Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی درباره وضعیت خانه سیدان گفت:کار‌های حقوقی در رابطه با این اثرتاریخی توسط واحد حقوقی سازمان در حال انجام است؛ فعال هستند و فکر می‌کنم که اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی افزود:مجری ذی‌صلاح ادعا می‌کند که رفتار خاک قابل پیش‌بینی نیست و هر مقدار نسبت به خاک هم شناخت داشته باشیم باز هم این رفتار باقی می‌ماند و طبیعتا در خیلی از گودبرداری‌ها این حادثه اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در این منطقه هم جنس خاک از نوع با خطر بالا بوده است که شاید باید ملاحظاتی برای گودبرداری مد نظر قرار می‌گرفته، اما به لحاظ فنی هنوز بررسی نشده است؛ از سازمان نظام مهندسی درخواست کرده‌ایم که موضوع نظارت عالیه را مد نظر داشته باشد و به لحاظ فنی به ما گزارش‌های لازم را بدهد.
اکبری در رابطه با وضعیت مرمت بنا‌ها افزود: برای مرمت نشدن بنا‌ها هم باید تفاهم نامه‌هایی باید بین مالک و دستگاه میراث فرهنگی امضا شود و نقطه نظرات و مشکلاتی که وجود دارد باعث به وجود آمدن این گونه مسائل می‌شود.   وی در خصوص مالکیت این بنای تاریخی تصریح کرد: مالکیت این بنای تاریخی شخصی است؛ این بنا متعلق به زن و شوهری است که از ابتدا مالکیت این بنا به عهده‌ی آن‌ها بوده است.   معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: قطعا برنامه‌هایی برای بازسازی پروژه وجود دارد و هر روز به موضوع رسیدگی می‌کنیم؛ در حال حاضر از سازمان نظام مهندسی درخواست کرده‌ایم که بازدید داشته باشند و گزارش نظارت عالیه را آماده کنند؛ در روز‌های آتی پی‌گیر ادامه‌ی ماجرا هستیم و رسیدگی می‌کنیم.   انتهای پیام//ج.ر   هر روز به موضوع بازسازی پروژه خانه سیدان رسیدگی می‌کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد