Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@03:32:47 GMT

اعزام ۷۸۳ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۸۰۷

اعزام ۷۸۳ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی مشهد

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح شوق زیارت یکی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است که برای رشد معنوی مددجویان برگزار می‌شود.
وی اعتلای معنوی خانواده‌ها را مهم خواند و گفت: مددجویان در قالب طرح شوق زیارت، در طول سال به اماکن زیارتی مختلف اعزام می‌شوند و از برنامه‌های فرنگی پیش‌بینی شده در این اردوها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اعزام مددجویان به اماکن زیارتی موجب نشاط معنوی جامعه هدف و آشنایی آن‌ها با سیره و روش زندگی ائمه معصومان(ع) می‌شود، افزود: در کنار اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به اماکن زیارتی برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای با استفاده از روحانیون و کارشناسان علوم دینی برای آن‌ها اجرا می‌شود.
صفری با اشاره به طرح شوق زیارت گفت: شوق زیارت یکی از طرح‌های کمیته امداد است که با کمک خیران، خیریه‌ها و دیگر ادارات اقدام به اعزام مددجویان به مشهد مقدس می‌کند که در شش ماهه نخست امسال 783 نفر در قالب این طرح به مشهد مقدس مشرف شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح شوق زیارت به‌منظور اعزام مددجویان به مشهد مقدس از محل کمک‌های خیران انجام می‌شود، افزود: خیران زنجانی می‌توانند با شماره‌گیری #024*8877* از طریق تلفن همراه یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در استان زنجان زمینه اعزام مددجویانی که تاکنون به زیارت امام هشتم (ع) مشرف نشده‌اند را فراهم کنند.
صفری همچنین از بهره‌مندی ۳ هزار 922 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره‌ای این نهاد در 6‌ ماهه امسال خبر داد و گفت: خدمات ارائه‌ شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.
وی شناسایی گروه‌های هدف به‌ویژه کودکان در معرض آسیب و ارائه خدمات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی خانوارهای با زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش‌آموزان دبیرستانی با برگزاری 63 جلسه و کارگاه‌های آموزشی اقدامات مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف انجام داده است.
صفری با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان، کم هزینه و اثرگذار است، افزود: در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه نیز استفاده می‌شود تا با ارائه آموزش‌های گروهی در زمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده، از آسیب اجتماعی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان شوق زیارت کمیته امداد نشاط معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان