Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: تعقیب و گریز برای دستگیر قاچاق چیان مواد مخدر، عملیات پلیسی برای دستگیری سارقان صرافی و اکنون تلاش برای دستگیری شکارچیان مجازی که یک محیط بان را به شهادت رساندند؛ این روزها پلیس گلستان پرکارتر از سایر ایام سال است.

تلاش های شبانه روزی پلیس برای دستگیر کردن مجرمان یک دلیل مهم دارد و آن هم «امنیت جامعه» است؛ موضوعی که پلیس گلستان می گوید خط قرمز ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از عوامل مؤثر در احساس امنیت شهروندان، نحوه عملکرد پلیس است.

امنیت امروز ایران اسلامی به برکت حضور همه جانبه و مؤثر پلیس حاصل شده که باید قدردان آن ها باشیم. در استان گلستان هم با تلاش مأموران پلیس شاهد ایجاد امنیتی پایدار هستیم و نمونه آن را در عملکردهای اخیر نیروی انتظامی می‌توان دید.

تلاش برای حضور فیزیکی در بین مردم سبب ایجاد امنیت می‌شود و این حس را به مردم منتقل می‌کند که پلیس مراقب امور است و در راستای تأمین امنیت تمام تلاش خود را خواهد کرد.

البته در این بین نباید سهم مردم در اطلاع‌رسانی و مشارکت با پلیس را ندید گرفت. بسیاری از گزارش‌های ارسالی به پلیس در این زمینه از سوی مردم صورت گرفته است.

در دو هفته اخیر حوادثی در استان گلستان روی داد که به دنبال آن واکنش سریع پلیس را به همراه داشت.

سرقت یک و نیم میلیارد تومانی از یک صرافی در گرگان

در روز سه شنبه (۱۷ مهر) یک فقره سرقت از صرافی در گرگان گزارش شد که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

ماجرا چنین بود که سارقان یکی از کارکنان صرافی را پس از خروج از مغازه و حرکت به سمت منزل تعقیب کرده و در فرصتی مناسب وی را ربودند. سپس کلیدهای مغازه را با اکراه از وی گرفته و از صرافی مورد نظر سرقت کردند.

ناجا حافظ جان و مال و ناموس مردم بوده و با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود این امر را به اثبات رسانده استفرمانده انتظامی استان گلستان صبح پنجشنبه از دستگیری سارقان خبر داد و گفت که مأموران پلیس آگاهی با پیگیری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات تخصصی موفق شدند پس از ۱۰ روز مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

علی اکبر جاویدان گفته بود که پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه و موفقیت‌آمیز، دو نفر از سارقان صرافی دستگیر شدند.

طبق گفته جاویدان در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اقلام سرقتی، سکه و وجه نقد جمعاً به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شده است.

بر اساس توضیحات جاویدان سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

۴ مظنون در ارتباط با شهادت محیط بان گلستانی دستگیر شدند

اقدام دیگر مجرمان در گلستان که بی جواب نماند، دستگیری عوامل شهید و زخمی شدن محیط بانان جنگل گلستان بود.

سحرگاه روز چهارشنبه (۲۵ مهر)، در منطقه کوهستانی پارک ملی گلستان که در محدوده جغرافیایی خراسان شمالی و تحت مدیریت محیط زیست گلستان است، درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و محیط بانان اتفاق افتاد.

کسانی که درصدد اخلال در نظم جامعه هستند بدانند که به طور قاطع با آن‌ها برخورد خواهد شدشکارچیان غیرمجاز که مجهز به سلاح شکاری و گلوله زنی بودند با محیط بانان درگیر شده و آن ها را هدف قرار می‌دهند.

در این درگیری «محمد باشقره» محیط بان گلستانی شهید شده و سه محیط بان دیگر هم زخمی می شوند که یکی از آن‌ها همچنان در بیمارستان بستری است.

طبق گفته فرماندهی پلیس گلستان از صبح چهارشنبه تلاش و پیگیری برای شناسایی و دستگیری عاملان شهادت محیط بان گلستانی در شهرستان‌های گالیکش و مراوه تپه آغاز شده و در این خصوص چهار مظنون در منطقه گلیداغ مراوه تپه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

در ادامه تلاش های پلیس تا کنون چهار نفر از عوامل اصلی و حدود 6 نفر مرتبط با این درگیری دستگیر شده اند.

مبارزه با قاچاق و بخصوص مواد مخدر هم از بخش هایی که پلیس گلستان همواره پرتلاش و برای رسانه ها پرخبر ظاهر شده است. هفته سوم مهر ماه سال جاری مأموران انتظامی گرگان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه تریلی حامل سوخت مشکوک شده و آن را متوقف کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی و در بازرسی از تریلی، ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف شد.

جاویدان در این رابطه هم توضیح داد که سوخت کشف شده به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد و طی این عملیات یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

در همین ایام و پس از مدت ها اقدامات تخصصی، ماموران پلیس گلستان موفق به شناسایی یک محموله مواد مخدر در شهرستان رامیان شدند.

در این راستا و پس از اشراف اطلاعاتی، ماموران، یک دستگاه خودرو پژو که حامل مواد مخدر بود را در یک عملیات موفقیت آمیز متوقف و در بازرسی از آن ۲۱۹ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

البته کشفیات مواد مخدر گلستان از ابتدای سال بسیار چشمگیر به گونه ای که ابتدای سال فقط چهار تن تریاک در یک عملیات کشف شد.

در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در گرگان و با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان در این رابطه با بیان این که سرانجام پس از تلاش های بی وقفه و انجام یکسری اقدامات تخصصی، مأموران موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند، ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات موفقیت آمیز پلیسی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جاویدان با اشاره به دستگیری سه مالخر در این عملیات، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و پس از ارائه مستندات پلیس به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

سردار جاویدان با اشاره به تحویل هر چهار متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: سرقت، همواره یکی از دغدغه های شهروندان بوده و پلیس با اتخاذ روش های علمی، فرهنگی و آموزشی به دنبال پیشگیری از وقوع این جرم است.

حفظ و ارتقاء امنیت در اولویت‌ برنامه‌های ناجا قرار دارد

با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان درباره تلاش های پلیس گفتگو کردیم؛ وی به خبرنگار مهر گفت: در جامعه اسلامی یکی از مسائلی که باعث پیشرفت و ایجاد امنیت و آسایش می‌شود برقراری نظم و انضباط در جامعه است.

علی بهرامی با اشاره به این‌که حفظ و ارتقاء امنیت در اولویت‌ برنامه‌های ناجا قرار دارد، افزود: کسانی که درصدد اخلال در نظم جامعه هستند بدانند که به طور قاطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی گفت: ناجا حافظ جان و مال و ناموس مردم بوده و با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود این امر را به اثبات رسانده است.

بهرامی از همه مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا در زمینه ایجاد امنیت با ناجا همکاری کنند.

وی به حوادث اخیر در استان گلستان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان نیروی انتظامی در حوادث اخیر هوشمندانه و مقتدرانه وارد عمل شدند و توانستند عاملان شهید و مجروح شدن محیط بانان گلستانی را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

بهرامی با بیان این‌که نیروی انتظامی همچنین در دستگیری سارقان صرافی گرگان موفق عمل کرد، گفت: مردم حتماً به توصیه‌های نیروی انتظامی توجه داشته باشند.

تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی و آحاد مردم جامعه موظف هستند با رعایت قانون و احترام به مجریان قانون در این امر، گام بردارند.

در این راستا پلیس به عنوان مجری قانون الگوی نظم و انضباط در جامعه است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کند.

کد خبر 4434053

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگیری سارق علی بهرامی فرماندهی انتظامی گلستان گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

به گزارش جام جم آنلاین، سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

وی ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال  ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود : برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند،  لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری