Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر منوچهر مهرام روز شنبه در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت، افزود: با اوراق خزانه نمی توان بدهی بخش های مختلف از جمله شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی، دستمزد کارکنان و سایر هزینه ها را پرداخت کرد زیرا خریدهای ما باید به طور کامل نقدی باشد.
وی اضافه کرد: آن بخشی که هدفمندی یارانه ها می تواند در جایگاه واقعی خود بگیرد همین بخش سلامت است که اقشار ضعیف جامعه باید از آن منتفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرام با بیان اینکه سلامت مردم به طور مستقیم با رضایتمندی آنها مرتبط است، یادآور شد: یارانه ها باید به سمت هدفمندی واقعی خود حرکت کند تا بخش سلامت که از مهم ترین نیازها است از آن بهرمند گردد.
وی در ادامه با اشاره به گران بودن هزینه های سلامت به یک مشکل دیگر نیز پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر آن که تجهیزات جدید و پیشرفته برای تشخیص یا درمان به طور مرتب در حال ابداع هستند متاسفانه گاهی اوقات به دلیل ناآگاهی از نحوه استفاده از این تکنیک ها و یا برخی مطامع تجاری، مردم را به اشتباه به استفاده از این تجهیزات وادار می کنند که همین موجب شده تا میزان هزینه های خدمات سلامت در کشور ما افزایش یابد.
مهرام ادامه داد: البته در راستای مدیریت این موضوع، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سازمان بیمه سلامت در صدد ساماندهی استفاده دارو و تجهیزات و توجیه پزشکان در تجویز صحیح و منطقی استفاده از آنها و نیز مصرف داروها برای بیماران است تا مردم وادار به استفاده از تکنیک هایی که در بسیاری از اوقات نیاز نیست، نشوند.
وی به طرح ملی تحول نظام سلامت و منتقدان و موافقان آن نیز اشاره کرد و گفت: بدون تردید این طرح نقاط قوت و ضعف هایی دارد اما به طور یقین نقاط قوت آن بیش از ضعف های آن است.
مهرام، افزایش کمی تعداد تخت های بیمارستانی با ساخت و توسعه بیمارستان های جدید و ارتقای هتلینگ بیمارستانی، استقرار پزشک مقیم، کاهش نرخ زایمان سزارین، افزایش کلینیک های ویژه قزوین با تعرفه ارزان به 10 مورد و استاندارد سازی فضاها و تحهیزات بیمارستانی را از جمله دستاوردهای این طرح برشمرد.
این مسئول درمانی در ادامه با بیان اینکه اورژانس هوایی قزوین از زمان راه اندازی در سال 93 تاکنون 359 ماموریت را با جا به جایی 439 مصدوم انجام داده، تصریح کرد: هر ماموریت این بالگرد به طور متوسط 220 میلیون ریال برای دولت هزینه دارد.
به گفته مهرام، همه این دستاوردها بیانگر آن بوده که فایده طرح تحول نظام سلامت بسیار بالاتر از ضعف های آن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور نیز که تامین تجهیزات و دارو قدری سخت تر شده اجازه نخواهیم داد این مشکلات ذره ای در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خللی وارد کند.
دکتر مهرام در پایان افزود: تحریم فقط خاص این روزها نیست و در واقع جمهوری اسلامی 40 سال است که با انواع تحریم ها روبرو بوده و از این رو همگی اینها همچون باد و طوفانی است که مردم ما را محکم تر می کند.
7388/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بهداشتی و درمانی پزشک جمهوری اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زایمان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان