Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد افزود: یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته است و امیدوارم بحث بازآفرینی در شهرهایی که بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده دارند، جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد: این موضوع در سطح دولت در حال پیگیری است و امیدواریم این دغدغه مسئولان در مرکز به شهرهای کشور هم تسری پیدا کند و شهرداران با ارائه طرح های بازآفرینی بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی نژاد با اشاره به مشکلات کاری حوزه شهرداری ها و دهیاری ها از پیگیری برای رفع برخی مشکلات با همکاری و تعامل با مجلس و سایر دستگاه ها خبر داد و در ادامه تاکید کرد: با توجه به محدودیتهای مالی دولت، شهرداران و دهیاران باید در تفکر اداره شهر و روستا با اتکا به کمک های دولتی تجدیدنظر کنند زیرا با ادامه این تفکر نمی توان به انتظارات مردم پاسخ داد و زیرساخت های شهری و روستایی را توسعه داد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خطاب به شهرداران و دهیاران
گفت: باید مزیت های منطقه سکونت خود را شناسایی و در خصوص تولید درآمد از آنها برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و در این حال از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی هم بهره ببرید.
وی با توجه ویژگی های منحصربفرد شهرها و روستاهای کویری منطقه کاشان و آران و بیدگل و وجود تمدن کهن و بافت تاریخی ارزشمند این مناطق گفت: یکی از محورهای عمده برای ایجاد درآمد در این منطقه، توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و روستایی و تلاش برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی به منظور افزایش جذب گردشگر است.
وی اضافه کرد: رسالت جدیدی که در کشور برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی دنبال می شود سوق دادن شهرها و روستاها به حوزه گردشگری است که در این خصوص کمک هایی به شهرداری ها و دهیاری ها می دهیم.
وی همچنین در خصوص آماده سازی و توسعه زیرساختهای مرزهای اربعین گفت: با همت و تلاش مجموعه دست اندرکاران امر در استانهای مرزی اقدامات به سرعت در حال پیشرفت است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه قیر لازم برای آماده سازی جاده های ارتباطی منتهی به مرزهای اربعین تامین شد و جاده ها آماده تردد است.
جمالی نژاد اضافه کرد: هم اکنون 80 درصد زیرساخت های مرزهای اربعین آماده است و تلاش می کنیم در اربعین سال آینده 100 درصد زیرساخت ها برای رفاه زائران آماده باشد و سعی می کنیم نقایص موجود در اولین فرصت آماده باشد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جمالی نژاد شهرداری پیگیر اعتبارات بازآفرینی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین