Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان  
 افزایش قیمت لوله و اتصالات مورد استفاده در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و به تبع آن کاهش میزان بهره مندی کشاورزان از کمک‌های فنی و اعتباری مصوب قانون بودجه را از جمله مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه آب و خاک برشمرد و خواستار پیگیری و اعمال نظارت لازم جهت کاهش یا تعدیل افزایش قیمت‌ها و همچنین افزایش میزان ریالی حمایت دولت از مجریان سیستم‌های نوین آبیاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در موافقتنامه سال جاری طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عدم تناسب بین اعتبارات مصوب با حجم بالای درخواست‌های مردمی برای اجرای طرح‌های انتقال آب (احداث کانال یا لوله گذاری) را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در حوزه آب و خاک عنوان و تصریح کرد: با توجه به نقش موثر اجرای طرح‌های انتقال آب در ارتقای بهره وری آب کشاورزی و مدیریت بحران آب پیشنهاد می‌شود ردیف اعتباری ویژه از محل صندوق توسعه ملی (مشابه طرح‌های آبخیزداری یا سیستم‌های نوین آبیاری) جهت اجرای این طرح‌ها ایجاد شود.

جعفری با اشاره به عدم اجرای کامل بند (و) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال جاری و ابلاغیه‌های نامتناسب بانک مرکزی به بانک‌های عامل، خواستار پیگیری لازم به منظور تسهیل فرآیند اجرایی تبصره مذکور و ایجاد سازوکار‌های مناسب و متناسب با شرایط حال تولیدکنندگان توسط سیستم بانکی و همچنین پیگیری تمدید مصوبه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضرورت اصلاح تصویب نامه هیات دولت در خصوص امهال تسهیلات کشاورزی مبنی بر تغییر زمان مشمول قانون (۶/۶/۱۳۹۷) را مورد تاکید قرار داد و به عدم اجرای تصویب نامه هیات دولت توسط برخی بانک‌های عامل و شمول تصویب نامه به بخش اندکی از تسهیلات خسارت دیدگان اشاره کرد.

وی در ادامه به عدم تخصیص اعتبار لازم برای مدیریت بحران از محل ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران برای بخش کشاورزی اشاره و پیگیری اختصاص اعتبار ویژه به بخش کشاورزی استان از محل اعتبارات مدیریت بحران به عنوان یکی از بخش‌های در معرض بحران و مخاطرات طبیعی را خواستار شد.

جعفری همچنین بر لزوم پیگیری افزایش منطقی قیمت‌های مصوب محصولات مشمول سیاست‌های خرید حمایتی و تصویب و ابلاغ قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشمول سیاست‌های حمایتی قبل از شروع فصل زراعی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در خصوص پذیرش انساق زراعی به عنوان وثایق بانکی، الزام بانک‌های عامل به پذیرش و اجرای مفاد قانون را خواستار شد و تسریع در پرداخت الباقی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه حمایت از تقویت صندوق بیمه کشاورزی از طریق افزایش اعتبارات مصوب و تخصیص به موقع اعتبارات با توجه به حجم بالای خسارات عوامل قهری و طبیعی ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها و ایجاد مشکلات و چالش‌های فراوان در زمینه بازرگانی و تجارت خارجی محصولات کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی توسط بازرگانان داخلی و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط نیز باید مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد.

جعفری با اشاره به عدم انتقال امکانات متناسب با وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها علی رغم گذشت چند سال از اجرای قانون انتزاع، بر لزوم انتقال اعتبارات بازرگانی کشاورزی از فصل بازرگانی به ذیل فصل کشاورزی و منابع طبیعی در بودجه سال ۹۸ و افزایش اعتبارات متناسب با وظایف محوله تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به ایجاد محدودیت و ممنوعیت توسط سازمان حفاظت محیط زیست برای استقرار مجتمع‌های گلخانه‌ای در حرایم شهرها، علی رغم عاری بودن این واحد‌ها از هرگونه پسماند و آلودگی زیست محیطی و لزوم ایجاد این واحد‌ها در نزدیکی مناطق شهری به دلیل دسترسی به منابع زیرساختی و نیروی انسانی اشاره و پیگیری تجدید نظر در استقرار واحد‌های گلخانه‌ای فاقد پسماند‌های آلوده در حرایم شهری را درخواست کرد.

وی در پایان ضرورت پیگیری و حمایت از افزایش اعتبارات بخش آب و کشاورزی در بررسی لایحه و تصویب قانون بودجه سال ۹۸، ایجاد برنامه‌ای تحت عنوان رفع تداخلات و کاداستر ذیل فصل کشاورزی و منابع طبیعی و اختصاص اعتبار ویژه، تسهیل برخی ضوابط سختگیرانه در مناطق حفاظت شده استان به منظور تسهیل سرمایه گذاری در مناطق محروم بویژه منطقه قره پشتلو را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به عدم همکاری شرکت آب منطقه‌ای در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و توقف سرمایه گذاری در این حوزه، خواستار بازنگری در تخصیص آب به فعالیت‌های کشاورزی بهره ورانه شد.

انتهای پیام/ن     ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان