Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@04:23:46 GMT

چسب زخمی که استرس را کشف می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۵۹۷

اگر تا به امروز از چسب های زخم تنها برای التیام زخم های بدن استفاده می کردید، حالا می توانید از چسب های الکترونیک خاصی بهره بگیرید که شما را از وجود استرس زیاد مطلع می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فارس به نقل از نیواطلس، این چسب کوچک سفید رنگ الکترونیک دارای اجزا و امکانات متنوعی است که می تواند فرد را از استرس بالا آگاه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  چسب یادشده که Vital Scout نام دارد، توسط شرکتی به نام VivaLNK تولید شده و در برابر آب هم مقاوم است. چسب یادشده بر روی پوست فرد و در بالای سینه در نزدیکی قلب چسبانده می شود و باید حداقل 48 ساعت در این بخش از بدن باقی بماند.   این برچسب مجهز به یک باتری هم هست و با هر بار شارژ می توان تا 72 ساعت از برچسب مذکور استفاده کرد. یک حسگر ویژه سی جی دی نیز ردگیری ضربان قلب را ممکن می کند و با بررسی تغییرات آن می توان میزان استرس در فرد را مشخص کرد.   کنترل مدت زمان خواب، کیفیت خواب، مدت زمان فعالیت بدنی و ارسال این اطلاعات از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن سازگار با اندروید و iOS از جمله دیگر مزایای چسب الکترونیک مذکور است. برنامه یادشده با تهیه یک گراف از سطوح استرس فرد در طول روز زمان تشدید آن را هم مشخص می کند و در صورت رسیدن میزان استرس به سطحی خطرناک از طریق اپلیکیشن برای وی پیام هشدار ارسال می کند.   هزینه استفاده از این محصول با هشت نوار چسب 149 دلار است و خرید هر چسب الکترونیک اضافه هم 6 دلار هزینه دارد.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید کمتر استرس داشته باشید بیشتر ورزش کنید

ایتنا - همه می‌دانند که ورزش می‌تواند ما را سالم‌تر نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد اما تحقیقات جدید ریشه همه‌چیز را در استرس توصیف می‌کند. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در پژوهش جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا تا حدی به دلیل کاهش فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز، در برابر بیماری‌های قلبی مصون‌تر می‌مانند. شاید به همین دلیل است که افراد مبتلا به افسردگی‌ــ نوعی بیماری روحی‌روانی مرتبط با استرس‌ــ نیز اغلب با ورزش کردن حالشان بهتر می‌شود.

دکتر احمد توکل، نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب و عروق، می‌‌گوید که داشتن فعالیت بدنی در کاهش خطر ابتلا به  بیماری‌های قلبی‌عروقی در افراد مبتلا به افسردگی، تقریبا دو برابر موثرتر است و آثار آن بر فعالیت‌‌های مربوط به استرس در مغز ممکن است توضیحی برای این مشاهدات جدید باشد.

به عبارت دیگر افراد که بیشتر ورزش می‌کنند، استرس کمتری دارند و این بر سلامتی قلب آنان نیز تاثیر مثبتی دارد.

توکل و همکارانش در این تحقیق که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر را که در یک نظرسنجی آمادگی جسمانی شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و از زیرمجموعه‌ای از این گروه اسکن مغز انجام دادند و فعالیت مغزی مربوط به استرس را در آن‌ها اندازه‌ گرفتند.

 
طی یک پیگیری ۱۰ ساله، نزدیک به ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند، اما افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند، در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی بودند. در این میان، آثار مثبت ورزش بر سلامتی قلب و عروق در افرادی که از قبل افسردگی داشتند و فعالیت‌های مربوط به استرس در مغزشان بیشتر بود، کاملا مشهود بود.

بنابراین می‌توان گفت اگرچه همگان از ورزش کردن سود می‌برند، فعالیت بدنی سلامتی قلب کسانی را که استرس بیشتری دارند، تقویت می‌کند.

محققان خاطرنشان کردند که در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما نتایج بسیار دلگرم‌کننده بوده و اولین بار است که شواهد نشان می‌دهد ورزش بر سلامت جسمی و روانی آثار مثبت و عمیقی دارد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی با بهبود عزت‌ نفس و تقویت عملکرد شناختی، در کاهش اضطراب، افسردگی و همچنین بدخلقی موثر است. تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند که به فعالیت بدنی شدید هم نیازی نیست و کمی پیاده‌روی تند در هوای آزاد، دوچرخه‌سواری، کمی یوگا یا شنا هم برای سلامتی روان مفید است.

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید کمتر استرس داشته باشید بیشتر ورزش کنید
  • ببینید | فشار و استرس جواد نکونام در آخرین ثانیه‌ها و شادی او پس از سوت پایان
  • هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند
  • اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌