Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسائلی گفت: لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی برای خرید محصولات و تجهیزات پزشکی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است.   به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخصوص اینکه گفته می‌شود بیمارستا‌ ها به دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت هستند، گفت: از اساس این ادعای درستی نیست به دلیل اینکه در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی و دارویی موجود در بازار، تحت نظارت و کنترل وزارت بهداشت است و بررسی کیفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز درمانی امکان پرداخت وجه به محصولات غیر اصیل را ندارند مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تاکید کرد: محصولات بی کیفیت اساسا در بازار وجود ندارند مگر اینکه به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده باشند. همچنین لازمه پرداخت وجه توسط مراکز درمانی، اصیل بودن کالا و تامین آن از مسیر قانونی است به نحوی که سیستم های مالی امکان پرداخت وجه برای محصولات تجهیزات پزشکی غیراصیل را ندارند و این ادعا که بیمارستان ها به دنبال محصولات و تجهیزات پزشکی بی کیفیت هستند، مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

مسائلی در پایان تصریح کرد: هیچ کدام از بیمارستان‌‌های دولتی، ‏خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی مجاز نیستند وسیله یا تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت را خریداری کنند و بیمارستان‌‌های دولتی نیز مکلف هستند تجهیزاتی که در سامانه ‏imed‏ اعلام و قیمت گذاری شده را خریداری کنند، لذا هموطنانمان مطمئن باشند تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود با کیفیت ‏و استاندارد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد