Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان  اظهار کرد: علم وقتی به تکنولوژی تبدیل شود ارزش می‌یابد و قابل اجرا می‌شود وگرنه حتی اگر به همه یافته‌ها جهان دسترسی داشته باشیم اما استفاده بهینه از آن نشود، فایده‌ای ندارد. 

محمدرضا جعفری با بیان اینکه علم وقتی در اختیار صنعت قرار گرفت ارزشمند می‌شود، افزود: صنعت مبتنی به علم پویا رفاه را برای انسان به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ وجود افراد تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در علوم مختلف کمبود ندارد بلکه خلأ موجود نبود توان لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه این مشکل در کل کشور مطرح است، ادامه داد: دانشگاه‌های کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها به دنبال کاربردی کردن علوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های ما اساتید مسیر نفوذ علم در صنعت را بیابند و به دانشجویان منتقل کنند.

جعفری با بیان اینکه سعی کردیم از امکانات دانشگاه در مجموعه صنعتی خود بهره ‎ببریم، گفت: البته هنوز به اهدافی که تعریف کرده بودیم نرسیدیم و باید خلأهای موجود را برطرف کنیم.

علم با نکاه اقتصادی به صنعت خدمت کند

وی اظهار کرد: مهندسی باید همراه با در نظر گرفتن جوانب اقتصادی صورت گیرد و اگر یک مهندس کالایی را با هزینه تمام‌شده بالا و غیر قابل‌ رقابت تولید کنند در عمل خدمتی به جامعه نکرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: تولید هر کالا باید به بهبود وضعیت مردم و کاهش هزینه‌ آنان منجر شود و طرح‌های دانشگاه‌ها باید از منظر اقتصادی توجیه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکل امروز ما این است که دانشگاهیان نمی‌توانند طرح‌ها را اقتصادمحور به‌پیش ببرند.

جعفری افزود: برنامه ریزان برای دانشگاه باید به‌گونه‌ای عمل کنند که فارغ‌التحصیلان بتوانند از علم در راه بهبود تکنولوژی استفاده کرده و در پویایی اقتصاد کشور مؤثر باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان رقابت صنعت معدن و تجارت کاهش هزینه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود

"عباس گلرو" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این واقعیت که جمهوری اسلامی ایران نشان داد اراده برای عملی کردن پاسخ به دشمنان را دارد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی تحولاتی که در منطقه غرب آسیا می‌گذرد را با حساسیت بیشتری پیگیری کند و در این بین هر گونه اظهار نظری که بتواند به ثبات منطقه کمک کند، باید گفته شود.
 
وی ادامه داد: تمامی کشورها باید علملیات وعده صادق را مدنظر قرار بدهند؛ چرا که این اولین بار در منطقه بود که جمهوری اسلامی ایران مستقیما به خاک سرزمین اشغالی فلسطین حمله و جواب شیطنت رژیم اسرائیل را داد.
 
نماینده مردم سمنان با اشاره به رایزنی های غرب برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: کشورهای اروپایی و غربی علی رغم رایزنی‌های فشرده با ایران برای خویشتنداری کردن کشور ما دیدیم که دستگاه دیپلماسی ما همگام با بخش نظامی خوب عمل کرد و پاسخ های محکمی داده شد که جدیت ایران در واکنش را مورد تاکید قرار داد.

گلرو با بیان این واقعیت که هیبت پوشالی اسرائیل که هیچ کس جرات چپ نگاه کردن به آنها را نداشت فرو ریخت، تصریح کرد: جهانیان دیدند که موازنه وحشتی برقرار شد، سطح بازدارندگی ایران ارتقا یافت  و تمامی اینها سبب شد افکار عمومی داخل اسرئیل نسبت به امنیت‌شان بیشتر از پیش نگران شوند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به  رایزنی های کشورهای غربی  با مقامات وزارت خارجه ایران، تاکید کرد: زمانی که آنان جدیت ایران در پاسخ دادن به رژیم غاصب اسرائیل را دیدند از ما خواستند که در چارچوب حقوق بین‌الملل عمل کنم که خود این درخواست نشان داد عمل ما "دفاع مشروع"، "قانونی" و در "چارچوب حقوق بین‌الملل" بود؛ این عملیات نشان داد دنیا نمی‌توانست هیچ نقدی به واکنش ما داشته باشد.

 ادبیات نیانیاهو تغییر کرده است 
وی با بیان اینکه نتانیاهو همچنان به دنبال متقاعد کردن آمریکا و غرب برای پاسخ به ایران است، ادامه داد: ادبیات رژیم غاصب اسرائیل "ادبیات نگرانی" در درون است. یعنی با نگرانی حرف از واکنش می زنند و می گویند به گونه ای جواب ایران را خواهیم داد که منطقه را ملتهب نکند؛ و این بدین معناست که ما به طرف های اروپایی تضمین می‌دهیم که دست به کاری نزنیم که ایران با شدت بیشتری با ما برخود کند.
 
گلرو با یادآوری این واقعیت که اظهار نظرهای نتانیاهو قبل و بعد از اقدام ایران بسیار متفاوت و با احتیاط شده است، چرا که خوب فهمیده است راه پاسخ دادن باز شده است،  بیان داشت: "وعده صادق" درواقع پاسخ به اسرائیل نبود بلکه به طرف های غربی عضو ناتو هم پاسخ دادیم. چرا که انگلیس و فرانسه  با استفاده از جنگنده و ابزارهای مختلف نظامی خود در جهت رهگیری موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای ایرانی آمده بودند ولی ما علی رغم همه کمک هایی که به رژیم صهیونیستی شد موفق عمل کردیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا و غرب اعلام کردند که پاسخ حمله ایران به رژیم صهیونیستی را از طریق دیپلماتیک خواهند داد، افزود: با توجه به دیپلماسی قوی و فعالانه دولت در برخورد کردن در این زمینه و همچنین مذاکراتی که با سایر کشورها بویژه چین و روسیه انجام شد مشاهده کردیم که  آمریکا و اروپا در پاسخ دیپلماتیک به ایران شکست خوردند.
 
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش