Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:41:03 GMT

نمره قابل قبول ملایر در اجرای طرح تحول نظام سلامت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۴۸۷۰

نمره قابل قبول ملایر در اجرای طرح تحول نظام سلامت

به گزارش ایرنا، نگاه ویژه رئیس جمهوری به حوزه سلامت همزمان با ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب با تلاش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موجب شد موضوع سلامت پس از سال ها کم توجهی در اولویت دولت قرار گرفت.
تاکنون به رغم کمبود منابع مالی و تنگاهای اقتصادی این طرح به جایگاه روشنی رسیده است و به همت تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت دستاوردهایی را کسب کرد که رضایت عموم مردم را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هزینه کرد بیش از 700 میلیارد ریال از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت تنها در یک شهرستان با جمعیتی افزون بر 300 هزار تن، به طور قطع موفقیتی چشمگیر برای دولت و مردم است که شاید در طول سال های گذشته حرکتی کم نظیر و شاید بی نظیر است.
ملایر با سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی تاکنون سهم بسیار خوبی از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت را کسب کرده است و ارایه این خدمات و حمایت های دولت در حوزه بهداشت و درمان و سلامت همچنان ادامه دارد.
اگر وضعیت بهداشت، درمان و سلامت به عنوان یکی از شاخص ها برای سنجش میزان توسعه یافتگی و رفاه مردم در نظر گرفته شده است، به جرات می توان گفت ملایر این شاخص را دارد و به گفته مسئولان این شهر طی سال های اخیر انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهر رخ داده است.
شاید حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش به طور خاص در ملایر، جرقه ای برای تحولی بزرگ تر در حوزه سلامت این شهرستان رقم زد که هنوز هم مردم این شهر شاهد دستاوردهای این سفر پر خیر و برکت همچون راه اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی، کلینیک تخصصی، مرکز آنژیوگرافی، بیمارستان خیرساز و تجهیزات پزشکی هستند.
دستاوردی که نمایندگان ملایر نیز برای محقق شدن آن از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و در کنار آنها دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان این شهرستان همیشه پاشنه کشیده در حال پیگیری برای گرفتن حق ملایر و حل مشکلات این حوزه هستند.
این نکته قابل ذکر است که ملایر با بیش از 400 تخت فعال بیمارستانی و وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص و جراحانی حاذق در رشته های مختلف، معین جنوب استان همدان در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی است و حدود 30 درصد از بیماران شهرستان های همجوار در جنوب استان را پوشش می دهد، نکته ای که مسئولان وزارت بهداشت و درمان نیز بر آن اذعان دارند و در این راستا تصمیم های اثرگذاری را اتخاذ کردند.
در این میان اما خیران ملایری دوشادوش دولتمردان برای تحقق این رسالت خطیر و برای خدمت به همنوع خود و کاستن بار سنگین بیماری از روی دوش بیماران، تلاش کردند و شاید گاهی در این عرصه پیشتاز هم بودند.
تکمیل و تجهیز اورژانس، تکمیل هتلینگ، تجهیز اتاق عمل، بخش 34 تختخوابی و نصب دستگاه ام آر آی بیمارستان امام حسین(ع)، مساعدت برای ساخت بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز، توسعه کمی و کیفی بیمارستان های ملایر، راه اندازی مرکز آنژیوگرافی، تکمیل و تجهیز مرکز غربالگری سرطان و تجهیزات بیمارستان مهر و دهها اقدام دیگر در حوزه سلامت از جمله رهاوردهای سفر وزیر بهداشت و درمان به ملایر و اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان می توان نام برد.
به تازگی نیز با پیگیری های نمایندگان و مسئولان این شهرستان برای تجهیز و تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان یک مطالبه جدی این شهر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال و همچنین راه اندازی مرکز آنژیوگرافی از معاون وزیر بهداشت و درمان در سفر به این شهرستان درخواست شد که در این راستا دستور مساعدت از سوی وزیر بهداشت و درمان صادر و 20 میلیارد ریال هم اختصاص یافت.

**لزوم استمرار دستاوردهای حوزه سلامت
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی راه اندازی مرکز آنژیوگرافی را مطالبه جدی مردم ملایر دانست و از روند اجرای آن توسط دانشگاه علوم پزشکی به رغم دستور وزیر بهداشت و درمان در تسریع اجرای این طرح ابراز گلایه کرد.
محمد کاظمی با بیان اینکه ملایر قطب درمانی جنوب درمان استان همدان است، آن را دلیلی منطقی برای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات درمانی و پزشکی ملایر عنوان و بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر مرکز آنژیوگرافی تاکید کرد.
وی همچنین بیمارستان امام حسین(ع) را پیشانی درمان این منطقه خواند و از دانشگاه علوم پزشکی همدان درخواست کرد: اولویت ها برای تکمیل و تجهیز و اتمام طرح های هتلیینگ این بیمارستان به کار گرفته شود.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: اجرای هتلینگ، نقاشی و نمای بیمارستان امام حسین(ع) هنوز به اتمام نرسیده است و با توجه به حجم بالای مراجعان، نیاز است در دستور کار قرار گیرد و وضعیت آن باید بهینه تر از قبل شود.
کاظمی با اشاره به تعویق افتادن اجراز طرح مرکز غربالگری بیمارستان مهر، راه اندازی سریع این مرکز را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: این مرکز هم اکنون به صورت امانی در دست اجرا است.
وی همچنین بر ضرب الاجل تکمیل اورژانس بیمارستان مهر که اعتبار آن نیز تخصیص یافته و همچنین تکمیل و تجهیز بخش 32 تختوابی بیمارستان امام حسین(ع) تا 22 بهمن امسال تاکید کرد.
کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان کلینیک تخصصی ملایر به اتمام رسیده است، با کمک شهرداری محوطه سازی آن نیز باید تا قبل از پایان سال تکمیل شود تا بتوانیم برای جذب پزشکان متخصص این کلینیک قدم برداریم.
وی اقدامات و خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان را کم نظیر دانست و افزود: مدیران بخش بهداشت و درمان ملایر از مدیران موفق این شهرستان هستند و همواره پیگیری های جدی را برای حل مشکلات این حوزه دارند که قابل تقدیر است.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تراز این شهرستان در سه حوزه بهداشت، درمان و آموزش به تراز قابل دفاعی رسیده است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه این رشد فزاینده را یک تحول عظیم در حوزه سلامت عنوان کرد و استمرار آن را یک ضرورت برای جلب رضایتمندی مردم و حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد.
وی تجهیز امکانات خوب در این سه حوزه و سهم داشتن این شهرستان در سه سرفصل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را گواه این تحول عظیم دانست و بیان کرد: با ادامه این روند این تحول باید به یک تمامیت برسد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم از تاخیر در تکمیل و راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر ابراز گلایه کرد و تحقق آن را یک مطالبه جدی و زمینه ای مهم برای افزایش رضایت مندی مردم از دولت و نظام دانست.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: ما زمانی قانع می شویم که قول وزیر بهداشت در زمان حضور وی در ملایر اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در حوزه سخت افزار نیز در آستانه یک تحول بزرگ در احداث مراکز درمانی هستیم، گفت: ایجاد مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت اقدامی موثر از سوی دولت بود که به خوبی در این شهرستان اجرایی شد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در حوزه نرم افزار و پزشک متخصص و فوق تخصص نیز باید به ارتقاء برسیم و تقاضا داریم در اولویت دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گیرد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین خواستار تجهیز سه مرکز درمانی شهرهای ازندریان و جوکار و روستای علی آباد توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برای مکان یابی و اختصاص زمین برای ایجاد مراکز درمانی در مناطق شهرک ولیعصر(عج) و مسکن مهر ملایر با توجه بر اساس نیاز جدی مردم این مناطق شد.

**افتتاح مرکز غربالگری سرطان ملایر تا یکماه دیگر
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر ملایر حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یکماه آینده تکمیل و بهره برداری می شود.
محسن ترکاشوند ادامه داد: در تلاش هستیم از وزارت بهداشت و درمان تجهیزات لازم را برای مرکز غربالگری سرطان بگیریم تا هر چه سریعتر این مرکز بتواند به شهروندان خدمات ارایه دهد.
وی همچنین به راه اندازی کلینیک تخصصی فخریه ملایر طی ماه های آتی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ساختمان کلینیک به اتمام رسیده است و تنها محوطه سازی آن باقی مانده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: تاکنون 35 میلیارد ریال برای احداث کلینیک تخصصی ملایر هزینه شده است و چهار میلیارد ریال نیز برای اتمام محوطه سازی آن نیاز است.
ترکاشوند یادآور شد: کلینیک تخصصی فخریه در دو طبقه به مساحت یک هزار و 740 مترمربع احداث شده است و 25 پزشک متخصص در این کلینیک آماده خدمت هستند.
وی همچنین تکمیل و راه اندازی 6 واحد مسکونی برای پزشکان با پنج میلیارد ریال اعتبار در بیمارستان امام حسین(ع) را از دیگر اقدامات و طرح های مورد بازدید نمایندگان ملایر عنوان کرد که تا 22 بهمن امسال افتتاح می شود.
ترکاشوند بیان کرد: هم اکنون یک بخش بستری در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در دست اجرا است که 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تعمیر و نقاشی بیمارستان امام حسین(ع) پیش بینی شده است گفت: از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت مرکز بهداشتی و درمانی منطقه گاز طاهری ملایر با زیربنای یکهزار مترمربع در چهار طبقه احداث شد.
به گزارش ایرنا، اختصاص 330 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 78 طرح بهداشتی و درمانی از دیگر خدمات ویژه دولت و وزارت بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است که در همین راستا 27 خانه بهداشت، 17 مرکز خدمات جامع سلامت، 20 محل زیست پزشک اجرا و یا در دست اقدام است که موفقیت آمیز بودن طرح تحول نظام سلامت را در ملایر گوشزد می کند.
7528/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره اوقاف و امور امام حسین سرطان نماینده مردم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

بهرام عین‌الهی در «ملاقات چهره به چهره نمایندگان اقشار مردمی با وزیر بهداشت» که امروز، یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات متعددی توسط دولت مردمی سیزدهم در حوزه سلامت انجام شده و این انتظار وجود دارد که رسانه‌ها به ویژه صداوسیما به تبیین دستاوردها بپردازند.

راه‌اندازی ۱۵۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال

وی بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافته، گفت: ۱۶ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور است. وزارت بهداشت در نظر دارد که ۱۵ هزار تخت دیگر تا پایان سال جاری به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد خانه‌های بهداشت تا پایان سال جاری به ۴۴۰۰ مورد می‌رسد، افزود: ۱۷۰۰ مورد به ظرفیت خانه‌های بهداشتی کشور اضافه کردیم و در نظر داریم که با افزایش ۲۷۰۰ مورد دیگر تا پایان سال جاری، تعداد خانه‌های بهداشت را به ۴۴۰۰ مورد برسانیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مانند ام‌آرآی در شبکه درمانی کشور توزیع شده است. همچنین ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در شبکه درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۲۸۰۰ متخصص در کشور به ارائه خدمات می‌پردازند.

وزیر بهداشت درباره تعداد مراکز آموزشی گفت: ۱۵۰ مرکز آموزشی در کشور وجود دارد و ۱۲۰ مرکز نیز در حال ساخت هستند.

وضعیت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی

عین‌الهی با اشاره به افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: دولت سیزدهم نسبت به افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی اقدام کرده است؛ به نحوی که ظرفیت دوره دستیاری تخصصی و دوره دستیاری فوق تخصصی به ترتیب ۶۵ و ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ظرفیت دوره فلوشیپ نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است. ظرفیت رشته پزشکی عمومی نیز در دولت سیزدهم معادل ۱۲هزار مورد است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور نیز گفت: پیش از دولت سیزدهم، نسخه الکترونیک فقط به صورت ۱۰ درصد در کشور اجرا می‌شد اما این میزان در دولت کنونی به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

برقراری درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

عین‌الهی با بیان اینکه درمان کودکان کمتر از ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به صورت رایگان است، اظهار کرد: اگرچه در شرایط تحریم قرار داریم اما درمان کودکان کمتر از ۷ سال را رایگان کرده‌ایم. سلامت در کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ به عنوان مثال اگر مشکلی مانند تنبلی چشم در کودکان در زمان مناسب تشخیص داده نشود تا پایان عمر دچار تنبلی چشم می‌شود. ما با اجرای این طرح در زمینه خیرخواهی برای مردم گام برداشته‌ایم.

اهمیت افزایش بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

وی با اشاره به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: هنگامی که این صندوق تاسیس شد ۵ همت (هزار میلیارد تومان) برای این صندوق در نظر گرفتند و بودجه تخصیص یافته به این صندوق در سال گذشته به مرز ۷ همت رسید. امیدواریم که بودجه این صندوق با توجه به گسترش حمایت‌ها، بیشتر شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۵ دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند. همچنین ۵۷ مرکز درمان نازایی در کشور به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ شرکت دانش‌بینان در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم ۱۴۰۰ مورد رسیده است در حالی که این تعداد در گذشته معادل ۷۰۰ مورد بود. این شرکت‌ها حدود ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع جزو ابداعات جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید، افزود: ما در نظر داریم که هر ایرانی با یک کد ملی تحت نظر یک حامی سلامت قرار گیرد. برنامه نظام ارجاع و سلامت خانواده را با حضور ۲۰ کشور جهان رونمایی کردیم. اگر خواهان داشتن جامعه سالم هستیم باید خانواده سالم داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری پویش سلامت در سال گذشته گفت: ۴۶ میلیون نفر در پویش سلامت وزارت بهداشت شرکت کردند که یک رقم فوق‌العاده به حساب می‌آید. آمار و ارقام پویش سلامت بیانگر این است که ۸۸۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این پویش به بیماری دیابت و ۴۶۰ هزار نفر به فشار خون مبتلا بودند اما از بیماری خود مطلع نبودند. همچنین ۸ میلیون نفر نیز مشکوک به دیابت و ۴ میلیون مشکوک به فشار خون بودند اما از این مورد اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: در نظر داریم ۲ پویش دیگر برگزار کنیم. پویش ملی سرطان و پویش ملی سلامت کودکان جزو پویش‌های آتی وزارت بهداشت به حساب می‌آید. ما با پویش سرطان در نظر داریم از سرطان‌هایی مانند سرطان پستان در زنان و برخی سرطان‌ها در مردان پیشگیری کنیم. بررسی‌ها بیانگر این است برخی والدین نیز از بیماری فرزندان خود خبر ندارند.

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست رئیس هیات‌مدیره بیماری‌های نادر ایران در خصوص حمایت از بیماری‌های نادر و نقش انجمن‌ها در این زمینه گفت: ۲۲هزار عضو هیات‌علمی در ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم‌پزشکی مشغول به فعالیت هستند. اساتیدی که عضو کمیته علمی هستند در خصوص مسائل مختلف به ارائه نظرات تخصصی می‌پردازند؛ به طور مثال، این گروه‌های تخصصی می‌گویند که بهترین دارو برای درمان یک بیماری چیست؛ همانطور که در دوران پاندمی کرونا عمل کردند.

اقدام یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید داروی بیماران SMA

وی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های نادر درمان ندارند، اظهار کرد: به طور مثال بیماران SMA دچار نقص ژنتیکی هستند؛ به نحوی که عضلات این گروه از بیماران تحلیل رفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش تصمیات کمیته‌های تخصصی گفت: کمیته‌های علمی و تخصصی درباره بیماران خاص و صعب‌العلاج تصمیم‌گیری می‌کنند و انجمن‌ها فقط نقش حمایتی دارند.

عین‌الهی با بیان اینکه بیماران SMA در کانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفته‌اند، افزود: هیچ هزینه‌ای برای این بیماران در دولت گذشته در نظر گرفته نمی‌شد اما با دستور رئیس‌جمهور در جهت حمایت از بیماران SMA گام برداشتیم. یک مطالعه پژوهشی در خصوص بیماران در دست انجام داریم که فاز اول آن را برای کودکان کمتر از ۱۰ سال اجرا کردیم.

وی درباره نتایج فاز اول تحقیقاتی بیماران SMA گفت: ۲۳۰ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی این بیماران گام برداشته است.

وزیر بهداشت درباره درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: تکلیف و شرایط بیماران کمتر از ۷ سال به طور کامل مشخص است؛ چرا که درمان این گروه سنی به صورت رایگان است. شورای عالی بیمه که با حضور سازمان‌های بیمه‌گر برگزار می‌شود درباره چگونگی تحت پوشش قرار دادن بیماری‌ها تصمیم‌گیری می‌کند و در اختیار وزارتخانه نیست.

عین‌الهی درباره افزایش درمان‌های تحت پوشش بیمه نیز گفت: حدود ۳۳۰ قلم دارو که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی درباره ضرورت غربالگری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های نادر گفت: مراکز ژنتیک که بسیار پیشرفته هستند در جهت غربالگری بیماری‌های نادر گام برمی‌دارند تا پیش از تولد یک فرد از احتمال ابتلا به بیماری نادر مطلع شوند. به طور مثال، در این زمینه یک مرکز بسیار پیشرفته در کنار بیمارستان طالقانی قرار دارد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور