Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@17:42:17 GMT

احتمال نقش داماد ترامپ در قتل خاشقچی قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۱۴۷

به گزارش تارنمای ' نشنال ریویو ' ، ' خواکین کاسترو ' نماینده دمکرات کنگره آمریکا گفت که ' جراد کوشنر ' مشاور کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ با قرار دادن نام ' جمال خاشقچی ' در 'لیست دشمنان' عربستان که به 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان ارائه شده بود، ممکن است پایه گذار قتل این روزنامه نگار و منتقد آل سعود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاسترو در گفتگو با شبکه سی ان ان عنوان کرد که جراد کوشنر ممکن است با کمک گرفتن از امور اطلاعاتی آمریکا این فهرست را به بن سلمان داده باشد و ولیعهد عربستان نیز براساس آن لیست عمل کرده است . در این لیست نام جمال خاشقچی دیده می شود.
پاپی هارلو مجری شبکه سی ان ان در این گفتگو خطاب به این قانونگذار کنگره گفت که این شبکه مدارکی که این ادعا را ثابت کند، بدست نیاورده است و کاسترو گفت: من این گزارش را دیده ام و لازم است تحقیقات در این ارتباط انجام شود.
اظهارات این قانونگذار کنگره در حالی منتشر شده که جراد کوشنر از زمان حضور در کاخ سفید روابط نزدیکی با بن سلمان داشته است هرچند هنوز شواهد و مدارکی در این خصوص بدست نیامده است.
به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز روز جمعه به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید فاش کرد که «جراد کوشنر» داماد ترامپ از وی خواسته است، از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در موضوع پرونده ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد هیات حاکمه ریاض حمایت کند.
این نشریه به نقل از این منبع نزدیک به کاخ سفید افزود: کوشنر از ترامپ خواسته است که در کنار بن سلمان بایستد و حمایت وی را رها نکند .
کوشنر گفته است که همان گونه که ولیعهد سعودی پیشتر توانست از انتقادات به سلامت عبور کند، این بار نیز این توانایی را خواهد داشت.
خاشقچی از دوم اکتبر (10مهر) پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است.
برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام کرده اند که خاشقچی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بین الملل اروپا خاورمیانه صفحه اول سایر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم

مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان گفت: آسفالت خیابان سلمان به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، ایجاد و مدیریت معابر است که تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه را در پی دارد و ترافیک را روان می‌سازد.

وی با بیان اینکه خیابان سلمان یکی از خیابان‌های مهم منطقه ۱۵ و به‌نوعی درگاه ورودی منطقه ۱۵ از سمت شمال منطقه است، افزود: در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری، اجرای آسفالت این خیابان، اواخر سال گذشته در دستور کار این منطقه قرار گرفت که با توجه به تعطیلات نوروزی، این پروژه در هفته جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر اجرای آسفالت خیابان سلمان به طول ۱.۵ کیلومتر، خط‌کشی ترافیکی این خیابان نیز به میزان ۵ هزار متر انجام شده است، ادامه داد: این پروژه با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت در مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

نظری‌پور افزود: پروژه اجرای آسفالت بلوار میلاد نیز با استفاده از ۶۵۰ تن آسفالت، در عرصه شش هزار متر مربعی اجرا شد.

وی تصریح کرد: اجرای آسفالت خیابان سلمان و بلوار میلاد با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 747726

دیگر خبرها

  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد