Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواپیمایی کشوری درباره محاسبات نرخ بلیت هواپیما در ایام اربعین علی رغم تکلیفی نبودن نرخ پروازها به ویژه پروازهای خارجی اعلام کرد: مدیران عامل شرکت های هواپیمایی توافق کردند تا نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین را براساس نرخ سامانه نیما محاسبه کنند و نه نرخ ارز آزاد، برهمین اساس به کار بردن لفظ سودجویی در مورد شرکت های هواپیمایی نه کارشناسی است و نه منصفانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اظهارنظر در خصوص نرخ اعلام شده بدون محاسبه هزینه ارزی و هزینه هایی که فرودگاه نجف دریافت می کند و پروازهای یک سر خالی در این ایام کارشناسی نبوده و مقایسه این پروازها با دیگر پروازهای خارجی همچون گرجستان و استانبول و همچنین پروازهای داخلی از جمله کیش و مشهد مقدس که هزینه های مترتب بر این پروازها چه به لحاظ هزینه های هندلینگ و خدمات فرودگاهی و غیره قیاس صحیحی نبوده و به تعبیری زحمات این شرکت ها برای توافق بر قیمت تعیین شده که رقم قابل توجهی نسبت به پروازهای خارجی پائین تر است را زیر سوال برده است.

لذا سازمان هواپیمایی کشوری انتظار دارد مطالب و اظهارنظرها به گونه ای منعکس شود تا تلاش ها و همکاری های فعالان بخش هوایی و فعالیت های این بخش را که در ایام نوروز ۴ میلیون نفر و در ایام اربعین سال گذشته ۱۱۰ هزار زائر و در عملیات حج نیز ۸۵ هزار زائر را با توجه به ظرفیت های محدود و محدودیت هایی که از طرف آمریکائی ها بر این بخش تحمیل شده جابه جا کند، زیر سوال نبرده و اینگونه قضاوت نشود.

همگان اذعان دارند محدودیت های ضد انسانی و زیرپا گذاشتن پیمان بین المللی شیکاگو در خصوص حمل ونقل هوایی ایران، کل حمل و نقل هوایی این کشور را نشانه رفته و زمینگیر شدن کامل این صنعت را دنبال کرده است.

اگرچه این سیاست های نهادینه شده توسط آمریکائیها راه به جایی نمی برد و همت ولی پایداری مجموعه صنعت و شرکت های هواپیمایی همچون روزهای سخت گذشته موجب شده سرپا بمانند و پرواز کنند و قانون مداری خود در مجامع بین المللی را به هم پیمانان اثبات کنند که یقینا این تلاش ها استحقاق حمایت و همکاری سایر دستگاه های مسئول را  داشته تا بتوانند ایمنی که اولویت نخست و سرویس دهی مناسبی در این شرایط برای متقاضیان بخش هوایی ارائه دهند.

کد خبر 4435312

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 پروازهای اربعین سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما اربعین ۹۷ قیمت نفت بانک مرکزی ایران بورس تولید نفت گمرک ایران صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام اربعین 97 صادرات غیرنفتی نفت خام وزارت صنعت معدن و تجارت بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  این خبر زمزمه‌های افزایش چهل درصدی صورتحساب آب مشترکان این شرکت را تقویت کرده است به ویژه اینکه کریس وستون رئیس شرکت تیمز واتر در مصاحبه با رسانه‌های دولتی انگلیس از رد افزایش صورتحساب تا ۴۰ درصد برای تضمین آینده شرکت خودداری کرد.
همچنین فاش شد این شرکت در پرداخت ۵۰۰ میلیون پوند سود پیش بینی شده سهامداران تا پایان ماه جاری، توانایی ندارد.
رئیس تیمز واتر همچنین از نیاز این شرکت به سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد پوندی در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۳۰ برای تامین نیاز‌های مشترکان خبر داد که احتمالا منجر به افزایش چهل درصدی صورتحساب آنان خواهد شد.
اخبار افزایش صورت‌حساب‌ها آب مصرفی شهروندان در حالی منتشر می‌شود که هزینه‌های انرژی مشترکان شامل گاز و برق بیش از دو برابر شده و هزینه‌های زندگی در این کشور را به طور چشمگیری افزایش داده است.
رسانه‌ها درانگلیس می‌گویند: افزایش آب بهای مشترکان درشرایطی که هزینه‌های زندگی همچنان در حال افزایش است به موج نارضایتی‌ها دامن می‌زند.
وستون، مدیر شرکت آب انگلیس (تیمز واتر) اذعان کرد افزایش صورت‌حساب‌ها «می‌تواند برای مردم بسیار بسیار دشوار باشد»، وی افزود شرکت در حال بررسی این است که برای کمک به آسیب پذیرترین افراد چه کاری می‌توان انجام داد.
بر اساس گزارش مرکز ملی آمارانگلیس، پارسال تورم در این کشور به بالاترین میزان در حدود چهل سال اخیر رسید. موسسات خیریه در انگلیس از جمله جوزف راونتری و شلتر در گزارش‌های خود و بسیاری از خانوار‌ها را در تامین نیاز‌های ضروری زندگی ناتوان توصیف و اضافه کردند بسیاری از خانوار‌ها در این کشور نخستین بار به بانک‌های غذا و موسسات خیریه وابسته شده اند.
به نوشته اسکای نیوز، از زمان خصوصی‌سازی، ده‌ها میلیارد پوند به سهامداران شرکت‌های آب در سراسر بریتانیا واگذار شده است که با توجه به سوء مدیریت مکرر این صنعت، خشم عمومی و سیاسی را برانگیخته است.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • فرودگاه کیش، سومین فرودگاه پر تردد در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!