Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:41:55 GMT

برنامه‌های کاهش طلاق در استان گلستان تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۴۷۲۹۵

برنامه‌های کاهش طلاق در استان گلستان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابرهیم غفاری، صبح شنبه در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان، اظهار کرد: ۱۳ مرکز مشاوره و ۶ کلینیک تخصصی مددکاری در استان فعال است و در این مراکز خدمات رایگان مشاوره طلاق به افراد نیازمند داده می شود.

وی با بیان این که برخی دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب ها به وظیفه خود عمل نمی کنند، افزود: تدوین برنامه کاهش طلاق استان گلستان در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری ادامه داد: برای تدوین این برنامه جلسات زیادی با حضور کارشناسان اجرایی و استادان دانشگاهی برگزار شد.

وی درباره اقدامات پیشگیرانه از طلاق گفت: در سال ۹۳ در راستای کاهش طلاق، هزار و ۶۹۴ متقاضی طلاق که جزو افراد نیازمند بودند، به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای برخوردار شده بودند و سال گذشته اعتبارات ۳۰ میلیون تومانی به ۹ میلیون تومان کاهش یافت.

غفاری ادامه داد: به رغم کاهش اعتبارات این بخش سعی کردیم مشاوره های طلاق را در مراکز اورژانس اجتماعی گرگان و گنبدکاووس به صورت رایگان اجرا کنیم اما تاکنون موفق به انجام این کار نشدیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به زوجین و آموزش های پیش از ازدواج اعلام کرد: سال گذشته به ۱۸ هزار نفر آموزش های مهارتی و به ۴۹ هزار نفر هم آموزش های پیش از ازدواج ارائه شد.

وی در ادامه به چالش های مراکز مشاوره طلاق در استان اشاره کرد و گفت: عدم هماهنگی تعرفه دادگستری با تعرفه بهزیستی، عدم امنیت جانی و روانی مشاوران و مددکاران، مدت اندک کلاس های آموزشی در طرح صیانت از خانواده و لزوم تغییر سرفصل های انتخاب همسر در طرح صیانت از خانواده از موضوعات مورد تأکید در این بخش است.

غفاری گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای با اداره کل امور اجتماعی استانداری به امضا رسید که براساس آن دو هزار زوج در استان آموزش های زندگی دیدند.

وی با بیان این که آمار طلاق در دوران عقد زیاد است، افزود: اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری و غیره از دلایل اصلی طلاق است.

غفاری درباره ازدواج های اجباری که منجر به طلاق شده است، بیان کرد: سال قبل ۳۷۴ ازدواج اجباری و امسال هم هزار و ۵۴۰ ازدواج اجباری در استان منجر به طلاق شده است.

کد خبر 4435531

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم غفاری گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید