Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان آغاز هفته تربیت بدنی را با صدور پیامی تبریک گفت.

مسعود سلطانی فر به مناسبت هفته تربیت بدنی پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

فرارسیدن هفته تربیت بدنی را در سال جاری، که شعار «چهل سال ورزش، چهل سال افتخار» در سرلوحه آن قرار گرفته است، به تمامی رهروان راه ورزش و تندرستی، مربیان، ورزشکاران، مدیران ورزشی، اهالی رسانه، و معلمین ورزش تبریک عرض می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هفته یادآور این رهنمود حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که "انسان باید در تمامی ابعاد وجودی اش ورزش کند" و تعالی واقعی انسان در گروی پرورش همزمان جسم و روان، قوت و معنویت، شجاعت و نجابت، و در نهایت قهرمانی و پهلوانی است. همچنان که مقام معظم رهبری نیز با تأکید بر این که "امر به ورزش، امر به معروف هست " بر اهمیت و جایگاه والای ورزش در پیشبرد اهداف جامعه و سلامتی و نشاط مردم تأکید فرموده اند.
به راستی که پیام عاشورا را می توان در ایمان، اخلاق، شجاعت، جوانمردی و از خود گذشتگی حضرت امام حسین (ع) و یارانش خلاصه کرد. ارزش هایی که آرمان پهلوانان راستین محسوب شده و نقطه آغازی در جهت فهم هر چه بهتر فرهنگ عاشورا محسوب می شود. بر این اساس نام گذاری روز اول هفته تربیت بدنی و ورزش، به نام "ورزش، اخلاق و فرهنگ عاشورایی" فرصتی ارزشمند برای ترویج ارزش ها و تأمل بیشتر در مورد اخلاق، ایثار و از خود گذشتگی در جامعه ورزش و همچنین فرصتی برای تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ورزشکار خواهد بود.
جه و تأکید بر موضوعاتی همچون "خانواده و نشاط اجتماعی"، "جوان، تربیت و پویایی"، "تندرستی، مادران، بانوان و دختران"، "امید، همدلی، همزبانی"، "آگاهی بخشی جامعه و سلامت شهروندان" و "ورزش، روستا و طبیعت" در نامگذاری روزها و ایام هفته تربیت بدنی دلالت بر جامعیت ظرفیت ها و قابلیت های ورزش به عنوان پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است که می تواند بر تمامی شئون جامعه تاثیری شگرف داشته باشد.

موضوعات مهمی که در برنامه های هفته تربیت بدنی مدنظر قرار گرفته است

اهمیت موضوع ورزش همگانی و تاثیر آن بر نشاط عمومی و اجتماعی مردم و نقش بی بدیل آن در پیشگیری و کاهش بیماری ها و تضمین سلامت جامعه، توجه به توسعه ورزش بانوان که ارمغان آن تندرستی نیمی از جمعیت کشور و تضمین سلامت نسل آینده جامعه همراه با طنین سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی، تأکید بر تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین در جهت توان افزایی و تقویت اراده و ایجاد امید و همدلی در ورزشکاران جانباز و معلول جهت رسیدن به قله های افتخار در میادین پارآسیایی و پارالمپیکی، و نهایتاً توجه به اهمیت تندرستی و فعالیت بدنی روستاییان و عشایر ایرانی به عنوان ذخائر گرانقدر فرهنگی و اقتصادی کشور و تقویت و ترویج بازی های سنتی و بومی و محلی بخشی از موضوعات مهمی است که در برنامه های این هفته مدنظر قرار گرفته است.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران ورزش کشور، از همکاران خود در وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استانها انتظار دارم همچون گذشته و با تمام وجود در اجرای برنامه های بزرگداشت این هفته با مشارکت و حضور هر چه گسترده تر مردم در شهرها و روستاها با رویکرد ایجاد فضای امید، نشاط، شادابی و همبستگی اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند./ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عروس امام خمینی درگذشت
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند