Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@22:47:15 GMT

لاغرها به این درد کشنده مبتلا نمی شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۲۵۷۶

لاغرها به این درد کشنده مبتلا نمی شوند

رکنا: یافته ها نشان می دهد کاهش وزن ممکن است به کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنان پس از سن یائسگی کمک کند.

مطالعه اخیر بر روی زنان پس از سن یائسگی نشان می دهد شرکت کنندگانی که وزن شان کاهش یافته بود در مقایسه با زنانی که وزن شان ثابت مانده یا افزایش یافته بود، کمتر با ریسک ابتلا به سرطان سینه تهاجمی مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه چاقی ارتباط قوی ای با ریسک سرطان سینه دارد، اما مطالعات نشان می دهد کاهش وزن در کاهش این ریسک تاثیر دارد.

«روآن چلوبووسکی»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی سیتی هوپ کالیفرنیا، به همراه تیم تحقیقش، اطلاعات مربوط به ۶۱,۳۳۵ زن شرکت کننده در مطالعه جهانی را بررسی کردند. این زنان قبلا سرطان سینه نداشته و نتایج ماموگرافی شان نرمال بود.

وزن، قد و شاخص توده بدنی زنان در شروع مطالعه و مجددا ۳ سال بعد اندازه گیری شده بود. در طول مدت میانگین ۱۱.۴ سال پیگیری وضعیت این زنان، ۳۰۶۱ مورد جدید ابتلا به سرطان سینه غیرتهاجمی تشخیص داده شد.

چلوبووسکی در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد کاهش وزن متعادل و نسبتا کوتاه مدت با کاهش نسبتا قابل توجه ریسک ابتلا به سرطان سینه در زنان بعد از سن یائسگی مرتبط است.»

وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها شواهد قوی ای را نشان می دهد که برنامه کاهش وزن نسبی می تواند بر سرطان سینه تاثیر داشته باشد.»خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! قاتل اصلی محیط بان پارک ملی گلستان دستگیر شد + عکس وحشت از وجود یک مار در خانه! +عکس زن جوان 40 سال از شوهر مرموزش کوچکتر بود! / او روانشناس بود؟! قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ دلالان هم فروشنده شدند! + لیست قیمت ها مهدی توسط مرد قانون شکنجه شد تا رشوه بدهد! + جزییات اعدام برای کریم در سلاخی کردن پسر ناتنی اش + عکس پسرخندان اعدام رسول یاکوزا ! + عکس و جزییات مشاهده آدم فضایی ها در آسمان!+فیلم قتل جوان 23 ساله در ساری / قاتل تحت تعقیب پلیس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 200 هزار تومان قیمت جنازه مرد تهرانی بود! بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس نقشه مسیر پیاده روی اربعین در کربلا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه چاقی پزشکی ابتلا به سرطان زنان سرطان سینه کاهش وزن کاهش ریسک عکس فیلم ایران زن دختران سیاه خانواده محکوم شد ایرانی تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بیماری‌های خاموش، اما کشنده!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم ؟ | شایع ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید
  • بازگشت شفاف قبل از مرگ!
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • روایت‌های ممنوعه از جنگ جهانی دوم/ تجاوز جنسی؛ راهی برای نشان دادن برتری آمریکایی‌ها بر فرانسه
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»
  • (ویدئو) بیماری‌های خاموش، اما کشنده!
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن