Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@22:48:20 GMT

حضور ۳۸ نفر در جشنواره قصه‌گویی لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۲۲۲

حضور ۳۸ نفر در جشنواره قصه‌گویی لرستان

 

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، امروز شنبه، ۲۸ مهر در آیین افتتاحیه بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، اظهارکرد: سال گذشته ۹۳ قصه‌گو در استان داشتیم و امسال ۱۶۳ قصه‌گو در استان فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی‌ بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان، تصریح کرد: در این مرحله ۳۸ نفر به رقابت می‌پردازند و از این تعداد یازده نفر به مرحله منطقه‌ای غرب کسور راه پیدا می‌کنند.
محمدی به رشد با ۸۰ درصدی در بحث قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اشاره کرد و افزود: نباید این فعالیت را کم و نادیده گرفت بلکه آن‌را پُررنگ‌تر کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با تاکید بر احیای سابقه قصه‌گویی در استان، تصریح کرد: در چند روز اخیر در طرح شهید رجایی و ارزیابی استانداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رتبه برتر را کسب و از هزار امتیاز ۹۸۴ امتیاز را به دست آورد.
وی به افتتاح انجمن ادبی و افتتاحیه انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اشاره کرد و افزود: انجمن قصه‌گویی در استان رواج پیدا کند.
محمدی با ذکر این مطلب که محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنگوی کمیسیون کودک و نوجوان انتخاب شده است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی کانون جشنواره قصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود