Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:08:01 GMT

مهمترین نتیجه سفر پاپ به کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۶۹۰۴

مهمترین نتیجه سفر پاپ به کره شمالی

مقامات کره جنوبی امیدوارند سفر پاپ به کره شمالی نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، حزب حاکم کره جنوبی روز جمعه ابراز امیدواری کرد که  سفر احتمالی پاپ فرانسیس به کره شمالی بتواند به تسریع خلع سلاح در شبه جزیره کره کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ بعد از دعوت کلامی رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ گفت درصورتی که کره شمالی به صورت رسمی از وی  دعوت کند، مسلما به آن پاسخ خواهد داد.

هونگ یانگ پیو، یکی از مقامات بلند پایه حزب حاکم کره جنوبی گفت:سفر احتمالی پاپ به کره شمالیبیانگر حمایت جامعه بین الملل از صلح در شبه جزیره کره است.

وی در ادامه گفت: اگر این مسئله درک شود، سفر او نیروی محرکی برای حرکت کره شمالی به سمت خلع سلاح خواهد بود. ما به یک رویکرد منعطف برای رسیدن به خلع سلاح (پیونگ یانگ) است.

این دعوت در شرایطی است که رهبر کره شمالی در حال انجام تلاش های سیاسی است و طی ماه های اخیر بارها با رهبران کره جنوبی و چین دیدار داشته است. کیم جونگ اون در ماه ژوئن نیز دیدار بی سابقه ای با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور داشت.

انتهای پیام/

R1036249/P36446/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی