Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@08:44:00 GMT

جذابیت‌های شهردار جهادی برای اصلاح‌طلبان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۸۹۱

جذابیت‌های شهردار جهادی برای اصلاح‌طلبان

به گزارش جهان نيوز، در روزهایی که تهران درگیر مشکلات ساخته دست فهرست لیست‌امید و شهرداران وابسته به احزاب کارگزاران و اعتماد‌ملی است، تئوریسین پشت پرده شبکه بی‌بی‌سی یک‌بار دیگر دست به دامن نام شهردار جهادی پایتخت شده تا به‌ زعم خود ذهن مردم را از بلایی که بر سر این شهر 10میلیون نفری در یک‌سال گذشته رفته، منحرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حالا خیلی از تهرانی‌‌ها در یک‌سال گذشته به این یقین رسیده‌اند تهران دوره 12‌ساله شکوهمندی را پشت سر گذاشته که بعید است مدیر دیگری آن روزها را برای پایتخت تکرار کند، حتی اگر برای سال‌ها لیست‌های 30‌نفره را تکرار کنند.

مسعود بهنود، روزنامه‌نگار سابق بر این که این روزها به‌عنوان چهره اصلی شبکه بی‌بی‌سی  در پشت‌پرده فعالیت می‌کند در توییتی به سابقه شهرداران پیشین تهران اشاره کرده و نوشته است: «تاریخ تکرار نمی‌شود اما شوخی چرا. مرحوم منوچهر نیک‌پی شهرداری بود که تهران دهه 50 ساخته اوست. مردم نارضایتی نشان دادند، استعفا داد و به فرمان شاه سناتور انتصابی شد. گفتند دهن‌کجی به مردم. قالیباف با همان پیشینه، حکم گرفت برای مجمع تشخیص. اما شغل اجرایی می‌خواهد. دهن‌کجی به مردم.»

البته بهنود در این توییت نام غلامرضا نیک‌پی را به اشتباه منوچهر ذکر کرده و در تذکر یکی از کاربران سعی کرده با توسل به داستانی خود ساخته که نمونه آن را در روایت‌هایش کم نداشته، این موضوع را رفع‌و‌رجوع کند. اما سوال اینجاست که چرا حضور آقای قالیباف در گوشه‌و‌کنار کشور با وجود اینکه سمت اجرایی نداشته و این روزها یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت است هنوز برای اصلاح‌طلبان و نیروهای رسانه‌ای وابسته به آن‌ها تا این اندازه جذابیت دارد؟ شاید لازم باشد برای بررسی این وضعیت نگاهی به تجربه تهران در دوره مدیریت 12‌ساله قالیباف و یک‌سال گذشته که شهر از سوی اصلاح‌طلبان اداره شده انداخت. 

تهران در سال‌84 که تحویل محمدباقر قالیباف و تیم مدیریت جهادی پایتخت شد حدود 79کیلومتر مترو داشت. بیش از نیمی از این مسافت نیز به خط 5‌متروی تهران مربوط می‌شد که تهران را به کرج وصل می‌کرد و روی زمین ساخته می‌شد. در طول 12سالی که قالیباف شهردار تهران بود طول این خطوط به حدود 300‌کیلومتر رسید. به عبارت دیگر در این سال‌ها خطوط سه، چهار، 6 و هفت به شبکه متروی تهران اضافه شده و نیز خطوط یک، دو و پنج تکمیل شدند و طول آن‌ها افزایش یافت. ساخت خطوط اتوبوسرانی تندرو یا همان «بی‌آرتی» اتفاق بزرگ دیگری در حمل‌و‌نقل تهران بود که از سال‌86 آغاز شد و توانست رتبه‌های جهانی برای حمل‌و‌نقل عمومی تهران به دنبال داشته باشد.

همچنین انجام اقدامات زیربنایی دیگر برای پایتخت چون ساخت کامل شبکه بزرگراهی تهران شامل حلقه بیرونی و درونی به ‌طول 550‌کیلومتر، افزایش سرانه فضای سبز تهران از حدود 5/8مترمربع به بیش از 16‌مترمربع، افزایش وسعت کمربند سبز تهران به 39‌هزار هکتار، ایجاد رصدخانه شهر و تهیه اطلس‌های متنوع شهری برای تهران، توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر، تجهیز فرایند جمع‌آوری زباله در تهران و به دنبال آن تفکیک زباله و تولید کمپوست از طلای کثیف و نیز خشک کردن دریاچه شیرابه در کهریزک که معضلات زیست‌محیطی بسیاری را برای شهروندان جنوب تهران به وجود آورده بود در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف بر تهران انجام شدند. گفتنی‌ها درباره دستاوردهای 12‌ساله تهران در دوره مدیریت جهادی کم نیست. اگرچه در یک‌سال گذشته هم آنچه در تهران انجام شده محدود به تعطیلی خط هفت مترو و راه‌اندازی دوباره بخشی از این خط و نیز ترمیم روکش پل خیابان کریمخان بوده است. 

طی الارض شهردار جهادی تهران
محمدباقر قالیباف در سال‌های فعالیت در شهرداری تهران چندین بار از سوی جریان اصلاح‌طلبی متهم به سوءاستفاده مالی در شهرداری تهران شد. اگرچه وی نیز بارها اعلام کرد که توجهی به اتهامات و شایعات نمی‌کند و برای مردم تهران و ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت کار خواهد کرد. در یکی دوسال آخر فعالیت وی، برخی جریان‌ها تلاش کردند تا پرونده واگذاری املاک به نیروهای شهرداری تهران را به‌عنوان یکی از اقدامات خلاف شهرداری تهران برجسته کنند. پرونده املاک نجومی(به‌زعم اصلاح‌طلبان)، از سوی نهاد قضایی بررسی و مشخص شد ارقامی که حتی معاون اول رییس‌جمهوری در مناظرات ابتدای سال‌96 علیه قالیباف مطرح کرد اتهامی بیش نبوده است. با این وجود در هفته‌های اخیر نیز برخی رسانه‌ها و افراد وابسته به جریان اصلاح‌طلبی در داخل و خارج کشور به یک‌باره شروع به طرح اتهام فرار قالیباف از ایران و حضور وی در شهرها و کشورهای مختلف کردند. در این مطالب یک روز وی را در لندن می‌دیدند و روز دیگر در ملبورن استرالیا. یکی دیگر هم ادعا می‌کرد ساعتی قبل قالیباف را در هامبورگ آلمان دیده است و یکی دیگر شهردار پیشین تهران را در گوشه دیگری از دنیا. این شد که فضای مجازی و به‌خصوص توییتر محلی شد برای جولان اتهام‌زنندگان علیه محمدباقر قالیباف. اما در برابر اتهام‌های مطرح شده نیروی انقلابی نیز اخبار حضور قالیباف در سومین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی و یادبود شهدای مدافعان حرم در حسینیه امام خمینی؟ره؟شهر همدان و سخنرانی قالیباف را منتشر کردند. البته خود محمدباقر قالیباف نیز در واکنش به اتهام‌هایی که دوباره علیه او شکل گرفته است، گفته: از این شایعات الی ماشاالله پخش می‌کنند. الان هر روز ما یا در لندنیم یا استرالیا! به قول دوستان ما طی‌الارض هم می‌کنیم. یعنی هم می‌توانیم در همدان باشیم و هم استرالیا و هم لندن و هم تهران باشیم. ضمن اینکه می‌توانیم 18میلیارد هم با خودمان جابه‌جا کنیم. خوب این تهمت‌ها و حرف‌ها هست و وجود دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم سالگرد شهید همدانی اظهار داشت: اگر امروز جنگ ما اقتصادی است، باید برویم وسط میدان بایستیم و کار کنیم. 

حالا باید دید جریان اصلاح‌طلبی حاضر در مدیریت شهری فعلی که در روزهای آینده باید سومین شهردار تهران در یک سال گذشته را انتخاب کند چه تدبیر و امیدی را به کار خواهد بست تا سال‌های پررنگ حضور مدیریت جهادی برای ساخت تهران جدید را در اذهان کم‌رنگ کند؟ اگرچه دور از انتظار نیست که لندن‌نشینان و دوست دارانشان همچنان به دنبال رویت قالیباف در شهرهای گوشه‌و‌کنار دنیا باشند.

منبع:صبح نو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک/ تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید

شهردار منطقه هفت تهران از افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نصرالله آبادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه  اعتبارات خوبی در سال‌جاری برای منطقه ۷ در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا در سال جدید پروژه ها و برنامه های توسعه شهری در منطقه هفت به خوبی پیش برود. 

وی با بیان اینکه افتتاح های مترویی در این منطقه در سال جدید تکمیل می شود، اظهار کرد: شهردار تهران تأکید دارند که ایستگاه سرباز نیز باید به زودی افتتاح شود که این ایستگاه نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد و همچنین  ورودی دوم ایستگاه سهروردی نیز در فروردین ماه افتتاح خواهد شد. 

وی بیان کرد: پارکینگ شهید قنبرزاده هم که یک گود رها شده بود با پیگیری های مدیران منطقه تعیین پیمانکار شده و در سال جدید افتتاح می‌شود و این پارکینگ ۷۰۰ ظرفیت دارد که کمک بزرگی به بهبود فضای پارک در  منطقه هفت می‌کند.

آبادیان با بیان اینکه افتتاح خانه خبرنگاران نیز به زودی صورت خواهد گرفت و این امر یک تحول و یک اتفاق مبارک برای جامعه رسانه‌ای کشور است، در ادامه یادآور شد: دسترسی مردم به چهار باغ آزاد شده و انتظار ما این است که با نصب یک سازه در محله نیلوفری و سهروردی تحول ایجاد خواهد شد. 

شهردار منطقه ۷ تهران در مورد روند ساخت  زیرگذر میدان سپاه نیز با تأکید بر اینکه  مطالعات این مهم انجام شده و حتی مشاوران ذی صلاح انتخاب شده‌اند، افزود: تحویل زمین انجام شده و جا دارد از سپاه بابت تحویل زمین تجهیز کارگاه تشکر کنیم.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه پیمانکار اجرای این زیرگذر انتخاب شده و مسیر ترافیکی و تغییر جهت در هماهنگی با پلیس انتخاب شده است، گفت: امیدواریم این زیرگذر که حد فاصل خواجه نصیر به سمت صیاد شیرازی شمال است، اجرایی شود و مسیر غرب به شمال اتصال یابد و کمتر از یک سال برای اجرای این پروژه زمان نیاز داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک/ تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • کنایه سنگین به مسجدسازی جناب شهردار تهران: تا می‌توانی بساز!
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • شهردار تهران در افطارخونه طهران
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند