Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه امروز (شنبه) با درخواست از اعضای نشست وزرای دفاع آسه‌آن برای پیوستن به تلاش‌های بشردوستانه و روند بازسازی در سوریه تاکید کرد، با ثبات‌سازی شرایط در خاورمیانه دغدغه کشورهای آسیا - اقیانوسیه هم هست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست سنگاپور تاکید کرد: این کشور امروز به کمک جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ما به کمک یکدیگر می‌توانیم شرایط لازم برای بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان و عادی‌سازی شرایط در سوریه را انجام دهیم. ما همچنین می‌توانیم از احیای گروه تروریستی داعش در خاورمیانه پیشگیری کنیم و این به معنای جلوگیری از توسعه آن در منطقه آسیا - اقیانوسیه است.

به گفته شویگو، مردم سوریه به غذا، ملزومات زندگی، دارو، مواد ساخت و ساز و تجهیزات و همچنین ترمیم زیر ساخت‌های حیاتی و مین‌زدایی اراضی احتیاج دارند.

وزیر دفاع روسیه با بیان دیدگاه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواستار ایجاد "یک جناح ضد ترور گسترده با نقش هماهنگی مرکزی سازمان ملل" شد که "هنجارهایی از قوانین بین‌المللی بدون دستورکارهای پنهان و استانداردهای دوگانه" داشته باشد. او همچنین تاکید کرد کشورهای آسیا - اقیانوسیه در امر مبارزه با تروریسم و افراطگرایی مشارکت دارند.

این مقام ارشد روسیه همچنین در نشست وزرای دفاع آسه‌آن تاکید کرد، کارشناسان روس ۶۵۰۰ هکتار از اراضی سوریه، ۱۵۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و بیش از ۱۹ هزار ساختمان را مین‌زدایی کرده‌اند.

به گفته شویگو، تمام شرایط برای احیای سوریه به عنوان یک کشور متحد فراهم شده است و سایر اعضای جامعه جهانی هم باید در این فرایند حضور داشته باشند.

شویگو همچنین از فعالیت یک مرکز هماهنگی بین سازمان در مسکو برای بازگشت آوارگان سوری خبر داد و گفت یک مرکز برای پذیرش آوارگان و اسکان هم در دمشق فعال است.

وزیر دفاع روسیه از بازگشت بیش از ۲۴۵ هزار سوری از زمان آغاز عملیات روسیه در این کشور خبر داد و گفت: حدود دو میلیون تن هم مایل به بازگشت هستند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه نشست سنگاپور تاکید کرد، شبکه‌های گروه تروریستی داعش با کمک روسیه ظرف سه سال گذشته "کاملا در سوریه برچیده شده است."

او گفت: بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ شبه‌نظامی کشته شدند، ۱۴۱۱ شهرک و بیش از ۹۵ درصد از اراضی سوریه در نتیجه این عملیات آزاد شده‌اند. شهرک‌های مهم آزاد شده‌اند... اکنون نیروهای مسلح سوریه کنترل این اراضی که بیش از ۹۰ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده است، به دست دارند.  

به گفته او، بازگشت شبه‌نظامیان به منطقه آسیا - اقیانوسیه پس از شرکت در نبردهای سوریه و عراق خطر تهدید تروریستی در جنوب‌شرق آسیا را تقویت می‌کند.

او گفت: در صورت بازگشت تروریست‌ها به منطقه آسیا-اقیانوسیه که در عراق و سوریه تجربه کسب کردند، با مشکلی جدی مواجه می‌شویم. آنها نیرویی آماده برای پیوستن به شبکه‌های تروریستی محلی به شمار می‌روند... در آن صورت، تروریسم تهدیدی بسیار جدی برای کشورهای آسیا - اقیانوسیه می‌شود. این فرایند با فعالیت‌های شماری چشمگیر از سازمان‌های افراطی در جنوب شرق آسیا به وجود می‌آید.

شویگو افزود، گروه‌های افراطی فعال در این منطقه از نیرو برای مبارزه خودشان و ایجاد رابطه‌ای قوی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی استفاده می‌کنند. همچنین فوران پول به کشورهای آسیا - اقیانوسیه در حمایت از گروه‌های تروریستی و اجرای حملات تروریستی امروز بیش از پیش شناسایی می‌شود.

در همین حال شویگو و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا امروز برای اولین بار در حاشیه پنجمین نشست وزرای دفاع آسه‌آن در سنگاپور دیدار کردند. در این دیدار رئیس پنتاگون حمله مسلحانه به دانشکده‌ای در شبه جزیره کریمه را محکوم کرد.

ماتیس همچنین گفت که حملات مشابهی در ایالات متحده رخ می‌دهد، بنابراین آمریکایی‌ها احساسات روس‌ها را درک می‌کنند. شویکو پیش از آغاز نشست هم با وزیران دفاع چین، هند و سایر کشورها دیدار و گفت‌وگو داشت.    

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرگئی شویگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند

استاندار البرز گفت: احیای طرح کاد می‌تواند نقش مهمی در ورود فارالتحصیلان به بازار کار ایفا کند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، استاندار البرز بعد از ظهر امروز در جلسه قرارگاه اشتعال استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی طرحی با عنوان "طرح کاد" به ابتکار شهید رجایی اجرایی شد و افراد بسیاری توانستند از این طریق توانمندی های خود را شناسایی کرده، ماهر شوند و به اشتغال دست یابند.

وی افزود: احیای این طرح اکنون نیز کارساز است و فارغ‌التحصیلان را به سمت کسب مهارت و دستیابی به اشتغال هدایت می کند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در بخش دیگری از جلسه اظهار داشت: از تمام صاحبنظران، نخبگان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی، پیشکسوتان و... دعوت می‌شود که در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، طرح و ایده خود را ارائه دهند.

 وی ادامه داد: برش استانی سهم ایجاد اشتغال در سال 1403 نیز اعلام خواهد شد و فرمانداران و دستگاه هایی که سال گذشته عملکرد مناسبی ثبت نکرده اند باید پاسخگو باشند. باید بیش از 50 درصد از سهمیه ابلاغی استان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ایجاد اشتغال در البرز اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری در ایجاد اشتغال و هدایت کارجویان به سمت شهرک‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار دهد. اعطای تسهیلات اشتغالزایی باید مورد توجه ویژه بانک‌های استان قرار گیرد.

وی افزود: در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم، 12 کارگروه تعریف شده و دستیار مردمی سازی دولت مسئولیت خطیر و ویژه ای در راستای جلب مشارکت مردم در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد. اگر اهداف و برنامه ها را در قالب قرارگاه، بدرستی دنبال کنیم، می توانیم 2 برابر اشتغال ابلاغی را محقق کنیم. برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در دستور برنامه‌های صمت استان قرار دارد که باید با مشارکت و همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد چراکه از این طریق کارجویان مهارت لازم را برای ورود به بازار کار، کسب می‌کنند. تمام شهرک‌های صنعتی استان به نیروهای کار نیاز دارند و از سوی دیگر با متقاضیان اشتغال مواجه هستیم، ضرورت دارد با آموزش و اطلاع رسانی، این خلأ را برطرف کنیم.

استاندار البرز گفت: از تمام صاحب نظران، نخبگان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی، پیشکسوتان و... دعوت می شود در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، طرح و ایده خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • رویوران: پاسخ ایران قواعد جدیدی را در منطقه برقرار کرد
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • رئیس جمهور رژیم صهوینیستی: ما به دنبال جنگ نیستیم !
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • احیای طرح کاد، فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌رساند