Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:24:53 GMT

اظهارات امام جمعه موقت تهران درباره‌ی یک تئاتر

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۹۵۰

اظهارات امام جمعه موقت تهران درباره‌ی یک تئاتر

امام جمعه موقت تهران در حاشیه بازدید از نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: برگزاری این نوع از نمایش‌ها یکی از راه‌های حفاظت از دفاع مقدس است که سرمایه ملت ایران اسلامی به حساب می‌آید چراکه در روحیه پایداری و امید به پیروزی‌های بزرگ اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در حاشیه بازدید از اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: دفاع مقدس سرمایه ملت ایران اسلامی و از دست آوردهای ارزشمندی است که باید از آن محافظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راه‌های حفاظت از این سرمایه شناخت و گرامی‌داشت منزلت شهدا، جانبازان و کسانی است که این اتفاق را رقم زده‌اند. راه دیگر برگزاری این نوع از نمایش‌هاست که می‌توانیم به وسیله آن ابعاد مختلف جنگ، اتفاق‌های آن دوره و خصایص اخلاقی و رفتاری فرزندان، بسیجیان و نیروهای نوجوانی که در دفاع مقدس حضور داشتند را به تصویر کشید و به نسل جوان معرفی کرد تا بدانند چه کار بزرگی اتفاق افتاده و ملت ایران با چه موانع و چالش‌هایی روبه رو بوده است.

وی افزود: آشنایی با این فرهنگ باعث می‌شود نسل جوان بداند که موانع و چالش‌های امروز جامعه ایران در مقایسه با گذشته مانع و چالش به حساب نمی‌آید و با پروش روحیه مقاومت می‌توان در برابر این اتفاق‌ها مقاومت کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه نمایش «نقطه رهایی» یک تئاتر فرهنگی از گوشه‌های دفاع مقدس است، گفت: این نمایش در روحیه پایداری و امید به پیروزی‌های بزرگ اثرگذار است. آثار هنری که آفریده و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود در فهم رویدادها و واقعیت‌هایی که با آن رو به‌رو شده‌ایم نقش مهمی دارد. امیدوارم از این هنر برای انتقال ارزش‌های والای انقلاب، اسلام و دفاع مقدس به خوبی استفاده شود. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این نوع هنرهای نمایشی می‌تواند ما را در عبور از تنگه‌های سخت کمک کند. امروز ما در جایگاهی از اقتدار هستیم. امیدواریم با عبور از گذرگاه‌های جدی به ویژه در بحث اقتصادی شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

 نمایش محیطی «نقطه رهایی» به مدت ۱۰ شب تا دوم آبان اجرا می‌شود. 

حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. 

نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نمایش نقطه رهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل نداشتن فضای مناسب برای اجرای فعالیت‌های هنرمندان در اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله تعزیه خوانی در مضیقه بودیم، اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر موانع موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی برطرف شده و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، پیشنهاد شد اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار (ع) و ۱۴ معصوم در این مجموعه آغاز شود که درصددیم این کار عملی شود.

اسلامی گفت: قرار شد نمایش تعزیه به مدت چهار شب از تاریخ ۹ تا ۱۲ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰ در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرا شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی ۱۸ تعزیه‌خوان مشارکت دارند که شاید بیشتر هم شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)، شب سوم تعزیه امام حسین (ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: از شهروندان مومن دعوت می‌شود در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: گسترش و تداوم آموزش تعزیه خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس