Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه عدم کاهش نرخ کالاها معیشت مردم را به خطر انداخته است گفت‌:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید جوابگوی این وضعیت نابه‌سامان باشد. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ استانها گیلان نظرات

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با وجود تعادل نسبی در بازار ارز هنوز قیمت بسیاری از کالاها که با معیشت مردم ارتباط تنگاتنگی دارند کاهش پیدا نکرده است بنابراین وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت باید جوابگوی این وضعیت نابه‌سامان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم به شدت نگران وضعیت فعلی بازار هستند افزود:‌ نمایندگان مجلس اصلاح سریع وضعیت موجود را از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خواستار شدند اما پاسخ‌های داده شده مسئولان به هیچ عنوان چاره رفع مشکلات پیش رو نبوده است.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس از وجود بیش از هزار پرونده تخلف صنفی خبر داد و بیان داشت:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از پرونده‌های تخلفات صنفی و اخذ جرایم آنان سخن می‌گوید اما این اقدامات نفع خاصی برای مردمی که هم‌اکنون زیر فشار اقتصادی هستند ندارد.

شکری مسئله توجه کردن به شایعات و خریدهای نامتعارف توسط مردم را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت‌:‌ از عموم مردم نیز انتظار داریم در شرایط اقتصادی این‌چنینی بیشتر به مسئولان امر در زمینه کنترل بازار کمک کنند تا زمینه و فرصت لازم برای سوءاستفاده‌کنندگان فراهم نشود.

وی اعمال نظارت‌های فردی از واحدهای صنفی برای مقابله با گران فروشی را بسیار سخت دانست و بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده تا وقتی نظارت‌ها به شکل سیستمی تدوین و به مرحله اجرا نرسد مشکلاتی نظیر گران ‌فروشی،‌ احتکار و یا اختفای کالاها همچنان بدون درمان قطعی باقی می‌مانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس جلسات مشترک سران قوا را بسیار تأثیرگزار خواند و تصریح کرد:‌ این جلسات که با اذن مقام معظم رهبری بین قوای سه‌گانه برگزار شدند در کاهش التهابات اقتصادی،‌ کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کنترل نرخ ارز نقش بسیار اساسی را بازی کرد.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس به ساماندهی بازار ارز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ تشکیل بازار ثانویه ارز و برداشتن قید قاچاق از طلا و ارز خارجی که نتیجه جلسات مشترک و تصمیمات مهم سران قوا بوده است در کاهش قیمت ارز و تعادل بخشی به بازار آن کمک شایانی کرد.

شکری بحث تأمین ارز مورد نیاز جهت واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید را متذکر شد و اظهار داشت:‌ تأمین ارز دولتی با قیمت 4 هزار و 200 تومانی و اعمال آن توانست به نحو بسیار زیادی چالش‌های موجود در بحث واردات کالاهای اساسی‌ و مواد اولیه به کشور را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه تنها مشکل و نگرانی مردم عدم کاهش قیمت کالاها است عنوان کرد:‌ از مجموعه دولت و وزارتخانه‌های مربوطه به ویژه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت انتظار داریم هر چه سریع‌تر برای نظم بخشی و ایجاد تعادل لازم در بازار عرضه کالاها اقدامات عاجلی را انجام دهند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم