Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع کالاهای ترخیص نشده در گمرک خبر داد.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جلسه اخیر هیئت‌رئیسه این کمیسیون مصوب شد تا گزارشی درباره کالاهای که در گمرک مانده و تاکنون ترخیص نشده تدوین شود، گفت: در همین راستا قرار است بازدیدهای میدانی از برخی گمرکات کشور داشته‌ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید بر اینکه باید مشخص شود چرا کالاهای که در گمرک باقی مانده تاکنون ترخیص نشده است، ادامه داد: باید مشخص شود وضعیت و مدتی که این کالاها در گمرک مانده‌اند مشخص شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه قرار است گزارشی درباره نحوه تخصیص ارز، معیار تخصیص ارز به واردات کالا نیز از سوی این کمیسیون تدوین شود، افزود: از گمرک نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود ارزی که به واردات تخصیص داده شده است، آیا در مسیر درست استفاده شده یا خیر؟

نماینده قزوین در مجلس همچنین از استقرار تیم کارشناسی کمیسیون اصل 90 در بانک مرکزی خبر داد و گفت: قرار است تیمی که در بانک مرکزی مستقر می‌شود گزارشی درباره نحوه تخصیص ارز، معیار تخصیص ارز به واردات کالا تهیه کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کمیسیون اصل 90 مجلس گمرک ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد  تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوبی کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها شامل تعداد 110 کیسه 45 کیلوگرمی (4950 کیلوگرم ) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 2.5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا  به انواع بیماریها دچار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود