Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر ـ گروه استان ها ـ کوثر کریمی: اینجا گذرگاه عاشقی چذابه است. زائران بسیاری برای رسیدن به حریم حرم یار از کوچک تا پیر آمده اند تا بدون فوت وقت خود را به کربلای معلا برسند. زائران بدون درنظر گرفتن سن و سال آمده اند تا دست هایشان به زودی 6 گوشه را لمس و چشمهایشان بین الحرمین را نوازش کند.

در این میان اما هستند کسانی که شرایط متفاوتی نسبت به دیگر زائران دارند؛ از آن جمله می توان دوچرخه سوارانی را مثال زد که از استان های مختلف تا چذابه رکاب زده اند که خود را به کربلا برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه چهار نفره هستند که از بشرویه استان خراسان جنوبی ۱۲ روز رکاب زده و به چذابه آمدند؛ سن و سال کمی هم ندارند ولی عشق به حسین(ع) آنها را خسته نمی کند.

به دوچرخه اش تکیه زده تا دیگر دوستانش هم به او برسند، هادی صادقی مردی ۴۷ ساله با پنج فرزند که برای ششمین بار مُهر و امضای حسین(ع) پای زیارتش ممهور شده است. می گوید دومین باری است که با دوچرخه تا کربلا رکاب می زند؛ از حس و حال خوبش حرف می زند و اینکه چه احساسی بالاتر از پابوسی امام حسین (ع) و حالش البته منقلب می شود.

صادقی ادامه می دهد: واقعا کسانی که به زیارت امام حسین (ع) می روند بسیار بی تاب تر از زیارت نرفته ها هستند.

با حزن می گوید: عشق بیماری است، یک بیماری فوق جنون هر که گوید «یا حسین» بر او سرایت می کند؛ بنابراین توصیه می کنم همه به زیارت بروند تا ائمه بقیع آنها را حاجت روا کند.

دیگر دوستانش کم کم می آیند؛ نام سرپرست تیم علی گنج بخش ۵۲ ساله با چهار فرزند است، او نیز هشت بار به کربلا مشرف شده و برای سومین سال تصمیم دارد تا خود کربلا را رکاب بزند.

سختی ندارد

این زائر دوچرخه سوار می گوید: رکاب زدن به عشق امام حسین (ع) سختی ندارد، درست مثل اینکه باید گفت گاهی بساط عشق خودش جور می شود گاهی با ۱۰۰ مقدمه ناجور می شود پس وقتی امام حسین(ع) خودش خواسته هیچ سختی سر راه ما نیست.

او در پایان با ابراز خوشحالی از اینکه بار دیگر زیارت اربعین نصیبش شده آرزو می کند تا زیارت امام حسین (ع) قسمت همه آرزومندان شود.

علی مشهوری ۴۵ ساله با سه فرزند دیگر عضو گروه است و اصرار به انجام نشدن مصاحبه دارد؛ او هم برای ششمین بار راهی کربلا می شود اما رکاب زنی با دوچرخه تجربه اولش است.

در آخر فقط می گوید: ۱۲ روز رکاب زده ایم تا به چذابه رسیدیم و تا خود کربلا هم رکاب می زنیم ولی حتی ذره ای خسته نشده ام.

حسن امیری راد ۵۵ ساله که ۶ فرزند دارد از عدم سخت گیری فرزندانش می گوید و اینکه او را برای این سفر تشویق هم کردند.

او فقط دو بار به زیارت کربلا رفته که اولین زیارتش را پیاده روی و این بار هم با رکاب زنی تجربه کرده است.

این زائر اعتقاد دارد با وجود اینکه برای رکاب زنی اولین تجربه اش هست ولی اصلا سختش نیست که برای امام حسین (ع) رکاب بزند.

۸۶۰ کیلومتر رکاب زنی تا حرم امام حسین(ع)

سالن مسافربری شلوغ شده و این بار اما تعداد دوچرخه سواران زائر کم نیست؛ می گویند گروهشان ۱۸ نفره است و از یزد به اینجا آمده اند. آنها البته از یزد رکاب نزده اند و رکاب زنی خود را از اهواز شروع و تا کربلا ادامه می دهند.

حسین رفیعی سرپرست گروه مشتاقان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) یزد نیز می گوید: برای دومین سال از اهواز تا کربلا یک سره رکاب می زنیم؛ سال گذشته گروه ۲۰ نفره بود ولی امسال دو نفر از آنها نیستند.

او ادامه می دهد: بسیار خوشحال هستیم که می توانیم عشق خود را به امام حسین (ع) و ورزش میهن را به مردم عراق نشان دهیم.

رفیعی می گوید: با عشق به آقا علی ابن موسی الرضا (ع) اولین بار این گروه را تشکیل و برای تولد امام از یزد تا مشهد ۸۶۰ کیلومتر را رکاب زدیم؛ گروه دوچرخه سواری ما نه ورزشی بلکه معنوی است.

سنش بالاست و پیری را از چین و چروک هایی که روزگار روی صورتش نقاشی کرده می توان فهمید ولی انرژی بسیار بالایی دارد.

سید محمد مذهبی ۸۰ ساله که از از کودکی دوچرخه سوار است و مقام قهرمانی هم دارد، می گوید: دو سال است که با گروه برای زیارت امام حسین (ع) رکاب زنی می کنیم؛ من به خاطر شجاعت ها و شهامت های امام حسین (ع) به کربلا می روم.

او انتظار دارد که مردم ایران نسبت به امام حسین (ع) رئوف باشند و هرچند اعتقاد دارد که کم فردی پیدا می شود که به زیارت امام در کربلا نرفته باشد ولی آرزو می کند که زیارت نرفته ها هم به دیدار امام نائل شوند.

مذهبی در پاسخ به اینکه آیا ۶ فرزندش با او مخالفت نکردند، می گوید: دو فرزندم ضیاءالدین و فریدالدین هم در این سفر مرا همراهی می کنند؛ مابقی هم اصلا مرا از این سفر منع نکرده اند.

کسی که به کربلا نرفته یک آرزو دارد

سید ضیاءالدین مذهبی ۳۵ ساله فرزند او هم در ادامه می گوید: برای دومین بار همراه پدرم به کربلا می رویم؛ بقیه خواهران و برادرانم هم پدر را تشویق کردند چون حس خوب زیارت امام حسین (ع) خیلی انرژی بالایی دارد. او اعتقاد دارد هرچند رکاب زدن خیلی سخت است ولی خستگی برای زیارت امام حسین (ع) شیرین است.

محمد کاظم متوسل هم دیگر عضو ۶۳ ساله گروه است که هرچند قبلا برای زیارت مشهد مقدس تا قم و مشهد مقدس رکاب زنی کرده ولی سال گذشته با گروه نبوده و با وجود اینکه سعادت چهار پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) را داشته ولی اولین بار است که برای زیارت رکاب زنی می کند. او به عشق امام حسین و حضرت ابوالفضل(س) اصلا از طولانی بودن مسیر و رکاب زنی خسته نمی شود.

مهدی کیانی ۲۷ ساله که یکی از جوانان گروه است اما روایتی دیگر دارد؛ او زیارت اولی هست و تجربه اولش با رکاب زنی و دوچرخه گره خورده و اصلا سر از پا نمی شناسند.

وی می گوید: حس من از دیدار و زیارت یا حضور در خاک مقدس کربلا قابل وصف نیست؛ من سراسر شور، شوق و هیجان هستم.

از طریق هیئت دوچرخه سواری به این گروه پیوسته و هیچ توصیه ای به کسانی که زیارت نرفته ندارد و می گوید: آنها فقط خودشان باید تجربه کنند.

سید حسین شجاع الساداتی ۶۱ ساله که چهار بار تجربه زیارت کربلا را دارد، برای دومین سال تا کربلا رکاب می زند نیز حس خودش را خیلی خوب و غیرقابل وصف می داند.

او می گوید: کسی که به کربلا نرفته یک آرزو و آن کس که نرفته هزار آرزو دارد؛ بنابراین به همه توصیه می کنم حتما زیارت کربلا را تجربه کنند.

اعتقاد دارد که کربلا مثل یک غنچه می ماند که گاهی باز است و گاهی بسته و همه باید برای استفاده از آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، گذرگاه عاشقی نامی برازنده پایانه مرزی چذابه است چون اینجا هر کسی با عشق برای زیارت کربلا راهی می شود؛ پیر، جوان، کودک، خردسال، میانسال، ورزشکار، معلول، بیمار و هرکسی با هر حالی که دارد راه عشق را در پیش گرفته تا شش گوشه را لمس و در حال و هوای بین الحرمین غرق شود.

کد خبر 4434463

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 چذابه دوچرخه سواری اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر کرمانشاه گرگان مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام اولین گروه پزشکان داوطلب ایرانی این مرکز برای خدمات رسانی به زائران حج عمره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره اعزام گروه پزشکی به عربستان اظهار کرد: یک گروه پزشکی ۱۳ نفره اعم از پزشک عمومی، پرستار و کارشناس فنی دارویی امروز به همراه نخستین کاروان مفرده عازم سرزمین وحی شدند.

وی افزود: داروی مورد نیاز بیماران نیز به همراه پزشکان به عربستان منتقل شده است.

کد خبر 746922

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد