Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@07:05:50 GMT

ابتکار: افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۸۶۸

خرداد: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.
به گزارش خبرآنلاین، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه‌ای که به مناسبت هفته تندرستی و سلامت زنان برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: از برگزاری هفته سلامت بانوان تشکر می‌کنم که کار مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت بهداشت و معاونت زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دختران مدال‌آور در پاراالمپیک و زنان قهرمان کشور مایه افتخار هستند، گفت: افتخار می‌کنیم که یک سوم تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی برای اولین بار در تاریخ ایران زن هستند. یعنی از بین 300 نفر 100 نفر خانم هستند. از بین مدال‌هایی که دریافت شده یک سوم مدال‌ها به خانم‌ها اختصاص یافته است.
او افزود: از حدود 60 مدال 18 مورد متعلق به بانوان بوده است. ما ثابت کردیم زن ایرانی می‌تواند در عرصه‌های قهرمانی و سلامت پیشرو باشند. معاون زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهمترین بیماری‌های جوامع صنعتی و توسعه یافته کم‌تحرکی است و متاسفانه کم‌تحرکی عامل اصلی برای بروز بیماری‌هایی تحت عنوان بیماری‌های متابولیکی، دیابت، قلبی، عروقی و افسردگی است. او تاکید کرد: امروزه جامعه ما را افسردگی به شدت تهدید می‌کند و ورزش درمانی برای این مسئله توصیه می‌شود. امروز در بسیاری از کشورها پزشکان اجازه دادند ورزش به عنوان عاملی برای درمان تجویز شود. یعنی ورزش به عنوان داروهای تجویزی در لیست قرار گرفته است.
ابتکار افزود: امروزه عنوان می‌شود یک ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ و یا فضاهای سبز بسیار در سلامت روانی و جسمی تاثیرگذار است در همین رابطه از شهرداری و نهادهای مربوطه تشکر می‌کنم. یک ساعت پیاده‌روی در جنگل معادل یک قرص فشار خون عمل می‌کند. امروز به بحث ورزش در پزشکی و درمان بیماری‌ها بسیار اشاره می‌شود. اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است و همه ما باید برای این مساله تلاش کنیم. حرکتی که امروز در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود حرکتی ملی است و همه بانوان ایرانی از این برنامه استفاده خواهند کرد. او افزود: ما همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.
ابتکار تاکید کرد: برای سلامت زنان روستایی هم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام است. شهرداری‌ها سالن‌ها و امکانات زیادی دارند اگر این امکانات را تقسیم کنند در وهله اول عدالت جنسیتی برقرار می‌شود. شهرداری‌ها باید فضاهای جدید ورزشی برای زنان ایجاد کنند و پارک‌های خاص بانوان هم کمک‌کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه و زمینه‌های مختلف که به بحث سلامتی و تغذیه برمی‌گردد موفق عمل کنیم. باید بدانیم بهبود شرایط بهداشتی و سلامت زن ایرانی طی 40 سال بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است. یکی از این گزینه‌ها امید به زندگی است. امید به زندگی از زمان انقلاب که حدود 55 سال بود در حال حاضر بین زنان ایرانی 76 سال است و از آقایان هم جلوتر است یعنی حدود 4.5 سال امید به زندگی زنان از آقایان بیشتر است. این مسائل دستاوردهای بزرگی است.
معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه مردم دعوت می‌کنم در زمینه بهبود وضع سلامت کشور و توسعه ورزش با ما همکاری کنند و افزایش اطلاعات علمی و‌ آگاهی زنان از مسائل مرتبط با سلامت خودشان از عوامل مهم است. برچسب ها: معصومه ابتکار ، سلامت روان ، افسردگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: معصومه ابتکار سلامت روان افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص عملکرد ورزش استان در سال ۱۴۰۲ به سوالات ایسنا پاسخ داد.

 علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور در دفتر ایسنا، درباره عمده فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ حوزه ورزش استان، اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۷۰ ورزشکار سازمان یافته دارای کارت بیمه ورزشی در استان داریم که حدود ۱۵۵ هزار نفر از این تعداد را آقایان و حدود ۱۱۵ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. ۵۳ هیأت فعال استانی و ۷۶۵ هیأت فعال شهرستانی داریم، همچنین در سال گذشته ۱۱ مجمع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی برگزار شده است؛ البته از آنچه باید بسیار عقب هستیم، و حدود ۲۰ هیأت به سرپرستی اداره می‌شود که برای ورزش استان خوب نیست.

وی درباره دعوت ورزشکاران استانی به تیم‌های ملی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ۸۰ نفر از آقایان و ۷۱ نفر از بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی به تیم‌های ملی دعوت شدند و تعداد ورزشکارانی که پس از دعوت، به عضویت تیم ملی درآمدند ۳۵ نفر از آقایان و ۵۲ نفر از بانوان هستند. همچنین از میان ‌مربیان عضو تیم ملی، ۴ نفر آقا و ۳ نفر خانم، داورهای اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۲ نفر آقا و ۴ نفر خانم  و مربیان و سرپرستان اعزامی به مسابقات بین‌المللی ۸ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.

تاج فیروز ادامه داد: در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، ۵۴ مسابقه در بخش آقایان و ۲۴ مسابقه در بخش بانوان به میزبانی خراسان رضوی در سال گذشته برگزار شده است. همچنین ۶۲ اعزام به مسابقات لیگ قهرمانی کشور در قسمت آقایان، ۱۲۰ نفر خانم‌ها و ۱۳ نفر آقایان و ۲۴ نفر بانوان به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند. علاوه بر آن در اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ۲ میزبانی در بخش آقایان و یک میزبانی در بخش بانوان را داشتیم و ۱۴۰ مسابقه استانی در بخش آقایان و ۶۳ مسابقه در بخش بانوان در سال گذشته برگزار کردیم.

وی درباره مدال‌های کسب شده استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مسابقات کشوری ۲۲ مدال را آقایان و ۱۱۶ مدال را بانوان و در مسابقات بین‌المللی ۲۱ مدال در بخش آقایان و ۳۵ مدال در بخش بانوان کسب شده است.

تقدیر از مدال‌آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

تاج فیروز با اشاره به برگزاری رویداد بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی سال گذشته گفت: خراسان رضوی در بخش پارا آسیای بسیار موفق بود و خانم‌ها بسیار موفق‌تر از آقایان بودند. شاخص آن خانم صفایی شطرنج‌باز است که به تنهایی با کسب دو مدال طلا، جدول مسابقات پارا آسیایی را به هم ریخت و رتبه ایران را از سوم به دوم تغییر داد. شاید اقداماتی چون حضور مسئولان ورزش استان و تقدیر از ورزشکاران در اردوی ورزشکاران پارا آسیایی در افزایش روحیه و نشاط ورزشکاران بی‌تأثیر نبوده باشد.

وی به تقدیر اداره کل ورزش و جوانان از ورزشکاران مدال‌آور در این مسابقات اشاره و بیان کرد: به نفرات اول مسابقات، مبلغ ۷۰ میلیون تومان و به کسانی که مدال نقره دریافت کردند، ۵۰ میلیون تومان و برای برندگان مدال برنز مبلغ ۳۰ میلیون تومان هدیه تقدیم شد. همچنین از سوی دفتر مقام معظم رهبری هدایایی برای مدال‌آوران در نظر گرفته شد و در آنجا نیز خانم صفایی بالاترین هدیه (تعداد ۵ سکه بهار آزادی) را در میان مدال‌آوران از ایشان دریافت کردند. همچنین در ۲۰ اردیبهشت‌ماه مراسم تجلیلی از مدال‌آوران ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت