Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فرهنگی اداره ارشاد نیشابور گفت: شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی شد.

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی بیات در مشهدمقدس اظهار داشت: خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری در ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی که با حضور شاعران آیینی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار گردید مقام برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۸۰۰ اثر از شاعران زن و مرد به دبیرخانه ششمین کنگره ششمین کنگره شعر بانوان عاشورایی در مشهد رسید که بیش از ۲۰ اثر از این تعداد مربوط به شعرای عرب زبان، افغانستانی و پاکستانی است که  ۱۱ شاعر به عنوان شاعر برگزیده معرفی شدند.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: موضوع این کنگره مربوط به زنان عاشورایی به ویژه حضرت زینب(س) بود و امسال توجه ویژه‌ای به شرکت کنندگان  در تمام کشورهای شیعه نشین  شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال شاعران شهرستان‌های مختلف حضور پر رنگ در کنگره داشتند که استاد خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری در ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی که  با حضور شاعران آیینی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)   برگزار گردید مقام  برگزیده این جشنواره را  به خود اختصاص داد.

بیات یادآورشد: پارسال اشعار زینبی در قالب ترکیب بند مورد توجه خاص گرفت و در پایان کنگره پنجم این آثار در یک مجلد جمع آوری شد و امسال نیز این ترکیب بندها در یک کتاب شعر منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: در هیچ برهه تاریخی به این اندازه شاهد فعالیت زنان شاعر در کشور نبوده‌ایم و شعر بانوان عصر حاضر از لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری کرده است.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور تصریح کرد: اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی با حضور جمعی از مسئولان استان و کشور در در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار و از برگزیدگان تجلیل گردید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شاعر نیشابوری ششمین کنگره بین المللی شعر بانوان عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود

گلیوما، مدولوبلاستوما، ژرم سل تومورها، چالش‌های درمانی در کشورها با درآمد متوسط و کم از موضوعات اصلی کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) است.

متخصصان رشته‌های خون و سرطان، رادیوانکولوژی، جراحی مغز و اعصاب، تصویربرداری، آسیب‌شناسی، داخلی مغز و اعصاب کودکان، طب اورژانس، بیهوشی و طب درد، کودکان و غدد کودکان، پزشکان عمومی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از مخاطبان هدف این کنگره هستند. همچنین شرکت‌کنندگان در کنگره دوسالانه انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) از امتیاز بازآموزی برخوردار می‌شوند.

برگزاری کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی

کارگروه‌های تخصصی با عناوینی مانند «چالش‌های جراحی در اپاندیموما»، «رزکسیون ساب توتال در اپاندیموما و نقش شیمی درمانی»، «گلیوما با دوز پایین کودکان»، «مدیریت تومورهای ژرم سل داخل جمجمه»، «بررسی یک کودک مبتلا به تومور ژرم سل ناحیه سوپراسلار»، «شیمی درمانی با دوز بالا و HSCT در مدولوبلاستوما نوزادان»، «ارائه آمار تومورهای مغزی توسط محک»، «چالش‌های راه اندازی نوروآنکولوژی در LMIC ها»، «نقش پرستاری در درمان تومورهای مغزی کودکان» و «توانبخشی روانی ـ اجتماعی کودکان مبتلا به سرطان» در کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه‌ی برگزاری کارگروه‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی پرستاری و خدمات حمایتی برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) در تاریخ‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۷در بیمارستان محک برگزار می‌شود و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی در آن شرکت خواهند کرد.  

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی