Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - پیش بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان گفت: ایستگاه های دیواندره و هزارکانیان در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش های این استان را ثبت کرده اند.

نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی از روز گذشته فعالیت خود را در آسمان کردستان آغاز کرده است، افزود: در 24 ساعت گذسته در ایستگاه های دیواندره و هزارکانیان 10 میلی متر، آویهنگ و بانه 6 میلی متر و در سنندج نیز چهار میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه در آسمان این استان ادامه دارد و علاوه بر آن از ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری تا دوشنبه شاهد بارندگی های بیشتری در استان به ویژه جنوب غربی خواهیم بود.
بیش بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی طی امروز همچنان شاهد ناپایداری های جوی به شکل ابر، وزش باد گاها شدید و رگبار و رعد و برق باران (با احتمال بارش تگرگ) در بعضی از نقاط استان هستیم.
وی تاکید کرد: میزان بارش ها برای نیمه غربی استان از جمله بانه، مریوان و منطقه اورامان در سروآباد و تا حدودی جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط پیش بینی می شود و وزش باد نسبتا شدید در نواحی شمالی نیز پدیده غالب در 24 ساعت آینده است.
احمدیانی افت دمای استان را از دیگر پدیده های غالب در 24 ساعت آینده اعلام کرد و گفت: احتمال می رود از امروز تا روز دوشنبه حدود دو تا سه درجه دما کاهش یابد به صورتی که امکان یخبندان صبحگاهی برای مناطق سردسیر و کوهستانی وجود دارد.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته سلین اورمان با 28 درجه سانتیگراد، سروآباد با 27 درجه سانتیگراد و مریوان با 25 درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و سراب شهرک دهگلان نیز با پنج درجه سردترین نقطه استان بوده است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش باران هواشناسي كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه جدید بارشی به این استان در روز دوشنبه خبر داد.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم، اظهار کرد: جربانجو رزن با ۲۳ میلیمتر بارش، طویلان‌سفلی اسدآباد با ۲۱ میلیمتر، تاریکدره نهاوند و خماجین فامنین با ۱۸ میلیمتر دارای بیشترین بارندگی در استان بودند. ضمن اینکه در ایستگاه‌های سطح شهر همدان از شورین شش میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت سامانه اخیر در استان به‌طور میانگین ۲۹ میلیمتر بارش را برای استان به همراه داشته است، افزود: بیشترین بارش‌ها را در چهار روز گذشته در تاریکدره نهاوند با ۵۷ میلیمتر، سرکان تویسرکان با ۵۱ میلیمتر و شهرستانه تویسرکان با ۵۰ میلیمتر بارش داشتیم و در سطح شهر همدان ایستگاه شورین بیشترین بارش را با ۳۵ میلیمتر به ثبت رسانده است.

زاهدی بیان کرد: امروز هم بارش‌های عمدتاً خفیف را همراه با وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای بویژه در برخی مناطق غربی و شمال غربی استان کم و بیش می‌توان انتظار داشت.

وی ادامه داد: برای فردا بعدازظهر هم انتظار بارش‌های خفیف در برخی مناطق غرب و شمال غرب وجود دارد؛ اما از روز دوشنبه موج دیگری از سامانه بارشی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بعید نیست در برخی مناطق شمال استان بارش‌هایی با بیش از ۱۰ میلیمتر را داشته باشیم.

زاهدی با بیان اینکه برای سه‌شنبه این هفته هم بارش خفیف دور از انتظار نخواهد بود، گفت: نکته دیگر دمای سطح خاک بود که بویژه فردا می‌توان انتظار داشت دمای سطح خاک به حوالی صفر نزدیک شود در حالی‌ که امروز هم در برخی از نقاط استان دمای خاک ۲ تا ۳ درجه سلسیوس بوده است.

وی اضافه کرد: کمینه و بیشینه در ایستگاه فرودگاه همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ و ۱۶ درجه سلسیوس بوده و گل‌تپه با ۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهاوند با ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی استان خوزستان در حسینیه اندیمشک
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان