Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مراسم بهره‌برداری از ادامه شمالی بزرگراه شهید یاد شیرازی و تقاطع‌های چهارگانه مسیر حدفاصل تقاطع بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع بلوار ارتش با حضور مقیمی استاندار تهران، محمدعلی افشانی شهردار تهران، محسن پورسید آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مدیران عامل ساخت و بهره‌برداری مترو، مسئولان قرارگاه خانم الانبیا سپاه پاسداران و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از جمله محسن هاشمی رفسنجانی و جمعی از مسئولان شهری در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بزرگراه شهید صیاد شیرازی که از تقاطع بزرگراه بابایی آغاز شده و به میدان سپاه ختم می‌شود یکی از شریان‌های مهم شمال-جنوبی در پهنه شرق پایتخت به شمار می‌آید. این بزرگراه پیش از پیوستن به بلوار ارتش، یکی از معدود بزرگراه‌های شهر تهران بود که نقاط ابتدایی و انتهایی خود به چراغ‌قرمز ختم می‌شد.

در توضیح مشخصات فنی این پروژه می‌توان گفت: ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه شهید بالایی تا تقاطع بلوار ارتش به طول ۱۸۶۰ متر، شامل ۲ باند رفت‌وبرگشت به عرض هفت و نیم مترو دو خط عبوری بوده و از ۴ تقاطع غیر هم‌سطح نیز برخوردار است.

اما در خصوص عملکرد ترافیکی‌ای پروژه یادآور می‌شود؛ اتصال بزرگراه صیاد شیرازی به بلوار ارتش و بلوار اوشانی در کنار اصلاحاتی که در مسیرهای دسترسی بزرگراه امام علی و بلوار ارتش صورت گرفته که سبب توزیع مناسب بار ترافیکی در این منطقه شده است.

مسیر ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی همچنین موجب تسهیل دسترسی به بیمارستان شهید چمران خواهد شد که به لحاظ ملاحظات پدافند غیرعامل، حائز اهمیت است.

معاون فنی عمرانی شهردار تهران در تشریح عملکرد شهرداری تهران در ساخت و تکمیل ادامه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی و تقاطع‌های چهارگانه مسیر گفت: میزان منابع مالی موجود با پروژه‌های فعلی همخوانی ندارد.

معزی افزود: با اولویت‌بندی طرح‌های نیمه‌کاره و ضروری به ساخت ادامه دادیم که امروز به لطف خدا شاهد افتتاح یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهری هستیم.

وی افزود: این پروژه در ۸۰ روز علیرغم محدودیت منابع مالی در سه شیفت کاری ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

اعظم زندیه خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بزرگراه بزرگراه صیاد بزرگراه سازی پروژه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ تقاطع غیر همسطح در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: طراحی و احداث ۱۱ تقاطع غیر هم سطح در دستور کار جدی شهرداری قزوین است و مطالعات ترافیکی آن هم اکنون در حال انجام و بررسی است.

این مسئول با بیان اینکه طراحی و احداث این تقاطع‌های غیر هم سطح نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و معضلات ترافیکی شهر قزوین دارد، افزود: همچنین در این مطالعات، نحوه هدایت آب‌های سطح در محل تقاطع در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مطالعات ۱۱ تقاطع غیر همسطح، از نرم افرارهای شبیه ساز ترافیکی جهت پیش بینی وضعیت ترافیک قبل و بعد از احداث هر تقاطع استفاده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بلوار معلم- شهید چگینی، ادامه بلوار معلم و اتصال به کمربندی پیامبر اعظم (ص)، ۲ پل برای اتصال سه راه بند ارنجک (بلوار آیت الله باریک بین) به میدان مینودر با استفاده از حریم رودخانه و تقاطع‌های مربوطه، بروز رسانی طرح هندسی تقاطع ولیعصر (عج) و ارائه طرح هندسی بهینه، بروز رسانی طرح هندسی معلم- شهید سپهبد سردار سلیمانی، بروز رسانی طرح هندسی معلم- دانشگاه، تقاطع میدان سید حسن نصرالله و اصلاح امتداد آن در میدان ارتش، تقاطع شورا- امیرکبیر، میدان مادر و اتصال آن به بلوار شهید باهنر، شهید مطهری-شهید چگینی تقاطع‌هایی هستند که در قزوین احداث خواهند شد.

وی در خاتمه بیان کرد: طراحی و مطالعات تقاطع‌های غیر همسطح تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد و مراحل ساخت و احداث این پروژه پس از تصویب شورای ترافیک استان اجرایی می‌گردد.

کد خبر 6077071

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد
  • تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در بیرجند
  • جشن سپاس از اجرای عملیات وعده صادق رزمندگان سپاه پاسداران در ایلام
  • نام و جای ضارب شهید صیاد شیرازی افشا شد
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح پل صاحب روضات ۳ ماه زودتر از موعد مقرر
  • احداث ۱۱ تقاطع غیر همسطح در قزوین
  • بازخوانی رشادت‌های ۲ تن از امیران سرافراز ارتش در بندرانزلی