Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:09:01 GMT

مثلث اثرگذار دولت، بخش دانشگاهی و بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۶۱۴۲

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در یادداشتی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه دولت به نظرات بخش خصوصی و بخش دانشگاهی، نوشته است: مثلت دولت، بخش دانشگاهی و بخش خصوصی، نقطه مطلوب تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است؛ چراکه قرار گرفتن علم و عمل در کنار سیاست‌گذاران می‌تواند به تصمیم‌های کارساز اقتصادی منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

رهبر معظم انقلاب ماه گذشته در نشست با رئیس‌جمهور محترم و اعضای هیات دولت فرمودند: «دولت، سخنان اتاق بازرگانی را بخواند، بشنود و ببیند.» این موضوع حاکی از این بود که اولاً رهبر معظم انقلاب به این نکته توجه دارند که نظرات فعالان اقتصادی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کارساز باشد و دوما حضور نظرات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را در تصمیم‌گیری‌ها غائب دیده‌اند که بر چنین مسئله‌ای تأکید داشته‌اند. مقام معظم رهبری علاوه بر این، بر ضرورت توجه به نظرات اقتصاددانان کشور نیز تاکید داشته‌اند.

مقام‌ معظم رهبری به تازگی بار دیگر بر همین دو نکته تأکید کردند و از دولت محترم خواستند هم به نظرات اقتصاددانان توجه کنند و هم به نظرات بخش خصوصی. این مثلت، یعنی مثلث دولت، بخش دانشگاهی و بخش خصوصی، نقطه مطلوب تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است چراکه قرار گرفتن علم و عمل در کنار سیاست‌گذاران می‌تواند به تصمیم‌های کارساز اقتصادی منتهی شود. 

این باید نقطه آغازی برای تصمیم‌گیران اقتصادی باشد که همراهی دو قطب بخش خصوصی و بخش دانشگاهی در سیاست‌گذاری‌ها را مدنظر قرار دهند. البته در مقابل، بخش دانشگاهی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی هم باید رسالت سنگین‌تری را احساس کنند و میزان مشارکت خود را در این زمینه افزایش دهند. 

امیدواریم که تصمیم‌گیران محترم، این توصیه مقام معظم رهبری را به‌عنوان یک تکلیف در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهند. ما آمادگی کامل داریم که به‌طور منصفانه و مشفقانه، هم نقد خود را به سمع و نظر اعضای دولت برسانیم و هم آنچه در صحنه عمل می‌دانیم که می‌تواند در اقتصاد کشور اثر مثبت و قابل‌توجهی داشته باشد را به تصمیم‌گیران کشور اعلام کنیم. دولت و بخش خصوصی باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مکمل یکدیگر باشند. در این صورت، هم تصمیم درست‌تری اتخاذ می‌شود و هم در اجرای آن تصمیم، با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

اینک بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که در کنار هم به‌صورت مکمل در مسائل اقتصادی کشور تلاش‌های سازنده‌ای را دنبال کنیم. در غیر این صورت، باید گفت بیش از گذشته نااطمینانی و بی‌اعتمادی به آینده تقویت خواهد شد و فعالیت‌های اقتصادی از نشاط خواهد افتاد. در چنین شرایطی بسیاری از کسانی که در طول سالیان دراز تلاش کرده‌اند و تجربیات بزرگی اندوخته‌اند، به حاشیه فعالیت‌های اقتصادی رانده خواهند شد. بدون شک، این مسئله برای کشور صدمه بسیار بزرگی است. امید است همه فعالان و دست‌اندرکاران اقتصادی کشور به این موقعیت خطیر توجه جدی داشته باشند.

*رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد

به گزارش خبرگزای مهر، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که دولت فدرال این کشور به نشانه اعلام همبستگی با ایران تصمیم گرفت که نام یک بزرگراه در اسلام‌آباد را به «کشور برادر» ایران تغییر دهد.

وب‌سایت «جئونیوز» به نقل از منابع آگاه دولتی نوشت: دولت فدرال تصمیم گرفته نام «خیابان یازدهم» را به «خیابان ایران» تغییر دهد.

به نوشته جئونیوز این تصمیم دولت پاکستان در آستانه سفر رسمی سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به پاکستان اتخاذ شده؛ سفر رییسی به اسلام‌آباد اولین سفر یک رییس دولت به پاکستان پس از انتخابات سراسری ۸ فوریه است.



سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت. (جزییات بیشتر)

کد خبر 6085081

دیگر خبرها

  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد