Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@09:57:35 GMT

تظاهرات پاکستانی‌ها علیه بازداشت فعال شیعی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۵۹۴۳

تظاهرات پاکستانی‌ها علیه بازداشت فعال شیعی

به گزارش خبرنگار ایکنا از پاکستان؛ نمازگزاران پاکستانی در سراسر این کشور دیروز(27 مهرماه) بازداشت فیصل رضا عابدی، سناتور شیعه سابق به جرم توهین به دادگاه عالی پاکستان و شهادت یک بانوی زائر امام حسین(ع) توسط پلیس را محکوم کردند.

علمای مسلمان پاکستان با حضور در این تظاهرات بازداشت این فعال شیعی را غیر منصفانه اعلام و تأکید کردند: وی فردی وطن دوست است که همیشه با تکفیری‌ها مبارزه و فریاد حق خواهی سر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه همچنین با بیان این که عابدی در حالی بازداشت شده است که ده‌ها مجرم و تروریست معروف، آزاد هستند، اعلام کردند: شیعیان پاکستان هم اکنون در حالتی از اضطراب به سر می‌برند؛ زیرا این گونه اقدامات، توقعاتی را که درباره «عمران خان» وجود دارد، برآورده نمی‌کند.

در ادامه سخنرانان تظاهرات، شهادت بانوی زائر امام حسین(ع) در ایست بازرسی پلیس در «جیکب آباد» را محکوم و اظهار کردند: حکومت «بلوچستان» پاکستان، در تأمین امنیت زائران ناموفق است و هزاران زائر اربعین در بلوچستان با مشکلات زیادی مواجه هستند و ادامه این روند تحمل‌ ناپذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا پاکستان تظاهرات فعال شیعی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد پنجشنبه گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

از سوی دیگر «گرگ ابت» فرمانده تگزاس در واکنش به تجمع حامیان فلسطین در این دانشگاه اعلام کرد که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند.

وی اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

وی در مواضعی در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد اسرائیلی مجازی اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند