Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > نظامی - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان، خواستار اقدامات سریع و قاطع برای دستگیری عوامل تروریستی ربایندگان مرزبانان جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان به مسأله ربایش تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز میرجاوه توسط گروهک تروریستی به درون خاک پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر مبنای توافقات فیمابین نیروهای مسلح دو کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک، انتظار داریم که نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به آزادسازی سریعتر سربازان و مرزبانان ربوده شده، اهتمام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مذاکره تلفنی، ارتشبد باجوا ضمن اظهار تأسف از این حادثه و توضیح اقدامات ارتش پاکستان جهت تعقیب و دستگیری تروریست های مذکور، ابراز امیدواری نمود که اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان به دستگیری هرچه سریعتر تروریست ها و آزادسازی مرزبانان ربوده شده منجر گردد.

در ادامه سرلشکر باقری بر ضرورت حضور و استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی و مرزبانی پاکستان در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست ها تأکید کرد.

2929

کلید واژه‌ها : میرجاوه - حمله تروریستی - تروریسم -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میرجاوه حمله تروریستی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است

«دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق گفت که سفر نیچروان بارزانی به تهران با هدف تأکید بر عمق روابط دو طرف صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از روز گذشته در تهران به سر می‌برد؛ «دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر او در مصاحبه‌ای گفت که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار است.

او به شبکه روداو گفت: «رئیس اقلیم در این سفر می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگان نخواهد بود و راهبرد اقلیم کردستان تعامل سازنده است».

سخنگوی ریاست کردستان عراق افزود: «اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روابطی تاریخی دارند و در دوران مبارزه با دیکتاتوری، ایران پناهگاه هزاران پناهنده عراقی بود و تا زمان سقوط رژیم دیکتاتوری، پایگاه مخالفان عراقی و اقلیم کردستان بود».

دلشاد شهاب همچنین گفت که از زمان تشکیل دولت در اقلیم کردستان، روابط اربیل و تهران بر پایه احترام به ایران بوده و طی این روابط، دو طرف منافع یکدیگر را حفظ کرده‌اند.

سخنگوی ریاست منطقه کردستان عراق، تأکید کرد: « جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرزهای طولانی ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند و همچنین روابط اقتصادی و تجاری قوی در کنار روابط دیپلماتیک دائمی و ادامه‌دار با یکدیگر داریم».

دلشاد شهاب افزود: «در تمامی شرایط سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه نزدیک است».

او با بیان اینکه از حدود دو سال پیش روابط ایران و منطقه کردستان عراق به سردی گراییده است؛ تأکید کرد: «همسایگی و روابط در منطقه ما با فراز و نشیب همراه است و در این مدت اخیر این روابط مقداری به سردی گرایید و از طریق این سفر می‌خواهیم این پیام را بدهیم که منافع مشترک میان ما بزرگ‌تر از این است که سردی بر آن چیره شود».

سخنگوی منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که «همه نیروهای عراقی که در حال حاضر در قدرت هستند، پیشینه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران دارند و روزگاری ساز و کار تشکیل حکومت فعلی در تهران انجام می‌شد و امروز هم شکی نیست که ایران قادر به کمک در بهبود روابط اربیل و بغداد است».

«نیچروان بارزانی» روز گذشته در رأس هیأتی وارد تهران شد و امروز نیز با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. او همچنین قرار است با مقام معظم رهبری و همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی