Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@05:11:54 GMT

شهر در حصار نخاله ها رخ نمایی می کند!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۷۱۲

شهر در حصار نخاله ها رخ نمایی می کند!

وضعیت نابسامان نخاله های ساختمانی رها شده در حاشیه شهر دهگلان علاوه بر مخدوش کردن منظره زیبای شهر زمینه ساز مشکلات ومعضلاتی دیگر برای شهروندان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از مشکلاتی که شهردهگلان با آن دست به گریبان است معضل نخاله های ساختمانی است که امروزه با گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، همچنین تخریب و مرمت ساختمان ها، میزان پسماندهای ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شهرستان با وجود تعدد مشکلات در همه زمینه ها با محرومیت دست و پنجه نرم می کند و حدود چندینن ساله با معضل  رها سازی نخاله های ساختمانی روبرو می باشد که متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی دستگاههای ذیربط برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

 

با پیشرفت روزافزون و رشد جمعیت و توسعه جوامع بشری نیاز جوامع به ساخت و ساز و توسعه اماکن افزایش می یابد که این امر باعث تولید روز افزون نخاله ساختمانی شهری خواهد شد و با عدم نظارت و برنامه ریزی و ساماندهی مطلوب دستگاههای ذی ربط  در این راستا مشکلات تخلیه غیر قانونی نخاله ساختمانی در حاشیه شهر دهگلان و جاده ها خودنمایی می کند.

 

 دراتوبان جدید شهر دهگلان  رها سازی نخاله های ساختمانی به صورت غیر قانونی در حاشیه شهر انباشته شده و باعث آلودگی محیط زیست و بدمنظر شدن چهره شهر شده است.

 

نبودجایگاه نخاله در شهر دهگلان مشکلی است که مردم را با این معضل گریبانگیر نموده  است و با توجه به اینکه در فرمانداری شهرستان چندین جلسه در این راستا برگزار شده است که تخلیه نخاله در حریم جاده و زمین کشاورزی و حومه شهر ممنوع است اما متاسفانه مردم هیچگونه توجهی به این مسئله ندارند.

 


 این معضل که مربوط به سنوات گذشته می باشد و با وجود چندین شهردار و چندین دوره شورا در صدد حل این معضل بر نیامده اند حال باعث نگرانی مردم بلوار کشاورز و کشاورزان حریم اتوبان شده است.

 

یکی از عللی که باعث شده نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده رها شود دور بودن محل تخلیه می باشد که باید با این اصل توجه کرد که مهمترین  پارامتر در انتخاب محل نخاله ها نزدیک بودن به مرکز شهر است تا مورد پذیرش مردم قرا بگیرد انتخاب محل دفن نخاله دور از شهر سبب افزایش تخلفات و تخلیه غیر قانونی در حاشیه شهر می شود.

 

طبق قانون مدیریت پسماند شهری افرادی که در مکان های ممنوعه نخاله تخلیه می کنند مجرمند اما قانون بازدارنده مدیریت شهری در مواردی آن طور که باید جدی گرفته نمی شود.

 

 


محیط زیست متعلق به شخص خاصی نیست و برای حفظ آن همه افراد جامعه مسئولیت دارند و باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

 

یکی از شهروندان دهگلانی ضمن ابراز نگرانی از وجود نخاله های نزدیک بیمارستان گفت: وجود این نخاله ها چهره شهر را بسیار زشت نشان میدهد نیاز است این نخاله ها ساماندهی شده  و از این مسیر به جایگاه  نخاله منتقل شود.

 


وی از شهرداری، شورای شهر ودستگاههای ذیربط خواست تا نسبت به این معضل چاره ای بیندیشند.

 

 جایگاه  نخاله های ساختمانی مشخص و زمین مورد نظر تملک شده است

 


شادمان عباسجوبی  رئیس شورای اسلامی شهر دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی  با بیان اینکه نخاله های ساختمانی در بخش های مختلف عمرانی، ساختمان سازی و گودبرداری ها، شامل آجر، بتن، سنگ های ساختمانی، قطعات گچی، چوب، پلاستیک و فلزات است، خاطرنشان کرد: گاهی شاهد تخلفات و تخلیه غیر قانونی نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده و یا در مکان های نامناسب که توسط رانندگان کامیون حامل نخاله ساختمانی بیشتر در ساعات شب صورت می گیرد.

 


 
عباسجوبی افزود: برای جلوگیری حل این معضل، جایگاه نخاله های ساختمانی در روستای تروال تعیین شده و زمین مورد نظر آ ن نیز تملک شده است.

 


 
وی بر نقش سازنده شهروندان در جلوگیری از تخلیه غیر قانونی نخاله ساختمانی اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدیریت پسماند شهری افرادی که در مکان های ممنوعه نخاله تخلیه می کنند مجرمند.

 

رئیس شورای شهر دهگلان گفت: بسیاری از شهروندان نسبت به نخاله ساختمانی و خطرات آن بی تفاوتند و به راحتی در محیط زیست رها می کنند  که باید در این راستا  فرهنگ سازی در ضرورت امر قرار گیرد.

 

 

 

 

وی افزود: برای حل این معضل دو دستگاه ماشین توسط شهرداری جهت تخلیه نخاله ها به خارج از شهر در نظر گرفته شده و شهروندانی که نخاله ساختمانی دارند می توانند با تماس با مسئول جمع آوری نخاله های ساختمانی در مناطق مختلف شهر درخواست خود را جهت جمع آوری نخاله های خود اعلام نمایند، پس از تماس شهروندان خودرو حمل  نخاله درمحل مربوطه حاضر شده و اقدام به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی می‌کند.

 


 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم) صف گردشگران برای دیدن دریاچه ارومیه پر آب (فیلم) معرفی آبشار‌های زیبای علی‌آباد کتول (فیلم)

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم