Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:11:04 GMT

کوچ پاییزه عشایر قشقایی به شهرستان خنج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۲۸۷

کوچ پاییزه عشایر قشقایی به شهرستان خنج آغاز شد

شیراز- ایرنا - کوچ طوایف و تیره های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد.

مسئول اداره امورعشایر شهرستان خنج گفت: 2 هزار و 500 خانوار از طوایف و تیره های ایل قشقایی با 350 هزار راس دام فصول پاییز وزمستان ر را در خنج می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن عراض پور شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود:با آغاز فصل پاییز ونزدیک شدن دوره سرما کوچ تدریجی هزاران خانوار از عشایر ایل قشقایی از سرحدات شمال فارس شامل آباده، اقلید، بخش بیضای سپیدان و استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری به خنج آغاز شده و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.
وی بیان کرد: عشایر اغلب مسیر طولانی ییلاق تا قشلاق را پیاده وعده ای هم با ماشین طی می کنند
عراض پور اضافه کرد: شهرستان خنج با 580 هزار هکتار مرتع یکی از بزرگترین مناطق قشلاقی جنوب فارس است.
این عشایر تا اوایل فصل بهار در شهرستان خنج باقی می مانند و از نیمه دوم فروردین ماه کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می کنند.
رئیس اداره امور عشایر خنج گفت: این اداره طی 6 ماه فصول سرد سال با بهره گیری از 4 دستگاه تانکر آبرسانی به مناطق دور دست، آب نوشیدنی و بهداشتی عشایر و دام آنان را تامین می کند و همچنین تامین آذوقه، علوفه دام و کارهای مورد نیاز وهمچنین مرمت ایل راه ها را نیز به عهده دارد.
خنج در 265 کیلومتری جنوب شیراز قراردارد.
7367 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كوچ عشاير خنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد