Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، علی بیرانوند، دادستان شهرستان حمیدیه درخصوص فیلم پخش شده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری ٦ مرد با پوشش زنانه در مسیر راهپیمایی اربعین حسینیدر محدوده این شهرستان بیان داشت: بعد ازظهر روز گذشته، ماموران انتظامی حمیدیه به یک خودروی پراید مشکوک شده و پس از متوقف کردن آن متوجه شدند 6 سرنشین آن مرد هستند که 3 نفر از آن ها پوشش زنانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع دستگیری این افراد به هیچ وجه امنیتی نیست تصریح کرد: این افراد برای تحقیقات بیش تر بازداشت شدند و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که و آن ها هیچگونه انگیزه امنیتی برای پوشیدن لباس زنانه نداشته اند.

بیرانوند با اشاره به اینکه موضوع و علل و انگیزه این افراد برای ما محرز شده و مراحل آن در حال طی شدن است اذعان داشت: خوشبختانه با تدابیر امنیتی هیچگونه مشکلی در زمینه مراسم پیاده روی اربعین حسینی وجود ندارد و زائران با خیال آسوده در این مراسم معنوی بزرگ شرکت کنند.

گفتنی است؛ فیلمی در فضای مجازی مبنی بر دستگیری چند فرد در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی در روز جمعه پخش شده و برخی شایعات نیز همراه این فیلم از جمله اینکه این افراد قصد خرابکاری داشته را منتشر کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوشش پیاده روی فضای مجازی مرد پارس دستگیری مسیر اربعین راهپیمایی پارس نیوز پوشش زنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی همبستگی در جلسه زنانه جهان علیه رژیم‌صهیونیستی

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با اشاره به سخنان معاون زنان رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر درخواست لغو عضویت رژیم صهیونیستی از کمیسیون زنان سازمان ملل گفت: در خصوص طرح ایران برای اخراج کامل رژیم جعلی صهیونیستی از سازمان ملل، جای خالی همبستگی میان زنان تأثیرگذار جهان علیه رژیم کودکش صهیونیستی مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشتم مارس یادآور بنام روز جهانی زنان و مبارزه آنها علیه بی عدالتی نام گرفته است. در این روز زنان سراسر جهان به یادآوری موفقیت‌ها و حرکت‌های پیش روی خود می‌پردازند. در همین راستا کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد همه ساله نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌کند که در آن به بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالش‌ها، وضع استانداردهای جهانی و فرمول‌بندی سیاست‌هایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان پرداخته می‌شود.

امسال نیز انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل به نیویورک سفر کرد. وی در اولین روز برگزاری این نشست طی سخنانی اظهار کرد: «امروز انتظار آزادگان جهان این است که رژیمی که مسئول چندین دهه آوارگی، تجاوز و قتل میلیون‌ها زن و کودک است، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایگاهی نداشته باشد. از این‌رو به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران و یک صدا با زنان مقاوم و صلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل از این کمیسیون هستم.»

عاون بانوان رئیس جمهور همچنین در چهارمین روز از برگزاری نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد و در دیدار با «آنتونیو مانوئل رویلا لاگدامئو» رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد و گفت: اگر بنا بر لغو عضویت باشد رژیم اسرائیل که سابقه کشتار هزاران زن و کودک را در پرونده خود دارد سزاوار این اقدام است. معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اقدام فوری و عملیاتی برای نجات زنان و کودکان غزه شد و اعلام کرد که باید آتش‌بس مستقر شود تا امکان ارسال کمک به مردم غزه فراهم گردد.

خزعلی در حاشیه جلسات سازمان ملل با نمایندگان زن سیرالئون، عربستان سعودی، ترکیه، ارمنستان، قطر، الجزایر، ازبکستان، نروژ، مصر و فنلاند دیدارها و گفت‌وگو هایی در خصوص مسائل مختلف داشته و در خلال این گفت‌وگوها پیرامون مسئله غزه با همتایان خود به رایزنی پرداخته است.

خبرگزاری ایمنا، در همین رابطه با «فرشته روح افزا» پژوهشگر و محقق ارشد حوزه زنان و خانواده، مدیر رصد و آمار شورای زنان، عضو سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده به گفت‌وگو پرداخته که مشروح آن در ادامه آمده است:

ایمنا: نشست کمیسیون زنان سازمان ملل در هشتم مارس هر سال برگزار می‌شود. با توجه به اهدافی که این کمیسیون دنبال می‌کند، سفر نماینده ایران برای حضور در چنین نشستی به چه دلیل صورت گرفته است؟

روح افزا: هشتم مارس در واقع بهانه‌ای برای حمایت از زنان است و طرح و برنامه‌هایی که در کمیسیون زنان سازمان ملل متحد دنبال می‌شود عموماً به ضرر زنان است. حقوق زنان برابری جنسیتی نیست و بسیار فراتر از اینها است و امسال مهمترین مسئله می‌توانست مسئله خشونت علیه زنان غزه باشد.

کمیسیون زنان سازمان ملل همواره به دنبال برابری جنسیتی بوده است، اما می‌بینیم که در غزه حتی جنس هم اهمیت ندارد و رژیم صهیونیستی تفاوتی بین کوچک و بزرگ و زن و مرد قائل نیست؛ با این حال جمهوری اسلامی ایران امسال بر اساس دکترین دفاع از زنان و کودکان مظلوم غزه در این نشست شرکت کرد و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در این رابطه سخنرانی کرد.

ایمنا: همانطور که استحضار دارید، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل خواستار اخراج نماینده زن رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن این سازمان شد. شما سخنرانی ایشان و درخواستی که ارائه کردند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روح افزا: ضمن تشکر از خانم خزعلی که رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند؛ باید به این نکته توجه کرد که سازمان ملل پتانسیل خوبی است تا بتوان از آنجا صدای ملت‌ها را انعکاس داد. ما در سازمان ملل تریبون داشتیم و باید با اهداف والاتری وارد میدان می‌شدیم. البته درخواست معاون زنان رئیس جمهور در سازمان ملل نیز مهم و خاص بود و نشان دهنده شهامت یک زن ایرانی در گفتار چنین سخنانی بود اما کارایی چندانی ندارد و باید کل رژیم اشغالگر زیر سوال می‌رفت.

یقیناً با حذف نماینده زن رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. همه مردم جهان از اشغالگری و نسل کشی این رژیم در فلسطین باخبرند و بنابراین باید سازمان‌ها و کشورها به این موضوع بپردازند که رژیم صهیونیستی کشور نیست و مشروعیت و اعتبار ندارد. باید کاری کرد که کل رژیم صهیونیستی از سازمان ملل اخراج شود نه فقط یک نماینده از یک کمیسیون. از این رو باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری هدف بالاتری را در این رابطه دنبال کنیم تا طرح‌هایمان نیز کاربردی‌تر شود.

ایمنا: منظورتان از اینکه باید اهداف بالاتری را دنبال می‌کردیم را روشن‌تر بیان کنید؟

روح افزا: در این خصوص لزوم گفتمان معاون زنان رئیس جمهور کشورمان با نماینده زن کشورهای اسلامی مورد تاکید است. طبق فرموده رهبر انقلاب لازم است شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی توسط ملت‌ها قطع شود که یکی از این کشورها ترکیه است؛ ترکیه از یک سو شعار ضد اسرائیلی سر می‌دهد اما در واقع همراه و کمک به حال اسرائیل است. از این رو لازم بود نماینده زن ایران در سازمان ملل با نمایندگان زن کشورهای مسلمان منطقه رایزنی‌های بیشتر و موثرتری را ترتیب می‌داد.

گفت‌وگوها با زنان تأثیرگذار سایر کشورها می‌توانست بی پرده و در مکان سومی انجام شود و جای خالی چنین فضایی در این نشست بسیار خالی بود؛ چرا که در این نشست کلیه دستگاه‌ها و کشورهای عضو سازمان حقوق بشر حضور داشتند. باید در این نشست پیشنهاداتی را ارائه می‌دادیم و تلاش می‌کردیم جلسات مشترکی با سایر زنان سرآمد حاضر داشته باشیم تا همه به صورت یکدست، ندای حقوق بشری سر دهند. یقیناً در همان فرصت کم هم می‌شد به صورت یک دست و دنباله دار به هدف رسید.

اینکه موضعی را مطرح کنیم اما هدفمند نباشد و اجرایی نشود، بی فایده است. باید از ابزارهای مختلف قانونی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کردیم. باید به NGO ها یا سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های حقوق بشر و حقوق کودکان دنیا فراخوان می‌دادیم و با آنها هماهنگ می‌شدیم تا این‌طور انعکاس پیدا کند که فقط ما نیستیم که این موضوع را مطرح می‌کنیم.

باید از این فرصت استثنایی بین‌المللی برای تبیین جنایات اسرائیل علیه نوزادان، کودکان، مادران باردار و شیرده و مادرانی که غم از دست دادن چندین عزیز خود را دارند استفاده می‌کردیم. حداقل دستاورد چنین گفتمانی این بود که با افزایش تعداد درخواست‌ها و شکایت‌ها به دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی روبرو می‌شدیم و ممکن بود کودکان غزه دیگر از گرسنگی نمیرند.

ایمنا: به نظر شما زنان مؤثر کشورها، حاضر به همکاری در این خصوص بودند؟

روح افزا: تا حدودی بله، در حال حاضر زنان در کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه در آن سرمای استخوان سوز زمستان به همراه کودکان خود در تظاهرات‌های ضد اسرائیلی شرکت می‌کنند. بنابراین جا داشت که در سازمان ملل به این موضوع پرداخته می‌شد و یک جریان سازی در سازمان ملل راه می‌افتاد و یقیناً بسیاری از زنان مؤثر کشورهای جهان نیز استقبال می‌کردند.

ایمنا: چرا باید رژیمی که همواره خود را مدعی حقوق زنان تلقی می‌کرد، دم از حقوق زنان می‌زد؛ امروز فجیع‌ترین جنایات را در غزه انجام دهد و جامعه جهانی سکوت کند؟

روح افزا: دقیقاً همینطور است؛ دستگاه‌های حقوق بشری در اغتشاشات سال گذشته انواع دروغ را به ایران بستند و با ادعاهای واهی اهداف خود را دنبال کردند. جوانان مؤمن و انقلابی ما را مانند آرمان علی وردی مظلومانه کشتند. اما به دلیل اینکه ما قدرت تبیین لازم را نداریم، در زمان‌های مورد نیاز نیز نمی‌توانیم نقش خود را به درستی بازی کنیم.

امروز هم در ماجرای غزه قدرت تبیین لازم را نداریم و به نظر می‌رسد در چنین نشستی که سالی یک مرتبه در نیویورک برگزار می‌شود هم نتوانستیم آنچنان که شایسته است از مادران و زنان بی پناه غزه دفاع کنیم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را برای زنان مؤثر دنیا تبیین کنیم.

ایمنا: توقعی که از دست‌اندرکاران امور زنان و خانواده در کشور وجود دارد، چیست؟

روح افزا: توقعمان از دست‌اندرکاران نظام هم، چنین است که اگر فقط به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و همان سخنان را تکرار کرده و عمل کنیم، واقعاً موفق خواهیم شد. چون شاهدیم که در جریانات بین‌المللی و کشتارهای مختلف هر جا رهبر انقلاب سخنرانی داشته و موضع‌گیری کرده‌اند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است چرا که ایشان دنیا را بهتر می‌شناسند.

اگر خودمان طرح و برنامه نداریم می‌توانیم از منویات ایشان استفاده کنیم و سخنان ایشان را تکرار کنیم. مقام معظم رهبری تاکنون حتی یک درصد هم از مواضع تند خود در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه نیامده‌اند و به راحتی و با قدرت تمام در خصوص جرایم این رژیم کودک کش سخنرانی می‌کنند.

ایمنا: نشست کمیسیون زنان سازمان ملل در هشتم مارس هر سال برگزار می‌شود، این امر چه ضرورتی برای جامعه جهانی دارد؟ و باید چه کرد که در نشست‌های کمیسیون زنان سال‌های بعد دست برتر را داشته باشیم؟

روح افزا: این برای اولین بار بود که بعد از چند دهه صدای دنیا علیه فجایع رژیم صهیونیستی در آمده است اما باید از قبل لابی‌هایی صورت می‌گرفت و صحبت‌هایی با فرهیختگان حوزه زنان انجام می‌شد. به هر حال می‌توان از هم اکنون برای هشتم مارس سال آینده برنامه‌ریزی کرد و آماده شد. می‌توانیم بررسی کنیم که چه کشورهایی را می‌توانیم برای سال آینده با خود همراه کنیم.

زمانی در اوایل انقلاب کسی نمی‌توانست باور کند که دانش آموزان ایرانی بتوانند شعار مرگ بر آمریکا سر بدهند یا پرچم آمریکا را به آتش بکشند و ما تنها ملتی بودیم که چنین اقداماتی را انجام دادیم اما امروز شاهدیم که جلوی کاخ سفید پرچم آمریکا را آتش می‌زنند. بنابراین می‌توان گفت که یقیناً حرف حق جای خود را باز می‌کند و باید حرف حق تبیین شود.

ما در ۱۳ دی ماه نیز کنگره ملی بانوان تأثیرگذار در کشور را برگزار کردیم. در این کنگره هم باید از تمامی NGO ها یا سازمان‌های مردم نهاد و مراکز برای بررسی گرسنگی کودکان و مادران غزه دعوت می‌کردیم.

در حال حاضر مادران غزه در ماه مبارک رمضان در دل حادثه و زیر آتش بمباران‌های رژیم سفاک صهیونیستی قرار دارند اما ما ظلمی که به آنها می‌شود را می‌بینیم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و همراه با مردم سایر دنیا فقط زجر می‌کشیم. اینکه فقط نظاره‌گر فجایع و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه باشیم به ما نیز از نظر روانی آسیب خواهد زد بنابراین کشتار در غزه برای همه جامعه جهانی خطرناک است.

کد خبر 736357

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ سارق سیم برق در شاهرود/ تهیه مواد مخدر انگیزه سرقت بود
  • جدیت نظارت اصناف بر رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • بازداشت عاملان پرتاب نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس در چهارشنبه‌سوری
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • جهیزیه بخر، زندان نرو
  • ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس
  • ۱۵۰ همت برای ادامه طرح دارویار در سال آینده
  • جای خالی همبستگی در جلسه زنانه جهان علیه رژیم‌صهیونیستی
  • درخشش پیشگیری