Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی گفت: ما فرصت زیادی برای انجام ماموریت خود در بهره گیری از ظرفیت تحول دیجیتال نداریم بنابراین اگر احساس کردیم که مدیری نمی‌تواند کمک کند، هیچ تعارفی در جایگزینی وی نداریم. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بازدید از طرح ابررایانه، اتاق تمیز و مرکز ماهواره برج فناوری ابن سینا که صبح امروز در برج ابن سینا برگزار شد، با اشاره به نقش تحول دیجیتال در کشور اظهار داشت: در گذشته نگاه وزارت ارتباطات بیشتر توسعه زیرساخت‌ها بود، زیرا زیرساخت‌ها موجب توسعه سایر بخش‌ها است و البته این زیرسازی‌ها در گذشته به خوبی انجام شده است، اما امروزه علوم بین رشته‌ای وسعت قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تاثیر استفاده از هوشمندی و فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف مثل کشاورزی، انرژی، سلامت و زندگی شهری اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت بازار در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: اکنون که شرکت‌هایی همچون اسنپ و تپسی راه اندازی شده همه بدنبال راه اندازی تاکسی‌های اینترنتی هستند و از آنجا که رقابت سالم سخت است برای هم دردسر‌هایی ایجاد می‌کنند بنابراین ما باید بازار مناسب را ایجاد و قانون مناسب تدوین کنیم تا شرایط لازم برای فعالیت جوانان فراهم شود.

آذری جهرمی درخصوص ماموریت‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات نیز تصریح کرد: با چنین ساختاری نمی‌توان به استقبال تحول دیجیتال رفت و باید تغییر مسیر دهیم، مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال مجموعه‌ای سه ضلعی از یک نهاد توسعه‌ای مثل سازمان فناوری اطلاعات است که اساسنامه آنرا تغییر دادیم همچنین یک نهاد آموزشی بنام دانشکده پست و مخابرات که البته در گذشته وظیفه آن ارتقاء مدرک تحصیلی کارکنان بود نیز ساختار آن در حال تغییر است و به سمت یک نهاد آموزشی و مهارتی در حوزه اقتصاد دیجیتال پیش می‌رود و ضلع سوم نیز یک نهاد تامین مالی بنام پست بانک است که از ان‌ها خواستیم که در ایجاد تغییرات تسریع کنند.

وزیر ارتباطات و فناوریاطلاعات ادامه داد: همزمان با انجام تغییرات، مقاومت‌ها نیز شروع شد که البته طبیعی است، اما از آنجایی که نیاز به ارتقاء دانش احساس شد و بدنه وزارتخانه باید کار را پیش ببرد این دوره نیز بر همین مبنا تشکیل شده تا همه بدانند که حرف ما و شعار‌های دولت به سمت کجاست و فرصت‌های فضای مجازی چیست و چقدر از آن بهره می‌ببریم.

وی با بیان اینکه امروز همه ما مسئولیت داریم که در مسیر اقتصاد دیجیتال حرکت و نوع نگاه مان را به اکوسیستم تغییر دهیم، گفت: اگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پست تنها نگاه شان به تامین منابع اقتصادی خود باشد ضرر‌ها و عقب ماندگی‌هایی برای کشور به همراه دارد و ضروریست سلسله نشست‌هایی را برگزار کنیم تا این نوع مفاهیم عمیق‌تر جا بیفتد.

آذری جهرمی گفت: ما فرصت زیادی برای انجام ماموریت خود در بهره گیری از ظرفیت تحول دیجیتال نداریم بنابراین ابتدا باید دانش مدیران را بالا ببریم و اگر احساس کردیم که مدیری نمی‌تواند کمک کند، هیچ تعارفی در جایگزینی وی نداریم چراکه نمی‌توانیم ببینیم سهم ما در بازار‌های بین المللی را می‌برند.

وی با اشاره به مسوولیت‌پذیری همه مدیران در برابر فرصت‌ها تصریح کرد: مسوولیت فقط در زمان خرابکاری‌ها نیست بلکه در برابر فرصت سوزی‌ها مسوول هستیم و باید نسبت به آن حساس باشیم.

آذری جهرمی ادامه داد: باید جوانان نخبه در این حوزه را دعوت کنید و حرف‌های آن‌ها را بشنویم هرچند من جواب این جوانان را می‌دهم، اما مگر چقدر می‌توانم، پس لازم است برای اینکار ساختار بگذارید و به دقت مصاحبت کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درک فضا و مسیر حرکتی در تحول دیجیتال را مهم دانسته و افزود: بعد از ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، حالا وقت آن است که به لایه خدمات این شبکه توجه کنیم، همچنین لازم است فضای جدیدی را بسازیم و همه کم یا زیاد در این مسیر مسئولیت داریم تا با تغییرات ساختاری جدید، کار را آسانتر کنیم.

آذری جهرمی در بخشی از صحبت‌های خود به آمار‌های ارائه شده توسط استاندار آذربایجان غربی در مورد دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: حجم آب این دریاچه در شرایط کنونی یک میلیارد مترمکعب است که در شرایط بارش مطلوب برف و باران به ۲ میلیارد مترمکعب می‌رسد درحالیکه سطح مطلوب آب در سطح زیر دریاچه ۱۰ میلیارد مترمکعب می‌شود و حجم آبی که برای کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است سالانه پنج میلیارد مترمکعب می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه که بیشتر از نوع غرقابی برای آبیاری استفاده می‌شود، برآورد‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه کشاورزی نشان می‌دهد که با هوشمندسازی ۳۵ درصد از منابع آبی این حوضه آبریز صرفه جویی می‌شود که یعنی ۱.۵ میلیارد مترمکعب یا ۱.۵ برابر آب موجود در دریاچه ارومیه قابل استفاده می‌شود.

آذری جهرمی گفت: هزینه هوشمندسازی هر هکتار زمین بنابه گزارش پژوهشگاه فضایی ۲.۵ میلیون تومان در هکتار برای باغداری است و شاهد آن هستیم که برای استفاده نکردن از آب‌های حوضه دریاچه ارومیه چقدر هزینه می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال دانشگاه صنعتی امیرکبیر سند تحول دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری عصر دوشنبه در شورای اداری بخش سنگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک روز شوراها، هفته کار و کارگر و معلم اظهار کرد: شورا و مسوولان محلی در سطح روستاها منشا کارهای بسیار خوبی شده اند.

وی با اشاره به هفته معلم آثار شهید مرتضی مطهری را ذخیره ای برای نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: جوانان امروز باید از شهید مطهری الگو گرفته و مطالب ارزشمند وی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

عاشوری با تاکید بر اینکه معلمان باید ابعاد شخصیتی شهید مطهری را به نسل جوان منتقل کنند، ادامه داد: تعلیم و تربیت صحیح فرزندان می تواند نقش زیادی در رشد و بالندگی جامعه داشته باشد.

فرماندار رشت با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم بالاترین افتخار برای مدیران نظام اسلامی است، اضافه کرد: قبول مسوولیت در این نظام که بر پایه خون شهیدان استوار شده، کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه بخش سنگر وسیع و دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است، تصریح کرد: از این پتانسیل ها باید در راستای توسعه و آبادانی شهرستان استفاده کرد.

عاشوری با قدردانی از تلاش های بخشدار پیشین سنگر تغییر و تحول ها را امری طبیعی دانست و گفت: بخشدار به عنوان نماینده سیاسی دولت مسوولیت حاکمیتی از طرف نظام و دولت دارد که علاوه بر هماهنگی امور باید برای رفع مشکلات منطقه تلاش کند.

فرماندار رشت تصریح کرد: هدف از تغییرات مدیریتی استفاده از نیروهای جوان و تازه نفسی است که می‌تواند انرژی جدیدی را به مجموعه‌ها وارد کند و این ذات تغییر و تحول است.

عاشوری با اشاره به اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است، گفت: مدیران در راستای گره گشایی و رفع مشکلات مردم گام بردارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات «حسین محبتی» تجلیل و «مصطفی داداش زاده» به عنوان سرپرست بخشداری سنگر معرفی شد.

کد خبر 6092449

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)