Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه میزان حضور نخبگان در تصمیم‌گیری‌های اجرایی کشور کافی نبوده است،‌گفت: برای استفاده از توانمندی‌های نخبگان در تصمیم‌گیری‌های اجرایی باید موازی‌کاری را کنار بگذاریم.

دکتر الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب استفاده از توانمندی‌های نخبگان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کشور را ضروری عنوان و اظهار کرد: به اعتقاد من باید یک بانک اطلاعاتی قوی از نخبگان و چهره‌های شاخص علمی کشور داشته باشیم تا بر اساس پیش‌بینی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک تقسیم کاری ملی ایجاد کنیم و هر نخبه‌ای در حوزه مشخص وارد عرصه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای استفاده حضور نخبگان در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشوری باید موازی‌کاری‌ها و اقدامات معارض را کنار بگذاریم، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون به آن اندازه‌ای که باید از توانمندی‌های نخبگان در کشور استفاده نشده است و تا کنون چهره‌های اجرایی بدون تکیه بر نظرات علمی برنامه‌ریزی‌های خود را پیش برده‌اند.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه علت کافی نبودن حضور نخبگان علمی در تصمیم گیری‌های اجرایی باید ریشه یابی و بررسی شود،‌ گفت: در واقع اگر هم از توانمندی‌های نخبگان در کشور استفاده شده، به اندازه کافی نبوده و بیشتر اوقات اساتید و نخبگان ما کار خود را انجام می‌دهند و بخش‌های اجرایی حوزه‌های سه قوه نیز کار خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام الگوي اسلامي ايراني پيشرفت الهام امين زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۴۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: چین و کشور‌های غربی در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و بزرگی طی چندین دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌هایی دیگر مانند هند و ترکیه برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات نسل پنجم یا هوشمندسازی و بحث‌های مرتبط با این حوزه‌های ICT دارند؛ارتباط ما با این کشور می تواند سازنده باشد زیرا شرایط هر دو کشور تقریبا مشابه است.

کرباسی درباره همکاری مشترک با این کشور‌ها، تصریح کرد:هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه فناوری است؛ تلاش ستادهای این معاونت، بنیاد علم و ...بر توسعه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک از برنامه‌های ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات بوده که هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

وی افزود: با مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت بین‌الملل وزارت ارتباطات هم ارتباطاتی را شکل دادیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در قالب یک کارگروه بین‌الملل  فعالیت های ستاد را پیش ببریم زیرا به این موضوع تمرکز داریم.

کرباسی اضافه کرد: اولویت ما حضور چین، هند و روسیه در این کارگروه است البته چین به دلیل غلبه‌ای که بر این بازار دارد شاید تمایلش متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • دنیا متوجه قدرت کشورمان شده است + فیلم
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود