Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - خبرگزاری تسنیم نوشت: طبق آخرین اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران 91میلیون لیتر در روز است. همچنین طبق آخرین اعلام رسمی جمعیت کشور، ایران در حال حاضر حدود 81 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 1.12 لیتر بنزین در ایران مصرف می شود. یعنی یک خانواده چهار نفره حتی اگه خودروی شخصی نداشته باشند، در یک شبانه روز سهمی 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 لیتری در مصرف بنزین کشور دارند.

در کشور پرجمعیت چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 386 میلیون نفر (آمار سال 2017) حدود 468 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می شود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 0.34 لیتر بنزین در چین مصرف می شود.

در کشور ترکیه با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر، روزانه 8 میلیون و 268 هزار لیتر بنزین مصرف می شود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 0.1 لیتر بنزین در ترکیه مصرف می شود.

مقایسه مصرف بنزین در ایران و ترکیه از این نظر مقایسه ای جالب است که تعداد جمعیت دو کشور و تعداد خودروهای سبک دو کشور، تقریبا یکسان است. اما در ایران به ازای هر نفر، 10 برابر هر ترکیه ای و 3 برابر هر چینی بنزین مصرف می شود.

طبق اعلام دولت در نیمه مهرماه سال جاری "در هر روز 91 میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود، یعنی ایرانی‌ها در هر ساعت 3 میلیون و 790 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این رقم تقریباً 6 برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است."

 

1717

کلید واژه‌ها : قاچاق سوخت (بنزین و گازوئیل) - مصرف سوخت - صرفه جویی در انرژی - صرفه جویی - سهمیه بندی بنزین -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قاچاق سوخت بنزین و گازوئیل مصرف سوخت صرفه جویی در انرژی صرفه جویی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان جاسک از یک چهار دیواری در یکی از روستا‌های منطقه جگین، ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

وی ارزش سوخت کشف شده را بنابر نظر کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: با توجه به شناسایی متهمان، پیگیری برای دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل