Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه هند اعلام کرد که دهلی نو همچنان تعامل خود با آمریکا و تمام کشور های درگیر در خصوص قرارداد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه و واردات نفت از ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در دهلی نو نگرانی های زیادی را ایجاد کرده، زیرا تهران یک منبع بزرگ نفتی برای هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران یا برجام در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور به سایر ملت ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15 مرداد) اجرایی شدند درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته می شوند.

هند 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. ایران هم اکنون سومین کشور بزرگ صادرکننده نفت به هند است.

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت:در خصوص مساله ایران و مشکلات ایجاد شده ناشی از خروج آمریکا از برجام، ما ارتباطات خود را با تمام کشورها حفظ کرده ایم. انتظارات ما به آمریکا ابلاغ شده است.

وی افزود که دهلی نو از سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه با تحریم های ایران قصد ندارند به هند صدمه بزنند، قدردانی می کند.ما قصد داریم تا مذاکرات خود با آمریکا و سایر کشورهای درگیر را ادامه دهیم. این مذاکرات با هدف تامین امنیت انرژی و محافظت از منافع ملی هند انجام می شوند.

کومار در خصوص سفر برایان هوک نماینده مخصوص آمریکا در ارتباط با ایران به دهلی نو گفت:این سفر با هدف درک بیشتر آمریکااز موضع و خواسته های هند انجام شد.ما به او اعلام کردیم که قیمت نفت خام یک نگرانی بزرگ است و به طور مستقیم بر زندگی مردم عادی در هند تاثیر می گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه هند در ارتباط با سامانه موشکی اس 400 و خرید این سامانه از روسیه توسط دهلی نو توضیح داد: من باید اعلام کنم که این قرارداد به امنیت ملی ما بسته است. ما در این ارتباط با آمریکا در ارتباط بوده ایم و مواضع خود را به آمریکایی ها اعلام کرده ایم. این گفت و گو ها به یک درک بهتر آمریکا از اهداف، نگرانی ها، حساسیت ها و همچنین انتظارات ما منجر شده است.

هند و روسیه در ماه جاری در حضور نارندرا مودی نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قرارداد خریدپنج سامانه موشکی اس 400به ارزش 5.43 میلیارد دلار را امضا کردند و این قرارداد از دید آمریکا خریدی قابل توجه و بزرگ محسوب می شود.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران وکره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند.بند231قانون کاتسا کشورهای دوم که دارای قراردادهای مهم با بخش های دفاعی وامنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.

پس از امضای این قرارداد سفارت آمریکا درهنددربیانیه ای اعلام کرد که قانون کاتسا علیه مسکو تنظیم شده و قصد ندارد به توانایی های نظامی متحدان آمریکا صدمه بزند.
دولت هند تاکنون چند بار درخواست خود برای دریافت معافیت از قانون کاتسا را به آمریکا ارائه کرده است.

هند اعلام کرده است که روابط نظامی هند و روسیه مهم است و همچنین اگر هند بخواهد خرید نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند، هزینه های واردات نفت این کشور تا 6 میلیارد دلار افزایش پیدا می کند که این امر به ضرر اقتصاد هند است. بنابراین هند دارای یک دلیل موجه برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان هند هزینه های امریکا قانون کاتسا تنظیم توانایی های نظامی روابط نظامی هند و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه نگرانی‌ از افزایش قیمت سوخت و ناخرسندی چین، بعید است که پاسخ تنبیهی بی‌سابقه ایران به اسرائیل به افزایش چشمگیر تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران بینجامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رویترز نوشت که اندکی پس از پاسخ تنبیهی ایران، سران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به ناتوانی در اجرای تحریم‌های موجود متهم کرده و گفته‌اند که در روزهای آینده مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی بررسی خواهند کرد.

چندین تحلیلگر منطقه‌ای به این رسانه انگلیسی گفتند که تردید دارند بایدن اقدام قابل توجهی برای تشدید اجرای تحریم‌های کنونی آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران انجام دهد.

اسکات مودل، مأمور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مدیر عامل کنونی گروه انرژی رپیدان (Rapidan Energy Group) گفت: حتی اگر این طرح‌ها تصویب شوند، بعید است که دولت بایدن در اجرای تحریم‌های موجود سختگیری کرده و یا تحریم‌های جدیدی را برای کاهش یا محدود کردن چشمگیر (صادرات نفت ایران) اعمال کند.

علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، به تخمین راپیدان، صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی، به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. مودل گفت که این رقم نزدیک به صادرات ۲ میلیون بشکه در روز ایران پیش از برقراری مجدد تحریم هاست.

تأثیر احتمالی تشدید تحریم‌ها بر قیمت بنزین هم از دلایلی است که بایدن دموکرات حرکت شدیدی برای محدود کردن صادرات نفت ایران انجام ندهد.

کیمبرلی داناوان (Kimberly Donovan)، کارشناس تحریم‌ها و مبارزه با پول‌شویی در اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت، پیش بینی نمی‌شود که واشنگتن محدودیت‌های کنونی را تشدید کند.

وی افزود: در سال انتخابات، قیمت نفت و در نهایت بنزین به مسئله‌ای اساسی تبدیل می‌شود.

به نوشته رویترز، اجرای شدید تحریم‌ها می‌تواند تلاش مقام‌های چینی و آمریکایی برای ترمیم روابط را بی اثر کرده و روابط پکن و واشنگتن را بی ثبات کند.

شرکت ورتکسا آنالیتیکس (Vortexa Analytics) که در ردیابی نفتکش‌ها تخصص دارد، تخمین زده که چین در سال گذشته رکورد ۵۵.۶ میلیون تن یا ۱.۱۱ میلیون بشکه نفت خام ایران را وارد کرده باشد. این رقم تقریباً ۹۰ درصد از صادرات نفت خام ایران و ۱۰ درصد از واردات نفت چین را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 745095

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد