Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از طرح ابر رایانه، اتاق تمیز، مرکز ماهواره و برج فناور ابن سینا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بسته وزارت ارتباطات همانند کاهش تعرفه‌ها تا بالن‌های ارتباطی که برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است، گفت:​ در شبکه اجتماعی خود اطلاع رسانی کلی را انجام دادم و مذاکرات سیاسی فشرده‌ای نیز سازمان تنظیم مقررات ما با هیئت اتصالات عراق داشته است و حتی یک گروه از وزارت ارتباطات به عراق رفته و با وزارت ارتباطات عراق مذاکره داشته است و حتی یک گروه از عراق به ایران آمده که مذاکرات بسیار فشرده صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو سال گذشته تفاهم نامه‌ای داشتیم و سندی را امضا کردیم که در لحظه اجرا، اجرایی نشد و امسال با توجه به حجم مذاکراتی که انجام شده است این سند اجرایی و عملیاتی و اعلام شد که کارور‌هایی (​اپراتورهایی) که مکالمات بین المللی ایران و عراق را دارند نرخ آن‌ها به سه هزار تومان رسیده بود و همان نرخ هم اکنون به ۹۰۰ تومان کاهش یافته است و شاهد کاهش تعرفه بین ایران و عراق هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حجم کانال‌های ارتباطی دو کشور دو برابر شده است و اشباع نداشته ایم و آن‌ها در حال پیگیری هستند و در شهر نجف و در مسیر شهر نجف به کربلا تمهیدات جدیدی در نظر گرفته شده است که برغم تصور ما بوده است.

آذری جهرمی افزود:​ در مسیر نجف به کربلا و در ساعت اوج مصرف طبیعی است که به دلیل حجم جمعیت، شاهد ضعیف شدن ظرفیت ارتباطی شویم که برای آن باید ظرفیت ارتباطی خاصی در نظر گرفته شود.

وی گفت: در حوزه ارتباطات اینترنتی بی سیم (وای فای) نیز در مذاکرات با کشور عراق، مقرر شده است کارور‌های (اپراتور‌های) عراقی در ۱۰ نقطه در مسیر نجف به کربلا با ظرفیت مناسب خدمات دهی را انجام دهند و من شب گذشته آماری را اعلام کردم و نزدیک به هزار و ۴۰۰ نفر روی سامانه برخط (آنلاین) بودند و استفاده می‌کردند و در دو نقطه از ۱۰ نقطه تعیین شده از این ارتباطات استفاده می‌کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ظرف امروز و فردا، کارور‌های عراقی، صحن حضرت زهرا (س) را پوشش می‌دهند و در محل استراحت زائران این پوشش وجود دارد و در حرم امام علی (ع) زائران می‌توانند از ارتباطات اینترنتی بی سیم استفاده کنند.

آذری جهرمی گفت: در داخل کشور نیز تمهیدات لازم برای ارتباطات زائران در نظر گرفته شده است، چنانچه در مسیر زمینی و در مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان مانند مرز خسروی تجهیزات آماده شده است و در شهر‌های شلمچه، چذابه و مهران زائران می‌توانند از تجهیزات ارتباطی و از خدمات پست بانک برای دریافت و یا پرداخت مبالغ خود از طریق کارت‌های بانکی و خدمات نسل چهارم (۴G) و ارتباطات اینترنتی بی سیم (وای فای) استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز افزایش یافته است، افزود: افزایش نرخ ارز موجب شده است که خدمات اتصال بیرون از شبکه خانگی (رومینگ دیتا و رومینگ بیس) به شدت گران شود و زائران اگر بخواهند از دو سیم کارت عراقی با یکدیگر در ارتباط باشند مکالمه بین المللی محسوب می‌شود و بسیار گران قیمت است.

آذری جهرمی گفت: توصیه می‌کنیم که زائران از سیم کارت‌های عراقی استفاده کنند و در مرز‌ها، کارور‌های (اپراتورهای) عراقی حضور دارند و زائران می‌توانند سیم کارت‌های مخصوص را تهیه کنند، البته توصیه می‌کنیم تا زائران از ایران تماس بگیرند، چون قیمت آن ارزان‌تر است و تماس از عراق برای زائران گران‌تر تمام می‌شود.

وی افزود:​ به طور کلی به زائران توصیه می‌شود در مسیر پیاده روی اربعین و در ساعت اوج مصرف از تلفن همراه کمتر استفاده کنند مگر بنا به ضرورت.

وزیر ارتباطات همچنین درباره سند تحول دیجیتال گفت: ماموریت سند تحول دیجیتال یا سند ایران دیجیتال به دانشگاه تهران داده شده است و باید این را در نظر بگیریم که این سند فقط موضوعی فنی نیست، بلکه موضوعی شامل موضوعات اقتصادی، فنی و اجتماعی است و تحول دیجیتال سند بسیار بزرگ و پیچیده‌ای است که نمی‌توان به آن تکمیلی نگاه کرد.

وی افزود: دانشگاه تهران چون ظرفیت همه این رشته‌ها را دارد درخواست ما را درباره سند تحول دیجیتال پذیرفته و فعالیت را آغاز کرده و آموزش‌ها برای کارکنان وزارت ارتباطات شروع شده است و امیدواریم این راه ادامه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این سند به یک نظام نامه و یا میثاق نامه تبدیل می‌شود که باید همه آن را مطالعه کنند و طبق برنامه‌های تعیین شده حرکت داشته باشند تا موازی کاری شکل نگیرد و مسیر و نقاط پیشرفت تعیین شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تمهیدات وزارت ارتباطات زائران اربعین راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟

وزارت حج و عمره عربستان به‌روزرسانی مهمی را درباره پایان اعتبار ویزای عمره برای زائرانی که از خارج از عربستان وارد می‌شوند، اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلامیه اخیر، ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضا روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضا قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است؛ این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

با تاکید بر هماهنگی بین وزارت حج و عمره و وزارت امور خارجه عربستان، اعتبار ویزای عمره به مدت ۳ ماه از تاریخ صدور با اطمینان از انقضا آن، حداکثر تا ۱۵ ذی‌القعده تأیید شده است.

به گزارش اکونومیک تایمز، مناسک حج تمتع ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد؛ این زمان مشروط به رؤیت ماه ذی‌الحجه، دوازدهمین ماه از تقویم اسلامی است.

عربستان سعودی پیش از این به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داده است در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، در غیر این صورت مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که انجام حج بدون مجوزهای لازم که هنگام ثبت‌نام برای این مناسک دریافت می‌شود، حرام است و انجام آن جریمه ۵۰ هزار ریال (حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار) سعودی خواهد داشت.

همچنین افرادی که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران دستگیر شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به این گونه جرایم پس از گذراندن حکم ۶ ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد. آنها دوباره ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کشور خواهند داشت.

رسانه‌های عربستان همچنین اعلام کرده‌اند افرادی که قوانین این کشور در حج را زیر پا می‌گذارند، توسط رسانه‌ها به شکلی علنی معرفی شده و بی‌اعتبار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، زائران ایرانی در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 746625

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد