Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در اطلاعیه‌ای در خصوص حادثه خونگیری از دانش‌آموزان تاکستانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی قزوین با توجه به واقعه‌ رخ داده در یکی از مدارس شهر تاکستان که به موجب آن، فردی بدون مجوز و هماهنگی اقدام به گرفتن تست قند خون با لانست مشترک از دانش آموزان تاکستانی کرد و نگرانی‌هایی که در خصوص انتقال بیماری‌هایی نظیر HIV و هپاتیت ایجاد شد، این دانشگاه گزارشی از اقدامات و نتایج حاصله را جهت آگاهی و رفع نگرانی‌های مردم آن شهرستان و خصوصاً خود دانش آموزان و خانواده‌های آنان به شرح زیر منتشر کرد:

در اولین اقدام بعد از اطلاع از واقعه، همکاران حوزه بهداشت استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان از فرد خون گیرنده و دانش آموزان اقدام به نمونه گیری کردند تا چنانچه از قبل یکی از این افراد آلودگی به بیماری‌هایی مثل HIV (ایدز) یا هپاتیت‌های B و C داشته مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انتقال HIV همواره باید یک بیمار مبدا وجود داشته و نیز تماس اتفاق افتاده به گونه‌ای باشد که بالقوه قابلیت انتقال HIV وجود داشته باشد. انجام این آزمایش‌های اولیه برای شناسایی موارد احتمالی مبتلا به این آلودگی‌ها از قبل بوده که بحمدا... همگی از نظر بیماری‌های منتقله از خون منفی و سالم بوده‌اند. لذا در شرایط اشتراک در استفاده از وسایل نوک تیز در تماس با خون، به دلیل اینکه همه افراد منفی بوده‌اند، هرگز بیماری‌هایی چون هپاتیت‌های B و C وHIV  منتقل نمی‌شود و به عبارت دیگر لانست (ابزار نوک تیز مورد استفاده که برای خونگیری قطره‌ای از نوک دست استفاده شده)  بعد از استفاده در دست یک فرد سالم برای یک فرد سالم دیگر استفاده شده که بدیهی است باعث انتقال بیماری‌های اشاره شده در بالا نخواهد شد..

به منظور آگاهی بیشتر مردم استان و خانواده‌ دانش آموزان به چند نکته اشاره می‌شود:

1) تماس با وسیله‌ای چون لانست که سوزنی توپر بوده و حجم خون بسیار اندکی را ممکن است حمل کنند، بالقوه به عنوان آسیب‌های با احتمال انتقال بالا محسوب نمی‌شود.

2) آنچه در جریان اخیر پس از استفاده از لانست‌های مشترک برای چک قند خون رخ داده، عملاً در ارزیابی خطر و نیاز به اقدامات پیشگیرانه تشخیصی درمانی، به عنوان کم خطر طبقه بندی شده و نیاز به داروهای پیشگیرانه ندارد. اقدامات دارویی یا درمان‌های پیشگیرانه زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که شواهدی از انتقال آلودگی از فرد آلوده یا بیمار به فرد سالم رخ داده باشد که خوشبختانه در این رویداد، اکیداً چنین اتفاقی نیفتاده و استفاده کنندگان از لانست مشترک همه سالم و عاری از بیماری بوده‌اند.

3) با عنایت به این که همه دانش آموزان در گروه سنی‌ بوده‌اند که واکسیناسیون هپاتیت B را در نوزادی و شیرخوارگی دریافت کرده‌اند و از مصونیت علیه بیماری مذکور برخوردارند، نگرانی‌ها را از نظر این بیماری بسیار کاهش داده است.

در خاتمه، ضمن اظهار خوشحالی و شکرگزاری به درگاه باریتعالی از اینکه در این رویداد هیچ عارضه یا مشکلی برای دانش آموزان عزیز ایجادنشده و موضوع ختم به خیر شده است؛ به دانش آموزان عزیزی که درگیر موضوع بوده‌اند و خانواده‌های محترم ایشان اطمینان داده می‌شود که هیچ خطری ایشان را تهدید نمی‌نماید و با آرامش خاطر و به دور از نگرانی به درس و زندگی معمول خود بپردازند. همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شبکه بهداشت و درمان آمادگی کامل خود را برای پاسخ به هر سئوال یا شبهه یا نگرانی که ممکن است در اذهان این عزیزان باقی مانده باشد اعلام می‌نمایند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی خانواده دانش آموزان دانشگاه علوم پزشکی شبکه بهداشت و درمان قند راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز
  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد