Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم اربعین حسینی را مهر تاییدی بر حقانیت قیام امام حسین(ع) برای جهانیان دانست و گفت: یزیدیان زمان همیشه در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان بوده و هستند ولی با فرا رسیدن محرم بخصوص اربعین حسینی شور و حرارتی بین مسلمانان جهان بوجود می آید که حتی دشمنان به تحسین این واقعه بزرگ بر می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما مسلمانان باید ولایت مدار و موقعیت شناس باشیم گفت:کسانی که در روز عاشورا امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت رساندند کافر نبودند بلکه مسلمان بودند و نماز را در روز عاشورا به جماعت اقامه کردند ولی بی بصیرتی و دنیا پرستی سپاه عمر سعد حادثه عظیم و دلخراش کربلا را رقم زدند.

حجت الاسلام رهنمای دشمنی کفار با اسلام را ریشه ای خواند و گفت: از صدر اسلام تا کنون دشمنان در صدد ضربه زدن و نابودی اسلام بوده و هستند و امروز تمام دنیای کفر با هم متحد شده اند تا نور اسلام را خاموش کنند اما غافل از آنند که اراده خداوند است که حق پایدار باشد و باطل نابود شود.

این مسئول اظهار داشت: در روز اربعین مسلمانان تمامی دنیا بخصوص شیعیان و دلباختگان امام حسین(ع) حضور دارند که نشان از اتحاد و همدلی مسلمانان جهان می باشد و دشمنان اسلام بخصوص آمریکا و اسرائیل از این اتحاد و یکپارچگی مسلمانان به شدت هراسانند.

رهنمای با بیان اینکه شرکت در پیاده روی اربعین حسینی باعث درماندگی و مایوس شدن دشمنان اسلام می شود گفت: امروز هر مسلمانی که توان شرکت در پیاده روی اربعین را دارد نباید لحظه ای درنگ کند و با حضور خود و لبیک به امام حسین(ع) به دشمنان بفهماند که جان بر کفانی محکم و استوار دنباله رو قیام و نهضت امام حسین(ع) هستند و انشاالله به یاری خداوند با ظهور حضرت مهدی(عج) تمامی بساط کفر برچیده خواهد شد و حکومت الهی در زمین جاری خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: اربعین حسینی قیام مسلمانان عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد

ایسنا/خوزستان یک پژوهشگر تاریخ می‌گوید: گرگیعان آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

محمدرضا سلمانی‌عبیات در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مسلمانان توجه خاصی به آیین‌های ماه مبارک رمضان دارند، گفت: بسیاری از باورها، سنت‌ها و اعمالی که در این ماه صورت می‌گیرد ریشه در تاریخ دارند و گرگیعان نیز آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

او با بیان این‌که نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است دلیل اساسی برگزاری آیین گرگیعان است، عنوان کرد: براساس تاریخ شفاهی که سینه به سینه نقل شده است در این شب امام حسن مجتبی (ع) که اولین نوه حضرت محمد (ص) است به دنیا آمد.

وی افزود: از زمان تولد امام حسن مجتبی (ع) تاکنون آیین سنتی و مذهبی گرگیعان هر ساله در بین مسلمانان برگزار می‌شود.

این پژوهشگر تاریخ با بیان این‌که رمضان برای جامعه اسلامی ماه ویژه و خاص است، افزود: تمام مناسبت‌ها و آیین‌های این ماه جزو سنت‌ها و عادت‌های همیشگی مسلمانان جامعه به حساب می‌آید.

سلمانی‌عبیات با اشاره به این‌که مجموعه‌ای در شهر اهواز وجود دارد که هر سال آیین گرگیعان را به شیوه‌ای زیبا و سنتی اجرا می‌کند، گفت: برگزاری این آیین در اهواز هر ساله پررنگ‌تر و خوشبختانه حمایت از آن بیشتر می‌شود.

نویسنده کتاب «مشعشعیان و دولت‌های متقارن» ادامه داد: استقبال مردم اهواز از این آیین نشان دهنده این است که این پتانسیل در تمام استان وجود دارد و اگر مسئولان ذی‌ربط از مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند تمام مردم خوزستان از این آیین‌ فرهنگی و مذهبی که بیشتر آن‌ها در کودکی‌شان از آن خاطره دارند استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • مدیر حوزه‌های علمیه حادثه تروریستی مسکو را محکوم کرد
  • چاپ کتابی درباره غیبت امام زمان/زمان قیام است یا سکوت؟