Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 یک کارشناس سلامت سازمان ملل در همین رابطه گفت: بازداشت کودکان مهاجر و جدا کردن آنان از خانواده‌هایشان به سلامت روان این کودکان آسیب می‌زند.

دکتر «داینیوس پوراس» گفت: متزلزل ساختن وحدت و پیوستگی اعضای خانواده برای سلامت روان کودکان و نوجوانان مهاجر تاثیرات مخربی به همراه دارد و تاثیرات آن ممکن است تا سال‌ها به جا بماند و حتی به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشور‌های اروپایی کودکانی را که به دنبال پناهندگی هستند بازداشت می‌کنند، اما آنان را از خانواده‌هایشان جدا نمی‌کنند. هرچند، دولت آمریکا در تابستان سال جاری این کار را در مرز این کشور با مکزیک انجام داد. آمریکا تنها کشوری در جهان است که بند نهم از کنوانسیون ملل متحد در امور حقوق کودکان را که جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان را ممنوع کرده، نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، «داینیوس پوراس» که از سال ۲۰۱۴ به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور سلامت جسم و روان فعالیت می‌کند، موارد نقض حقوق کودکان را در امور آموزش، امنیت اجتماعی، سلامت، ایمنی و امنیت، مصون بودن از اذیت و آزار و شکنجه شناسایی کرده که تمامی آن‌ها تاثیرات قابل توجهی بر سلامت روان کودکان دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سلامت روان کودک مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند