Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@21:33:46 GMT

رونمایی از کتاب‌شهیدحججی در مسجدی که ساخت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۱۴۱

رونمایی از کتاب‌شهیدحججی در مسجدی که ساخت

به گزارش جهان نيوز، آخرین اثر محمد‌علی جعفری با نام «سربلند» که روایت زندگی شهید محسن حججی و خاطرات این شهید مدافع حرم است، با حضور پدر این شهید رونمایی شد.

آئین رونمایی از این کتاب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) روستای دورک از توابع شهرستان فریدونشهر و یکی از صعب‌العبورترین و دوردست‌ترین روستاهای استان اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) یادگار محسن حججی شهید مدافع حرم است و توسط گروه جهادی مؤسسه شهید کاظمی نجف‌آباد و با حضور این شهید گران‌قدر احداث شده است.

در این مراسم پدر این شهید مدافع حرم، نویسنده کتاب، جمعی از اعضای موسسه شهید کاظمی و اهالی روستاهای منطقه حضور داشتند.

کتاب «سربلند» در 6 فصل و 350 صفحه مجموعه خاطرات گردآوری شده از خانواده، همرزمان و دوستان شهید حججی است که به شیوه روایی به قلم محمدعلی جعفری نگاشته شده و به ابعاد زندگی این شهید به ویژه در دوران نوجوانی تا شهادت و تحولات زندگی وی پرداخته است.

نام این نویسنده یزدی پیش از این با نگاشتن کتاب «عمّار حلب» بر سر زبان‌ها افتاد و مقدمه‌ای شد تا سفارش قلم زدن پیرامون زندگی یکی از بزرگترین شهدای اسلام یعنی شهید حججی را از مؤسسه شهید احمد کاظمی دریافت کند.

قرار است درآمد حاصل از فروش این کتاب توسط گروه جهادی مؤسسه شهید کاظمی صرف ساخت مسجد روستای کَمَران، یکی از روستاهای محروم شهرستان فریدونشهر، شود؛ همچنین پدر شهید حججی در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب، در روستای کَمَران حضور یافت و از روند احداث مسجد این روستا بازدید کرد.

خانواده شهید حججی بعد از شهادت فرزند، راه وی در محرومیت‌زدایی از مناطق دوردست فریدونشهر را ادامه داده و از سال گذشته با حضور در این مناطق در کنار گروه‌های جهادی و پیگیری رفع محرومیت از فریدونشهر نزد مسؤولان بلند پایه استانی و کشوری، برای نیل به این هدف و تحقق آرزوی فرزندشان تلاش کرده‌اند.

روستای دورک واقع در 130 کیلومتری فریدونشهر در دهستان پشتکوه موگویی این شهرستان واقع شده است و به خاطر محرومیت بالا، مقصد گروه‌های جهادی است؛ شهید حججی با حضور در اردوهای جهادی این منطقه در ساخت مسجد این روستا و انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن اهتمام می‌ورزید و فیلم معروف حضور وی در اردوی جهادی مربوط به ساخت مسجد همین روستا است.

شهرستان فریدونشهر به لحاظ محرومیت بالا قدمگاه جهادگران بسیاری از جمله شهید محسن حججی، شهید جواد محمدی، شهید مهدی شاهزیدی و شهید احمد قاسمی است.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم

شهید محسن حججی یکی از شهدای مدافع حرم است که در جوانی به اسطوره‌ای برای مردم ایران بدل شد و در راه دفاع از آرمان‌ها تا پای جان رفت. پدر و مادر محسن حججی درباره زندگی فرزند شهیدشان صحبت کرده‌اند که در ویدئوی زیر می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • امام جماعت متفاوت «مسجد آبی»