Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کوکوی لوبیا سبز یکی از غذا‌های محلی استان آذربایجان شرقی (شهر تبریز) بوده که حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، B۹ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منگنز، منیزیم، فیبر، آهن، پروتئین، روی (زینک)، اسید چرب امگا ۳، گوگرد، سولفور، نشاسته و فسفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص کوکوی لوبیا سبز و اینکه مصرف این کوکو برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص کوکوی لوبیا سبز

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص کوکوی لوبیا سبز اظهار کرد: این کوکو به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B و سایر املاح معدنی نقشی موثر در طراوت و شادابی پوست و مو دارد؛ کوکوی لوبیا سبز از پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک جلوگیری و به رویش مجدد مو‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چین و چروک صورتتان را با ۵ راهکار آسان محو کنید

وی درباره خواص دیگر کوکوی لوبیا سبز بیان کرد: این کوکو بینایی را تقویت و از ابتلای افراد به آب مروارید (کاتاراکت) و تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) جلوگیری می‌کند، فیبر موجود در این غذا تأثیری چشمگیر در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم بهتر غذا و رفع یبوست دارد.

بیشتر بخوانید: دمنوش‌هایی که مانند عینک طبی عمل می‌کنند/ موثرترین نسخه‌های گیاهی برای تقویت بینایی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: کوکوی لوبیا سبز به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی که چین و چروک پوستتان را به خوبی از بین می‌برد

عظمایی تأکید کرد: کوکوی لوبیا سبز حاوی پروتئین فراوان است، بنابراین به تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن کمک می‌کند، این کوکو به علت وجود آهن و اسید فولیک تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد، بنابراین کم‌خونی را رفع می‌کند، کوکوی لوبیا سبز برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: کوکوی لوبیا سبز نقشی موثر در بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلای افراد به آلزایمردارد، این کوکو به علت داشتن کلسیم، منیزیم و فسفر استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان و آرتروز در اشخاص جلوگیری می‌کند.

مواد لازم برای تهیه کوکوی لوبیا سبز (پنج تا ۶ نفر)

لوبیا سبز تازه                                                  ۵۰۰ گرم
هویج متوسط                                                  سه عدد
تخم‌مرغ                                                          چهار تا پنج عدد
مغز گردو                                                        ۶۰ گرم
پیاز                                                                  یک عدد
پودر زعفران                                                    به مقدار لازم
نمک، پودر زردچوبه و فلفل سیاه                 به مقدار لازم
زرشک پلویی                                                  ۸۰ گرم
سیب زمینی                                                   یک تا ۲ عدد
روغن کنجد یا دنبه                                       به مقدار لازم
آب                                                                  به مقدار لازم

 طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

- نخست لوبیا سبز را بشویید و به قطعات یک سانتی‌متری خُرد کنید.
- هویج و سیب زمینی را هم ریز خُرد کنید.
- لوبیا، هویج و سیب زمینی خُرد شده را با مقداری آب بپزید.
- پیاز را نگینی خُرد کنید و با روغن تفت دهید.
- نمک، پودر زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز‌های تفت داده شده اضافه کنید.
- لوبیا سبز، هویج و سیب زمینی پخته شده را با پیاز‌های تفت داده شده مخلوط کنید.
- مغز گردوی خُرد شده و پودر زعفران را به مواد اضافه کنید.
- زرشک پلویی را هم به مواد بیفزایید.
- مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.
- تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه و صبر کنید تا کوکو در حرارت ملایم به خوبی بپزد.
- کوکوی لوبیا سبز را به همراه نان تازه و سبزی خوردن میل کنید.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)

 

 

 

موادلازم: برای ۶ تا ۸ نفر مرغ چند تکه  هویج ۴ عدد جو یا جو پرک ۱ لیوان (برای هر نفر ۲تا ۳ ق غ) شیر ۴ لیوان پیاز ۱ عدد کره ۵۰ گرم آرد سفید  ۳ ق غ خامه صبحانه ۱۰۰ گرم (یک پاکت کوچک)  جعفری خرد شده ۵ تا ۶ ق غ قارچ ۸ عدد نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک نسکافه، خوشمزه و دلپذیر (فیلم) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه (فیلم)

دیگر خبرها