Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@06:37:48 GMT

ربات‌های ژاپنی انسان می شوند! + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۲۴۶

‍‍‍‍‍‍

رکنا: ژاپن از گذشته تاکنون در ساخت ربات پیشتاز بوده و اخیرا ربات‌هایی بسیار شبیه به انسان ساخته است.

حجم ویدیو: 9.32M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40

پیشرفت چشمگیر کشور ژاپن در صنعت ربات سازی به گونه ای شده است که انتظار می‌رود در سالهای آینده شاهد ساخت ربات‌های انسان‌گونه باشیم.

ژاپن سالهاست در این صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد و اخیرا ربات هایی می سازد که از لحاظ ظاهری و رفتاری بسیار شبیه به انسان بوده و دارای هوش مصنوعی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جوانی پوست صورت در 6 دقیقه! تمجید بازیگر «بازی تاج و تخت» از فیلم اصغر فرهادی تکه ای از ماه 600 هزار دلار فروخته شد فرود اضطراری هواپیما در ترافیک آزادراه + فیلم دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! همخوابی چندش آور زوج جوان با سگ + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا همخوابی دختر دانشجو با استاد به خاطر نمره پایان نامه ! 200 هزار تومان قیمت جنازه مرد تهرانی بود! قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ دلالان هم فروشنده شدند! + لیست قیمت ها قتل جوان 23 ساله در ساری / قاتل تحت تعقیب پلیس بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس مشاهده آدم فضایی ها در آسمان!+فیلم قاتل اصلی محیط بان پارک ملی گلستان دستگیر شد + عکس مهدی توسط مرد قانون شکنجه شد تا رشوه بدهد! + جزییات اعدام برای کریم در سلاخی کردن پسر ناتنی اش + عکس پسرخندان زن جوان 40 سال از شوهر مرموزش کوچکتر بود! / او روانشناس بود؟! 6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم فیلم لحظه متلاشی شدن ناو آمریکایی پس از حمله موشکی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ژاپن فیلم اینستاگرام ربات شاهد عکس فیلم ایران اعدام محکوم شد خانواده ایرانی من سیاه دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان دانشگاه زوریخ سوئیس موفق به توسعه یک ربات سه‌پا به نام «اسپیس هاپر» (space Hopper) شده‌اند که با وجود گرانش صفر قابلیت پرش بر روی سیارک‌ها را دارد.

این ربات می‌تواند به مبارزه با چالش‌های کاوش در محیط‌های کم گرانش، مانند محیط‌های موجود در سیارک‌ها یا قمر‌ها کمک کند.

اسپیس‌ هاپر بدنی مثلثی دارد که در هر گوشه آن یک پای مفصلی وجود دارد؛ یک زانو و یک مفصل ران روی هر پا به ربات اجازه می‌دهد تا حرکات پرش را برای مقابله با محیط‌های کم جاذبه و حتی گرانش صفر انجام دهد. 

برنامه این ربات برای نخستین‌بار بار دو سال و نیم پیش به عنوان یک پروژه تحقیقاتی دانشجویی در دانشگاه صنعتی زوریخ در سوئیس راه اندازی شد و به تازگی، طبق بیانیه دانشگاه، محققان ربات پرش را در یک محیط شبیه‌سازی شده گرانش صفر در طول پرواز سهموی آژانس فضایی اروپا آزمایش کردند. پرواز سهموی یا پرواز گرانش صفر ایده‌ای است که برای شبیه سازی حالت بی وزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش را نخستین بار ناسا به کار گرفت.

فیزیک ساخت اسپیس‌هاپر به ربات اجازه می‌دهد از سطحی خارج شود، خود را در فضا پیش ببرد و فرود خود را در یک منطقه تعیین‌شده کنترل کند. این ربات به طور خاص برای کاوش اجرام آسمانی نسبتاً کوچک مانند سیارک‌ها و قمر‌ها طراحی شده است، جایی که جاذبه یا به مقدار کم وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.

محققان در این بیانیه‌ای شرح دادند، تصور می‌شود که سیارک‌ها حاوی منابع معدنی ارزشمندی هستند که می‌توانند در آینده برای بشریت مفید باشند. اکتشاف این اجرام همچنین می‌تواند بینشی از شکل گیری جهان بدهد.

با این حال، کاوش این نوع اجرام آسمانی چالش برانگیز است و در محیطی تقریباً بدون جاذبه، اساساً هیچ کششی بین چرخ‌های فضاپیما و سطحی که از آن عبور می‌کند وجود ندارد و به همین دلیل به ندرت شرایطی برای پرواز کاوشگر پیش می‌آید. 

پرواز سهموی اخیر به محققان این امکان را داد تا شرایط کم گرانشی را که ممکن است اسپیس‌هاپر روزی در آن مستقر شود، شبیه سازی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | تداوم کاهش قیمت طلا و سکه
  • ربات سه‌پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • ربات سه پا سیارک‌ها را کاوش می‌کند
  • (ویدئو) سکانسی پربازدید از سریال نون خ ۵ با تیکه انداختن به قیمت‌ها در کافه‌ها
  • قیمت کوئیک امروز دوشنبه ۲۷ فرودین ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت پژو پارس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳