Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلویزیون العالم؛ مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی محدودیتهای ویژه ای را در شرق قدس به بهانه هشدارهای امنیتی ایجاد کرده اند.
رژیم اشغالگر قدس، به بهانه هشدارهای امنیتی درباره عملیات فلسطینی ضد نیروها و شهرک نشینیان صهیونیست، تدابیر امنیتی و نظامی را در بخش قدیمی شرق قدس اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در محله العیسویه درگیریهایی بین شهروندان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر به وجود آمد. این در حالی است که این محله به بهانه مشارکت در دفاع از مسجد الاقصی شاهد یورش های روزانه و بازداشت هایی است که نظامیان این رژیم انجام می دهند.
خضر شاهین خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم؛ در گزارشی گفت: رژیم اشغالگر قدس، تدابیر امنیتی و نظامی را در حومه محله قدیمی قدس و در همه مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی ایجاد کرده و رفت و آمد نمازگزاران فلسطینی را با مشکل مواجه کرده و برخی از آنها را نیز بازداشت کرده است. این رژیم همه این اقدامات را به بهانه هشدارهای امنیتی درباره عملیات فلسطینی ها ضد نیروها و شهرک نشینیان صهیونیستی، به اجرا در می آورد.
زیاد شمالی عضو هیئت فعالیت ملی فلسطین در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «بازرسی ها، بستن مغازه ها، ممانعت از رفت و آمد و بستن خیابان ها از جمله محدودیت هایی است که رژیم اسرائیل اعمال کرده است. البته همه این اقدامات فعالیتهای اقتصادی و مذهبی و هرگونه فعالیتی را در این شهر مقدس با مشکل مواجه می کند. هدف از این اقدامات خالی کردن این شهر مقدس از فلسطینیان است تا تنها برای اسرائیلی ها و شهرک نشینیان صهیونیست باقی بماند».
خبرنگار العالم افزود: در سایه این حملات اشغالگران، درگیریهایی نیز بین نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی در محله العیسویه در شهر اشغال شده قدس ایجاد شد. این در حالی است که این محله هر روز شاهد یورش نظامیان صهیونیستی است تا شهروندان فلسطینی را به بهانه مشارکت آنها در دفاع از مسجد الاقصی بازداشت کنند.
محمد ابوالحمص رئیس کمیته پیگیری در محله العیسویه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت : «درگیریهایی صورت گرفته است؛ اهالی این محله مخالف اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی هستند ؛به ویژه وقتی دانش آموزان از مدرسه ها خارج می شوند چندین بار درگیریهایی صورت گرفته است».
خبرنگار العالم ادامه داد: قدس همچنان در معرض یهودی سازی و بیرون کردن اهالی آن و مصادره زمین های آن قرار دارد. این اقدامات با هدف گسترش شهرک سازی های رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت می گیرد. البته به رغم همه تدابیری که رژیم اشغالگر اتخاذ می کند و محدودیتهایی که بر نمازگزاران تحمیل کرده است اما ده ها هزار فلسطینی نماز خود را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس محدودیت هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرد که ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بسیار کمتر از حد مطلوب است.

تور وینسلند اظهار داشت که بیمارستان‌ها نباید به عرصه جنگ و درگیری تبدیل شود و باید از آن‌ها حمایت کرد.

وینسلند تاکید کرد که قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده است.

وی گفت ما کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند را محکوم می‌کنیم.

این مسئول سازمان ملل خاطر نشان کرد که مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

تور وینسلند تاکید کرد که گرسنگی در شمال غزه در آستانه وقوع است.

وینسلند تصریح کرد که حداقل ۲۶ حمله در مناطق توزیع کمک‌های بشردوستانه علیه فلسطینیان انجام گرفته است.

ساعاتی پیش، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

کد خبر 6063262

دیگر خبرها

  • تعداد شهدای حملات ارتش اشغالگر در سوریه به ۴۲ نفر افزایش یافت
  • مقاومت فلسطین 70 حمله موثر به نیروهای اشغالگر در بیمارستان شفا انجام داد
  • یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • شهادت ۸ فلسطینی دیگر در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ساکنان غزه؛ قربانیان کمک‌رسانی هوایی نامناسب
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است
  • شهادت 30 فلسطینی دیگردرشمال نوارغزه