Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@17:31:03 GMT

اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی از آبان ماه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۰۱۳

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک این پلیس درباره تمدید معاینه فنی خودروها اظهار کرد: از اول آبان ماه کد معاینه فنی تمام دوربین‌های ثبت تخلفات شهری فعال می‌شود. خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و شامل جریمه می‌شوند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: با نزدیک شدن به فصل زمستان، احتمال آلودگی هوا که به علت وارونگی هوا اتفاق می‌افتد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی در انتها یادآور شد: توصیه می‌شود رانندگانی که خودروهای آن‌ها فاقد معاینه فنی است به مراکز تمدید معاینه فنی مراجعه کنند تا با رفع نواقص ایمنی و تجهیزات فنی خودروی خود، سهمی در کاهش آلودگی شهر تهران داشته باشند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • یک کشته و ۳ مجروح در واژگونی پراید
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه