Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:09:41 GMT

سی امین راهپیمایی بازگشت؛ تهدیدها اثر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۰۴۴

سی امین راهپیمایی بازگشت؛ تهدیدها اثر ندارد

بیروت- ایرنا- سی امین هفته از رشته راهپیمایی های «بازگشت» در مرزهای باریکه غزه با مناطق اشغالی فلسطین در حالی با حضور گسترده فلسطینیان برگزار شد که ارتش رژیم صهیونیستی از دو روز پیش نیروها و تجهیزات خود را در اطراف مرز با غزه افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، فلسطینیان خشمگین و مقاوم که دوازده سال است در محاصره شدید رژیم صهیونیستی در غزه زندگی دشواری را دارند، در طول همین چند سال سه جنگ به آنها تحمیل شده و از همه سو با تحریم ها مواجهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیروز (جمعه) با وجود اینکه ارتش اشغالگر صهیونیستی با توجه به احتمال تنش نظامی با مقاومت غزه، حضور خود را در مناطق مرزی با غزه تشدید کرده بود، برای سی امین هفته متوالی بیش از ده هزار فلسطینی ساکن در غزه به خروش آمدند و باز هم در کنار موانع مرزی این باریکه با سرزمین های اشغالی جمع شدند.
فرزندان فلسطین باز هم بی توجه به تهدیدات فزاینده سران رژیم صهیونیستی در کنار نوار مرزی، ده ها لاستیک را به آتش کشیدند و با دست خالی و سینه ای عریان در برابر تک تیراندازان دشمن و تانک های اسرائیلی ایستادند و علیه سیاست های اشغالگرانه صهیونیست ها و ادامه محاصره غزه شعار دادند و بر حق بازگشت خود به سرزمین هایشان تأکید کردند.
اسرائیلی ها اعلام کرده بودند که فاصله 300 متری حصار مرزی منطقه ممنوعه است و با هر آن کسی که به مرز نزدیک شود به شدت برخورد می کنند. همچنین با توجه به احتمال تنش نظامی و درگیری با فلسطینیان در پی شلیک یک موشک از غزه به مناطق جنوبی فلسطین اشغالی، ارتش اشغالگر پنج شنبه نیروهای زرهی و رزمی مهندسی خود را در اطراف غزه افزایش داده بود.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که به شدت با فلسطینی ها برخورد می کند.
بدین ترتیب تیربارهای سوار بر تانک های ارتش اشغالگر این بار به تک تیراندازان اضافه شد تا مردمی را که تنها خواستار پایان محاصره و بازگشت به خانه هایشان هستند، با گلوله پذیرایی کنند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در تظاهرات دیروز، اسرائیلی ها دستکم 115 نفر را زخمی کردند که در میان آنها 25 کودک، 3 امدادگر و یک خبرنگار نیز دیده می شود.
تاکنون در سی هفته راهپیمایی غزه که از دهم فروردین ماه امسال (30 مارس) آغاز شده است، دستکم 201 نفر به شهادت رسیده و بیش از 22 هزار تن نیز زخمی شده اند.

**افزایش تنش ها و حساسیت اوضاع در غزه
روز گذشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» گزارش داده بود که ارتش این رژیم نیروهای خود را به خاطر آنکه احتمال درگیری با فلسطینی ها می رود، افزایش داده است و همچنین اداره فرودگاه «بن گوریون» در فلسطین اشغالی از ترس وخامت اوضاع امنیتی مسیر پروازها را تغییر داده است.
مخابرات رژیم صهونیستی نیز برای ده ها هزار نفر از مردم غزه پیامک فرستاد و به آنها هشدار داد که از حضور در نزدیکی مرز خودداری کنند.
کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبرداد که ارتش اسرائیل از کابینه این رژیم اجازه گرفته تا هر کسی را که با مواد منفجره به نیروهای مرزی آنها یورش ببرد از هوا مورد هدف قرار دهد. بر همین اساس پهپادهای اسرائیلی چندین بار جوانان غزه را که ده ها بادبادک و بالون آتش زا را به سرزمین های اشغالی روانه کردند، بمباران کرد.
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیروز جمعه در سخنانی گفت که فلسطینی ها در غزه هیچ گزینه ای جز مقاومت و ایستادگی ندارند و اسرائیل آنها را در برابر دو گزینه قرار داده است: یا جنگ و یا مرگ از گرسنگی.
وی تاکید کرد: فلسطینی ها مرگ از گرسنگی را نمی پذیرند و می توانند محاصره غزه را بشکنند و شروط خود را تحمیل کنند.
نصرالله به آماده باش نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف غزه و تهدیدات آنها اشاره کرد و گفت: تحولات ساعت ها و روزهای پیش رو برای غزه و منطقه بسیار مهم است.
«جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه نیز در مقاله ای که دیروز در روزنامه «اسرائیل هیوم» به چاپ رسید، گفته بود که اگر شلیک موشک های فلسطینی ها ادامه یابد یا باز هم حتی بادبادک های آتش زا از غزه به سرزمین های اشغالی برسد، قطعا منجر به جنگ خواهد شد.
اما دیروز جوانان فلسطینی با وجود آنکه اسرائیلی ها از همان ابتدای حضور آنها در کنار مرزهای شرقی و شمالی غزه به رویشان آتش گشودند، چندین بار توانستند با روشن کردن شعله های آتش و استفاده از بمب های صوتی از موانع مرزی عبور کنند و حتی بنابر گزارش رسانه های صهیونیستی، یک بار هم توانستند به ادوات نظامی اسرائیل برسند.
جنبش فلسطینی حماس در واکنش به تهدیدات اسرائیلی ها با بیان اینکه مشارکت گسترده در راهپیمایی های بازگشت، پاسخی روشن به اشغالگران است، گفت که حضور پرشور مردم برای سی امین هفته برای اثبات اینکه فلسطینی ها قادرند تا سیاست های خصمانه دشمن علیه غزه را ناکام بگذارند، پاسخی قاطعانه و روشن است.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم

نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های مختلف استان امروز پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند و فریاد محکومیت جنایت اسرائیل سردادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز برای حمایت از مقاومت فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم ایران اسلامی در استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار، هفتم اردیبهشت بعد از اقامه نمازجمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف فریاد می‌زنند.

راهپیمایی مردم ساری از مصلی امام خمینی (ره) این شهر به سمت میدان ساعت برگزار شد.

نمازگزاران ساروی در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و پرچم فلسطین با مشت‌های گره کرده، فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند و از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر پارسال برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و غزه قلب خونین جهان، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم را با مقاومت و ایستادگی به مصاف طلبیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت