Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا - جانشین فرماندهی مرزبانی هرمزگان گفت: سه خدمه یک شناور گرفتار در آب های استان با تلاش مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس از مرگ نجات یافتند.

سرهنگ سهراب سجادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرزبانان بندرعباس روز گذشته مطلع شدند که یک فروند شناور در حوالی آب های این شهرستان در حال غرق شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، سریع 2 گروه گشت دریایی بندرعباس به محل حادثه اعزام شدند و شناور را به همراه سه خدمه آن از غرق شدن نجات داده و به ساحل منتقل کردند.
جانشین فرماندهی مرزبانی هرمزگان اظهارداشت: شناور یاد شده در حال رساندن مواد غذایی به کشتی های مستقر در لنگرگاه بودند که به علت نامعلومی در میانه راه، دچار حادثه شد.
استان هرمزگان دارای یک هزار و 400 کیلومتر مرز آبی، 2 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی، 80 هزار کیلومتر وسعت آبی و 14 جزیره مهم و حساس است که برقرای امنیت و حراست در این عرصه برعهده فرماندهی مرزبانی است.
7195/2094

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درياباني نجات خدمه شناور هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند

همشهری آنلاین _ حوادث: بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین ماه بود که آرمان ۳۲ ساله مثل همه روزهای آخر هفته راهی باغ‌شان در روستای خلیچیان در اطراف سنندج شد؛ منطقه‌ای سرسبز و کوهستانی، مملو از باغ‌های مختلف که در فاصله‌ حدودا ۱۵ کیلومتری از شهر سنندج واقع است.
آفتاب هنوز غروب نکرده و او سرگرم کار در باغ بود که ناگهان متوجه فریادهایی شد که از باغ همسایه‌ به گوش می‌رسید. فریادهای کمک‌خواهانه که نشان می‌داد برای همسایه اتفاق تلخی رخ داده است.

مرد جوان دست از کار کشید و دوان دوان خود را به باغ همسایه رساند. او وقتی به دهانه چاه آبی رسید که در باغ حفر شده بود، متوجه شد که ۴نفر از اعضای خانواده همسایه به داخل چاه افتاده‌اند و به دلیل گازگرفتگی قادر به خروج از آن نیستند.
پمپی که خراب شد

یکی از اهالی روستای خلیچیان درباره این حادثه می‌گوید: آن روز صاحب باغ همسایه که متوجه شده بود پمپ آب داخل چاه دچار مشکل شده، تصمیم گرفت وارد چاه شده و پمپ را تعمیر کند. اما خبر نداشت که در اعماق چاه، گاز متان جمع شده و حادثه‌ای هولناک در کمینش است. این مرد با کمک پسرانش که داخل باغ بودند وارد چاه شد. آبی که در چاه بود، حدود ۵متر عمق داشت و مرد میانسال به آرامی وارد چاه شد اما لحظاتی بعد به دلیل گازگرفتگی از حال رفت و به داخل آب افتاد.
وی ادامه می‌دهد: پسران صاحب باغ وقتی متوجه ماجرا شدند برای نجات پدرشان به تکاپو افتادند. آنها یکی پس از دیگری وارد چاه شدند تا پدرشان نجات دهند اما هر کدام از آنها که وارد چاه می‌شد، بر اثر گازگرفتگی بی‌حال شده و به داخل آب می‌افتاد. آن روز هر ۳پسر صاحب باغ به دنبال پدرشان وارد چاه شده و همگی دچار گازگرفتگی شدند.

تیم یک نفره

آرمان که به سرعت خودش را به محل حادثه رسانده بود، وقتی متوجه ماجرا شد برای نجات صاحب باغ و پسرانش دست به کار شد. او با کمک افراد دیگری که به محل حادثه آمده بودند، وارد چاه شد و طنابی را که در اختیار داشت به کمر اولین فردی بست که داخل چاه بود و با کمک بقیه وی را بیرون کشید. آرمان این کار را ۳ بار دیگر هم تکرار کرد و به این ترتیب بود که با فداکاری بی‌مثالش، هر ۴ نفری را که بی‌حال به داخل چاه افتاده بودند، از داخل آن بیرون کشید.

حادثه دردناک

با تلاش آرمان تمامی حادثه‌دیدگان از مرگ حتمی نجات یافتند و حالت نوبت او بود که از چاه خارج شود اما گاز متان چنان او را از رمق انداخته بود که برای آخرین بار نتوانست طناب را به کمر خودش ببندد و در حالی که چشمانش سیاهی می‌رفت به داخل آب افتاد. ساعت حدود ۱۷:۴۵ بود و افرادی که در محل حادثه حضور داشتند، همزمان با این اتفاق اورژانس و آتش‌نشانی را خبر کردند اما امدادگران آتش‌نشانی وقتی به محل رسیدند که کار از کار گذشته و جوان فداکار سنندجی جانش را از دست داده بود. در این شرایط آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه وارد چاه شدند و توانستند پیکر بی‌جان جوان فداکار را از داخل چاه بیرون بکشند و ماموران اورژانس که در محل حضور داشتند، مرگ او را تایید کردند. این در حالی بود که اگر همزمان با حادثه‌ای که برای صاحب باغ و فرزندانش رخ داده بود، ماجرا به آتش‌نشانی نیز گزارش می‌شد، شاید آرمان نیز مثل بقیه افرادی که جانشان را نجات داده بود، از این حادثه جان سالم به در می‌برد.

بر اساس این گزارش، پس از این حادثه، صاحب باغ و فرزندانش توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه همگی از خطر مرگ نجات یافتند و حالا زندگی‌شان را مدیون جوانی هستند که با گذشتن از جانش، جان ۴نفر از همشهریانش را نجات داد.

کد خبر 846188 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم سنندج مجله مرگ حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • وقوع گرد و خاک و رعد برق در بندرعباس
  • نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند