Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:04:15 GMT

شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۳۹۵۸

شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند

به گزارش خبرگزاری مهر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه با تشکیل پرونده شکارچیان متخلف را به محاکم قضایی تحویل دادند.

به گفته امیر عبدوس، از متخلفان شکار یک خودرو، ۹دستگاه موتورسیکلت پرقدرت و تعدادی دوربین چشمی و تله مخصوص(شبچه) و بیش از ۲۵ قطعه پرنده طعمه کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که اعضای این گروه ها قبل از هرگونه موفقیت در صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند.

حوزه استحفاظی حفاظت محیط زیست غرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و مرتعی در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری واقع بوده و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این گونه های با ارزش و حمایت شده، است.

پرندگان شکاری غذای خود را از طریق صید پرندگان و یا حیوانات دیگر(خزندگان و جوندگان) و با استفاده از توانایی های خاص از قبیل سرعت عمل و بینایی بالا و داشتن منقار و چنگال قوی به دست می آورند.

این پرندگان با توجه به اینکه در رأس هرم غذایی قرار دارند از نظراکولوژیک حائز اهمیت بوده و به عنوان مبارزه گر بیولوژیک در دفع آفات وامراض اراضی زراعی و گونه های مرتعی عمل می کنند.

بندرترکمن و گمیشان هر یک با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

کد خبر 4435317

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست گلستان پرندگان شکاری اربعین ۹۷ شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش اربعین 97 شهر تهران کنگره ملی خانواده سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه خانواده محمد علی افشانی بیمه طلاق پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر