Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش، گفت: تا مرداد ماه 10 میلیون دلار ارز به فدراسیون‌ها پرداخت کرده‌ایم.

طرفداری- ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش در نشست خبری درباره ارز ثانویه و مشکلاتی که استقلال،‌ پرسپولیس و فدراسیون‌های ورزشی از جمله کشتی دارند، گفت:

چالش‌هایی در کشور از نظر ارزی ایجاد شده، ابتدای سال مصوباتی درباره ارز دولتی بود، ما از تاریخ 97/01/15 تا 97/5/16 بالغ بر 10 میلیون دلار ارز به فدراسیون‌ها بابت تورنمنت‌ها پرداخت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی یک روز هم تأخیر نبود و این پول با دلار 4200 تومانی پرداخت شده است.

به نقل از فارس، فرامرزیان افزود:

وقتی اولویت‌ها مطرح شد ورزش جزو اولویت‌های دولت نبود از طرفی ما هم باید فدراسیون‌ها را حمایت می‌کردیم، بعد از بازی‌های آسیایی از طریق وزارت ورزش برای المپیک جوانان در بازی‌های پاراآسیایی ارز موردنظر تهیه شد، دولت هم نهایت همکاری را داشت تا همه پرداخت‌ها صورت بگیرد. درباره مسابقات سایر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که مشکلاتی داشتند با اینکه دولت با ارز 4200 تومانی ورزش را در اولویت قرار نداد با پیگیری وزیر 16، 17 مکاتبه با رئیس جمهور، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد داشتیم بالاخره با ارز ثانویه موافقت شد. در ابتدا نحوه تخصیص را حواله و اسکناس اعلام کردند و گفتند فدراسیون‌ها حساب ارزی داشته باشند اما بعد گفتند قابلیت واریز اسکناس وجود ندارد و وزارت ورزش باید یک حساب ارزی باز کند. 

 معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش با بیان اینکه ما تا حالا حساب ارزی نداشتیم، یادآور شد:

ریسک کردیم. حساب چند امضا با امضای من، داورزنی و یکی دیگر از دوستان باز شد اما بانک مرکزی گفت حساب دولتی نیست و نمی‌تواند 10 هزار دلار بدهد. چهارشنبه که قرار بود کشتی اعزام شود از صبح پیگیر بودند، این ارز ثانویه چون مبلغ قابل توجهی بود ما بودجه آبان ماه کشتی را دادیم تا برای تهیه ارز مشکلی نداشته باشند. ارز ثانویه 10 هزار تومان بود چون 13 هزار تومان شد ما مبلغ 350 میلیون تومان را به کشتی دادیم، به بانک مرکزی رفتیم، هماهنگی‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد:

روز پنج‌شنبه موافقت وزیر اقتصاد را برای حساب ارزی گرفتیم از امروز درگیر این حساب هستیم تا حداقل نیاز فدراسیون‌ها را با ارز ثانویه با نرخ 10 هزار تومان دریافت کنیم. امیدواریم این حساب باز شود و به صورت منظم ظرف سه روز که قبلا اقدام می‌کردیم، همچنان روی همین منوال کار را ادامه دهیم. 

فرامرزیان در ادامه درباره اینکه آیا شما به پرسپولیس هم ارز ثانویه داده‌اید یا خیر، گفت:

همه تقاضاها جمع‌بندی شده است ما تقاضای اولیه را داریم، موافقت رقم سهم را گرفتیم، بر اساس اولویت ورزش قهرمانی پرداخت‌ها را خواهیم داشت. پرداخت پرسپولیس هم شبیه به کشتی بود البته رقم بسیار قابل توجه بود. ما پانصد هزار یورویی که برای پرسپولیس در نظر گرفتیم، عینا برای استقلال هم در نظر گرفته‌ایم تا هر دو شرکت دولتی همزمان بتوانند بهره ببرند. 

 معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش با بیان اینکه انتظار داریم طبق برنامه به فدراسیون‌ها کمک شود یادآور شد:

تا امروز صد میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم و دو سوم اعتبارات را داده‌ایم. اعلام کردیم فدراسیون‌ها (حسابداری تعهدی بر خط مشترک) باز کنند تا گردش مالی مشخص شود و همه رؤیت کنند چه مبلغی از کجا آمده است. 

فرامرزیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید، برخی از فدراسیون‌ها در رده‌های سنی برای اعزام با مشکل مواجه شده‌اند مثل واترپلو برنامه شما برای این فدراسیون‌ها چیست، یادآور شد:

حوزه قهرمانی اولویت‌ها را بر اساس رویدادها، برنامه فدراسیون‌ها و مسابقات دیگر بررسی می‌کنند. ما سقف را می‌گوییم، اولویت‌بندی در دست حوزه قهرمانی است. از ابتدای حضورم در وزارت ورزش انتظار داشتم فدراسیون‌ها چشم‌انداز خود را اعلام کنند، با این ادبیات شروع کردیم، برخی فدراسیون‌ها از قبل این رویکرد را داشتند اما ما از همه برنامه گرفتیم و کمک‌ها را بر اساس آن تعریف کردیم، با فدراسیون‌ها جلسه گذاشتیم و فرایند توزیع کمک را گفتیم. فعلاً در حال ارزیابی برنامه‌ها هستیم و پرداختی آبان هم منوط به گزارش‌ها بوده است. سال 98 بر اساس ارزیابی گزارش‌ها و اهداف فدراسیون‌ها اعتبارات را توزیع می‌کنیم، حسابداری تعهدی بر خط مشترک هم قابلیت اندازه‌گیری را برای ما امکانپذیر می‌سازد.

وی در پاسخ به این سؤال که شما برنامه‌ای برای تغییر آیین‌نامه پاداش سکه به قهرمانان را دارید، پرداخت پاداش مدال‌آوران به چه صورت خواهد بود، گفت:

در آیین‌نامه نوشته شده امتیاز یا سکه، افزایش چند برابری قیمت سکه هم مشکلاتی را به وجود آورده است از طرفی اگر پاداش سنگین باشد، این موضوع یکی از عوامل تأثیرگذار در ناآرامی ورزشگاه خواهد بود ما این آیین‌نامه را اصلاح خواهیم کرد، حوزه معاونت قهرمانی پیش‌نویس آن را تهیه می‌کند و ما آن را بررسی می‌کنیم.

 معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش همچنین در پاسخ به این سؤال که پرداخت پاداش به شاهین ایزدیار با توجه به مدال‌هایی که در پاراآسیایی گرفته چگونه است، گفت:

در آیین‌نامه قید شده که اولین مدال چقدر پاداش دارد و مدال‌های بعدی چقدر، این موضوع کاهشی دیده شده است چون منابع کشور باید پاسخگوی نیازها باشد. قبل از بازی‌ها دوست نداشتم درباره پاداش صحبت شود اما رعایت آن الزام‌آور است. در آیین‌نامه امتیاز آمده اما چون مدیران قول سکه داده‌اند ما تعهد داریم که آن را انجام دهیم. در گذشته هیچ بدهی به قهرمانان نداریم به جز مواردی که فدراسیون‌ها اشتباه کردند و زمانی که یک میلیون و 850 هزار تومان برای هر سکه در نظر گرفته بودیم برخی دوستان نگرفتند. 

فرامرزیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید، حمایت‌ها و برنامه‌های مالی برای المپیک 2020 به چه صورت است، خاطرنشان کرد:

از ابتدا رویکرد بسته‌ای داشتیم عملکرد فدراسیون‌ها را ارزیابی می‌کنیم، در سال 97 در فرایند توزیع کمک‌ها برنامه‌ها را لحاظ کردیم اگر توفیقاتی خارج از برنامه داشتند تشویقشان کردیم. سال 98 حتماً با توجه به برنامه‌ای که ارائه شود کمک‌ها را خواهیم داشت. یکی از پارامترهای ما تلاش برای جذب منابع غیردولتی است. فدراسیون‌ها ملزم هستند منابع داشته باشند.

وی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت:

به همه واحدها گفته‌ایم پرونده همه مقامات و یا افرادی که با ایثارگری کار کردند به ما بدهند تا قبل از موعد مقرر تغییرات را انجام دهیم، این کار در دست بررسی است، فعلاً رقم نداریم چون نمی‌دانیم چند نفر با توجه به ایثارگری کار کرده‌اند. ما قبل از 24 آبان اقدامات را اجرایی می‌کنیم و 10 روز اول آبان وضعیت لیست‌ها مشخص می‌شود. 

 معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش در مورد اینکه گفته شده ورزشگاه آزادی برای فینال لیگ قهرمانان آسیا باید 15 میلیارد هزینه کند، اظهار داشت:

الان استادیوم در حال تعمیرات است، در موافقت‌نامه شرکت توسعه و محل مالیات بر ارزش افزوده برای تعمیرات آزادی کمک دیده شده، ما هم اجازه داریم که این کمک‌ها را انجام دهیم، اقدامات برای رفع نقایص در حال انجام است. 

فرامرزیان درباره آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای جام ملت‌ها و قرارداد کی‌روش، گفت:

فدراسیون فوتبال مثل بقیه فدراسیون‌ها رویدادهایش را اعلام کرده، کمک‌ها هم مثل بقیه فدراسیون‌ها به فوتبال بوده است، ما با آنها نشست داشتیم و صحبت کردیم، وزارت تلاش کرده کمک کند تا بهترین اتفاق بیفتد که نتیجه را در جام جهانی دیدید. سعی کردیم در بازار ثانویه مشکلی برای دوستان پیش نیاید و کمک‌ها را هم براساس تقدم دریافت کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر چند رای سنگین صادر کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.

از این مقدمات که بگذریم، بد نیست بدانید تنها ۳ پرونده ملتهب این روزهای فوتبال ایران درآمدی ۴۵۰ میلیون تومانی را برای فدراسیون به همراه آورده است. داستان عجیب حسین حسینی و آن هوادار خانم ابتدا جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او را به دنبال آورد، بعد که گلر استقلال به موضوع واکنش نشان داد، فدراسیون ضمن محروم کردن او به مدت یک جلسه، ۳۰ میلیون تومان دیگر هم به این جریمه افزود.

همچنین باشگاه استقلال هم به خاطر همین پرونده ۶۰میلیون تومان جریمه شد. در حاشیه بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین هم فیلمی از فحاشی کیانوش رحمتی منتشر شد و حالا مربی استقلال علاوه بر تحمل یک جلسه محرومیت، ۲۰ میلیون تومان جریمه شده است. در بازی پرسپولیس با نفت آبادان هم دانیال اسماعیلی‌فرد مرتکب شادی بحث‌برانگیزی شد که نتیجه آن هم یک جلسه محرومیت و ۴۰ میلیون تومان جریمه بود.

ارقام همین سه پرونده را که جمع ببندید، به رقم چشمگیر ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسید و البته که در طول فصل ده‌ها پرونده دیگر هم روی میز کمیته انضباطی قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی امید عالیشاه بابت مصاحبه‌اش بعد از بازی با گل‌گهر را به یاد بیاورید. خدا بدهد برکت!

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898846

دیگر خبرها

  • دبیرکل فدراسیون کبدی مشخص شد
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست